کد خبر: ۲۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
آنتونیو مانیکونه دستیار ایتالیایی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی یکی از مربیان خارجی است که به فوتبال ما آمده و تاکنون کمترین اطلاعات از او در رسانه‌ها منتشر شده است.

مخاطب24:دستیار ایتالیایی امیر قلعه‌نویی، جمعه شب مهمان برنامه شب‌های فوتبالی در شبکه ورزش بود. این اولین مصاحبه رسمی او در ایران بود و مانیکونه در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. اگر می‌خواهید او را بیشتر بشناسید با ما در این گزارش همراه باشید.

 

همبازی باجو و مانچو

مردی که  ۱۷ سال در سری آ فوتبال بازی کرده و در همه رده‌های سنی با لباس جنوا، اینتر، پالرمو و ... سابقه درخشش دارد. او یک بار جلو استونی با لباس آتزوری کنار مانچینی و باجو برای تیم ملی ایتالیا بازی کرده که از آن به عنوان مهمترین لحظه زندگی اش یاد می‌کند.

 

امین پتکویچ بزرگ

۷ سال مربیگری پایه‌های اینتر را برعهده داشت و شاگردانی چون بالوتلی و بونوچی را تحویا داد. سپس به عنوان دستیار به کادرفنی لاتزیو پیوست و قهرمان جام حذفی شد. از همان جا با پتکویچ معروف راهی تیم ملی سوییس شد و طی ۷ سال با تیم ملی سوییس در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ شرکت کرد. او با پتکویچ در بوردو هم بوده است.

 

هافبک وسط مهندس مثل پیرلو و محرم!

این همبازی ماکسیمیلیانو الگری و گنارو گتوسو در پروجا، برای توضیح پست بازی خودش از مثال‌های محرم نویدکیا در سپاهان یا آندره‌آ پیرلو در ایتالیا استفاده می‌کند. پست بازی او هافبک وسط بازیساز بوده که به آن مهندس یا رژیستا می‌گویند. او در میان بازیکنانی که هم پستی اش محسوب میشوند میرالم پیانیچ را در زمان بازی برای رم می‌پسندد. در ایتالیا فعلی لوکاتلی در این پست بازی می‌کند.

 

تبلیغ برای ایرانگردی 

مرد ایتالیایی هنوز فقط دو شهر ایران را خوب سیاحت کرده اما همین حالا عاشق ایران است! عشق میدان امام اصفهان در تبریز هم بازار قدیمی‌را دیده و پسندیده و به دوستانش توصیه کرده برای دیدن آنها بیایند.

 

فارسی از نوع شیرین!

مانیکونه تلاش زیادی می‌کند تا فارسی را یاد بگیرد. او برخلاف سایر مربیانی که به کشورمان آمده‌اند مترجم ایتالیایی را ترجیح می‌دهد و تاکنون کلمات فارسی مثل چطوری، خوبی، عسل، خداحافظی، سلام، خسته نباشی را یاد گرفته اما مثل هر تازه وارد دیگری کلمات را با لهجه ای شیرین و گاه جابجا استفاده می‌کند. مثلا در شروع همین برنامه شب‌های فوتبالی گفت شب بگیر! به جای شب بخیر و در انتهای صحبت هم برقونت بجای قربونت!

 

عاشق کباب و کلپچ

مثل هر خارجی دیگر در اولین رستوران کباب خورده و حالا این غذای سنتی ما غذای مورد علاقه اوست. او پنجشنبه گذشته در یک رستوران آبگوشت خورده و حسابی لذت برده و البته مخلفات کله پاچه هم که جای خود دارد! از بناگوش تا مغز جوری زیر زبانش مزه کرده که همه در ایتالیا از او در مورد غذاهای ایرانی می‌پرسند!

 

وقتی بونوچی پیراهنش را آورد

در پلی آف نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ ایتالیا در کمال ناباوری نتوانست در خانه از پس سوییس برآید و بلیت سی و دوم به پتکویچ و تیمش رسید. مانیکونه که عضوی از کادرفنی سوییس بود و از حذف کشورش ناراحت، بعد بازی متوجه شد کسی جلو در رختکن او را می‌خواهد. لئوناردو بونوچی ستاره یوونتوس پیراهنش را برای استادش در جوانان اینتر آورده بود.

 

اینتری ابدی

بعد از شکست افعی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ برابر سیتی مانیکونه از تیمش دفاع کرد و به رسانه‌های محلی گفته بود هواداران اینتر باید به تیمشون افتخار کنند. او در میان نامداران آبی و سیاه شهر میلان با ماتراتزی بیشتر رفیق است. مردی که در تیم اصلی اینتر طراح تمرین و آنالیزور بوده و حالا در تیم ملی کشورمان همین وظیفه را برعهده دارد. او از بچگی طرفدار اینتر بوده و هنوز هم هست.

 

آقای خوش اخلاق

مانیکونه مردی خوش برخورد و صبور است و بسیار خوش اخلاق. از همه تشکر می‌کند و با همه گرم و صمیمی‌برخورد می‌کند. با مشکلات ما مثل ترافیک یا بدقولی راحت کنار می‌آید و کمتر عصبانی می‌شود.

 

قهرمان یوفا

عکسی معروف از ترکیب ۱۱ نفره اینتر هست که در آن مانیکونه نفر نشسته وسط است و زنگا، برگومی، برگ کمپ، نیکولا برتی و ... در این عکس هستند. این تیمی‌است که قهرمان یوفا شد و مانیکونه از لحظه بالابردن جام فقط سنگینی آن را بخاطر می‌آورد!

 

یک پسر ایجنت، یکی فوتبالیست

مانیکونه یکبار ازدواج کرده و در شهری نزدیک مرز ایتالیا با سوییس زندگی می‌کند. او تنها در ایران، در هتل زندگی می‌کند و خانواده اش در ایتالیا هستند. پسر اولش ایجنت فوتبال و وکیل است و دومی‌فوتبال بازی می‌کند. او می‌گوید در اروپا از ۱۲ سالگی تکلیف بازیکن معلوم می‌شود و اگر خوب باشد در ۱۶ سالگی قرارداد حرفه‌ای می‌بندد.

 

اسپالتی موفق میشه!

وقتی در مورد عملکرد همبازی سابقش روبرتو مانچینی در ایتالیا و مقایسه او با جانشینش یعنی لوچیانو اسپالتی پرسیدیم او با تاکید بر اینکه قهرمانی یورو ۲۰۲۰ مهمتر از نرسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ است گفت: شک نکنید اسپالتی در آتزوری موفق می‌شود!

دستیار ایتالیایی قلعه نویی را بهتر بشناسید؛ مانیکونه یک اینتری وفادار/ فارسی صحبت کن؛ کباب و کلپچ بر بدن بزن!

ظاهر و باطن قلعه‌نویی یکی است

مانیکونه هرجا میرود و صحبت می‌کند کلی از امیر قلعه‌نویی تشکر کرده که به او اعتماد و فرصت کار در ایران داده است. او از مدیریت عالی امیر تعریف و از تقسیم کار درست می‌گوید و اینکه عاشق جو تیم ملی است

 

امیدواری بعد کافا

مرد ایتالیایی از نزدیک هر سه بازی کشورمان در جام جهانی قطر را دیده و بسیار افسوس خورده بابت ناکامی‌ما در صعودی که بقول خودش تنها چند میلیمتر با آن فاصله داشتیم. او بعد از تورنمنت کافا به تیم ملی امیدوار شد، نه بخاطر ستاره‌های بزرگ بلکه  بخاطر جو دوستانه و تلاشی که بر اردوی ایران حاکم شده است.

 

همه قهرمانی آسیا را می‌خواهند!

مانیکونه همیشه در برابر سوال امکان قهرمانی ایران در جام ملتها ۲۰۲۴ این کنایه را می‌زند که جام ملت‌ها را همه می‌خواهند!  می‌گوید من هر مصاحبه ای از مربیان تیم‌ها خواندم گفته اند برای قهرمانی می‌ایند و لااقل ۷ کشور تا الان از قهرمانی خود مطمین هستند! ولی تنها یک تیم جام می‌گیرد، اونی که با صددرصد وجودش تلاش کند و همدل باشد. از نظر مانیکونه ژاپن و استرالیا جدی ترین شانس‌های قهرمانی و رقبای ما هستند.

 

سوال ایتالیایی‌ها در مورد سردار

باشگاه‌های ایتالیایی از او در مورد سردار پرسیدند و طرف مشورت آنها در این انتقال بوده اما نسبت به شانس موفقیت این ستاره ایرانی در رم تضمینی نمی‌دهد چرا که کالچو را لیگی بسیار سخت و فیزیکی با پرس و فشار فراوان می‌داند که سردار باید بسیار آماده باشد تا موفق شود

 

مشاوری به نام استراماچونی

مانیکونه با استرا همیشه در ارتباط است. آنها در تیم‌های پایه اینتر همکار بوده اند و وقتی می‌خواسته به ایران بیاید با او مشورت کرده است. فقط خدا کند این ایتالیایی به تمام نصایح و توصیه‌های استراماچونی گوش نکند!

 

طارمی می‌رفت میلان عالی بود

هر چقدر نسبت به موفقیت سردار در رم نامطمئن است، شک نداشت که طارمی می‌توانست در میلان بسیار موفق باشد. او عاشق نوع فوتبال طارمی است.

 

سپاهان بهترین تیم لیگ

البته که مربی تیم ملی نباید در مورد باشگاه‌ها نظر بدهد اما اگر از مانیکونه بپرسی کدام تیم تا اینجای فصل فوتبال بهتری ارایه کرده بدون مکث و رودربایستی یا تعارف می‌گوید: سپاهان! از نظر او زردها اصلی ترین شانس قهرمانی هستند و با کمی‌فاصله پرسپولیس قرار می‌گیرد. او در مورد شانس استقلال تنها می‌گوید این تیم محبوب خیلی مشکل و نوسان داره!

برچسب ها: امیر قلعه‌نویی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.