به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی: این اقدام با هدف صیانت از اطلاعات حساب کاربری ذینفعان و مقابله با تهدیدات سایبری احتمالی مرتبط با رمز عبور و از سوی مرکز فناوری، آمار و محاسبات سازمان تأمیناجتماعی، اجرا میشود.
بر اساس این گزارش، مکانیزم مذکور بهصورت تدریجی برای بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارکنان ستادی، بیمهای و درمانی سازمان تأمیناجتماعی از سوم مهر ماه فعال میشود. همچنین این مکانیزم برای کارفرمایان نیز از دوم آبان ماه فعال خواهد شد.
سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی به نشانی ES.tamin.ir سامانهای برای ارائه انواع خدمات به مخاطبین و ذینفعان این سازمان مشتمل بر بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین من" که از نشانی Hamrah.tamin.ir قابل دریافت است، سامانهای برای استفاده از خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی ازطریق گوشیهای تلفن همراه است.
در حال حاضر 57 خدمت سازمان تأمیناجتماعی از جمله ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان، مشاهده حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، ثبت درخواست هدیه ازدواج، انعقاد قراردادهای بیمه اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و پرداخت حق بیمه این گروه از بیمهشدگان و ... بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب یا کارگزاریهای سازمان تأمیناجتماعی، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ارائه میشود.
استفاده از امکانات سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی، مستلزم ثبتنام در این سامانه است و برای ثبتنام در این سامانه داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص متقاضی ضروری است. بیمهشدگان و سایر مخاطبان و ذینفعان سازمان تأمیناجتماعی میتوانند پس از ثبتنام در این سامانه، خدمات مورد نیاز را از طریق مراجعه مستقیم به این سامانه یا با نصب برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تأمین من بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کنند.