کد خبر: ۲۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
سفر به کشور ارمنستان بسیار هیجان‌انگیز است و اگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه سفر را به‌طور کامل و به بهترین شکل داشته باشید، قطعاً تجربه خوبی از رفتن به این کشور را در خاطرات خود ثبت می‌کنید

سفر به کشور ارمنستان بسیار هیجان‌انگیز است و اگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه سفر را به‌طور کامل و به بهترین شکل داشته باشید، قطعاً تجربه خوبی از رفتن به این کشور را در خاطرات خود ثبت می‌کنید. ارمنستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای همسایه برای سفر توریستی است و هزینه سفر به ارمنستان 1402 در یک هفته حدود 207 دلار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل شما را با هزینه‌هایی که برای سفر به این کشور نیاز دارید آشنا کنیم. تمامی هزینه‌های ذکرشده در این مطلب به دلار است تا محاسبه دقیق‌تری از آن داشته باشید.

آیا برای سفر به ارمنستان ویزا نیاز داریم؟

طبق توافق بین ارمنستان و ایروان، شهروندان دو کشور می‌توانند بدون تهیه ویزا، به کشور همسایه سفر کنند. بنابراین فقط باید پاسپورت معتبر داشته باشید و بیمه مسافرتی خود را از طریق آژانس مسافرتی تهیه کنید تا بتوانید به این کشور بروید. با توجه به حذف ویزا، تا حدودی از هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی یا تور کم می‌شود. در نظر داشته باشید فقط خرید بلیط هواپیما یا تور ارمنستان کافی نیست؛ شما باید عوارض خروج از کشور را قبل از سفر پرداخت کنید. هزینه عوارض خروج از کشور در سال 1402 برای اولین سفر 400 هزار تومان، سفر دوم 600 هزار تومان و سفر سوم به بعد 800 هزار تومان است.

تهیه بلیط ارمنستان در سال 1402

برای سفر به این کشور می‌توانید از طریق زمینی (اتوبوس یا ماشین شخصی) یا از طریق هوایی اقدام کنید. هزینه سفر زمینی به ارمنستان نسبت به سفر هوایی ارزان‌تر است. قیمت بلیط رفت‌وبرگشت از تهران به ایروان بین 12 میلیون تا 140 میلیون متغیر است و بستگی به نوع هواپیما، ایرلاین مورد نظر و بودجه شما دارد. اگر بخواهید با اتوبوس به این کشور بروید، هزینه رفت‌وبرگشت شما از تهران به ایروان حدود 3 میلیون تومان می‌شود. در نظر داشته باشید این هزینه‌ها با توجه قیمت دلار و نوع تورم کاهش یا افزایش می‌یابد و قیمت ثابتی برای بلیت هواپیما و اتوبوس به کشورهای خارجی وجود ندارد. در صورتی که تور مسافرتی خریداری کنید، هزینه سفر شما اندکی ارزان‌تر می‌شود.

هزینه‌ اقامت در ارمنستان

یکی از هزینه‌های سفر به این کشور به هتل یا مسافرخانه اختصاص دارد که احتمالاً بخش مهمی از هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی خواهد بود. البته اگر با تور سفر کنید، از همان ابتدا همه‌چیز مشخص است و به محض پیاده شدن در فرودگاه به همراه تور به اقامتگاه خود می‌روید. اگر تور ایروان خریده‌اید، در این شهر هاستل‌هایی را پیدا می‌کنید که هزینه اقامت در آن‌ها ارزان‌تر است.

به‌طور میانگین، هزینه یک اتاق خصوصی یک‌نفره در هاستل برای یک شب 20 دلار و اتاق دونفره 40 دلار درمی‌آید. گر بخواهید شب را در خوابگاه بگذرانید، باید 16 دلار بپردازید. در ادامه، به بررسی هزینه‌های اقامت در ارمنستان پرداختیم. بهترین راه برای سفر به ارمنستان، خرید تور از آژانس هواپیمایی معتبر است.

  • اجاره خانه برای یک شب در ایروان: از 26 دلار تا حدود 102 دلار
  • اجاره خانه در سایر شهرها: 12 تا 16 دلار
  • اجاره هتل برای یک شب در ایروان: از شبی 39 دلار برای هتل‌های 3 ستاره تا شبی 118 دلار برای هتل‌های لوکس
  • اجاره هتل برای یک شب در سایر شهرهای ارمنستان: از شبی 30 دلار

در نزدیکی مکان‌های دیدنی ایروان مثل گارنی و گغارد نیز چندین کمپینگ و مهمانخانه نیز وجود دارد که هزینه اجاره یک شب مهمانخانه با اتاق خصوصی دو نفر 38 دلار و هزینه یک کمپینگ در این کشور 15 دلار است.

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی فقط شامل خرید سوخت و یا پرداخت حق پارکینگ است. اگر با تور به این کشور سفر می‌کنید، هزینه حمل‌و‌نقل کمتر خواهد بود. هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس نسبت به سفر هوایی کمتر است. خوشبختانه نزدیکی ارمنستان به شهر تبریز، یکی از دلایل ارزان بودن هزینه اتوبوس خواهد بود. هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما با توجه به شرکت هواپیمایی، هزینه‌های متفاوتی دربردارد.

تاکسی مهم‌ترین وسیله در سیستم حمل‌ونقل این کشور است و علاوه‌برآن، باید به مارشوتکا و سواری‌کاری (در مناطق روستایی) اشاره کنیم. مارشوتکا همان مینی‌ون‌های قدیمی است که در سراسر کشور ارمنستان وجود دارند و با سرعت بالایی شما را به مقصد می‌رسانند. بیشتر شهرهای این کشور با مارشوتکا طی می‌شود. در شهر ایروان 6 ایستگاه مارشوتکا وجود دارد که به طور منظم این خودروها در حال رفت‌وآمد هستند.

به طور کلی 15 درصد از هزینه‌های سفر به ارمنستان با اتوبوس یا از راه زمینی به حمل‌ونقل اختصاص دارد. در حالت کلی هزینه حمل‌ونقل با تاکسی، اتوبوس محلی و مترو در ارمنستان حودد 3.69 دلار می‌شود و حمل‌ونقل بین‌شهری حدود 13 دلار هزینه دارد.

هزینه غذا و نوشیدنی در سفر به ارمنستان

در این کشور رستوران‌ها و فودکورت‌های بسیاری برای تهیه بهترین غذاها وجود دارد. به‌طور کلی، تنها 10% از کل هزینه‌های سفر به ارمنستان با تور برای تهیه غذا و نوشیدنی صرف می‌شود. اگر بخواهید غذا را در هتل یا اتاق خصوصی خود تهیه کنید، هزینه‌ها 20% کمتر خواهد بود. در حالت کلی، وعده‌های غذایی برای یک نفر به صورت روزانه حدود 13 دلار و در یک‌هفته حدود 91 دلار آمریکا هزینه دارد.

هزینه یک قهوه در این کشور تقریبا 5 دلار و هزینه یک ناهار معمولی 2 نفره حدود 13 دلار است. اگر بخواهید در یک رستوران ارزان‌قیمت غذا بخورید، هزینه آن بین 6 تا 7 دلار خواهد بود. در رستوران‌های متوسط ایروان هزینه غذا برای دو نفر حدود 22 دلار است. البته در سایر شهرها برای یک وعده غذای دونفره در رستوران متوسط باید حدود 13 دلار خرج کنید.

هزینه سرگرمی و تفریح در ارمنستان

یکی دیگر از مواردی که در مشخص کردن هزینه سفر به کشور ارمنستان با ماشین شخصی یا از طریق تور تأثیر دارد، به هزینه‌های تفریح و سرگرمی اختصاص دارد. بازدید از صومعه‌ها، مناطق توریستی و طبیعت ارمنستان یکی از دلایل اصلی برای سفر به این کشور است. اگر با تور به ارمنستان می‌روید، برنامه سفر به شهرهای مختلف و بازدید از مکان‌های توریستی آن از قبل مشخص شده است، اما در سفر شخصی خودتان مشخص می‌کنید که از چه جاهایی دیدن کنید.

در کنار بازدید از جاهای توریستی، باید به تفریحات در ارمنستان اشاره کنیم که البته به سلیقه شما بستگی دارد. در این کشور تفریحاتی مثل تماشای فیلم، کارتینگ، اسکیت روی یخ، سوار شدن روی تله‌کابین، رفتن به تئاتر و بازدید از موزه‌ها طرفدار بسیاری دارد. اگر بخواهید هریک از این تفریحات را در سفر خود به ارمنستان تجربه کنید، باید 1 تا 6 دلار را در نظر بگیرید. هزینه سوار شدن در تله‌کابین ارمنستان بین 1 تا 3 دلار است.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با تور گردشگری نسبت به هزینه‌های سفر به ارمنستان با خودرو شخصی کمتر می‌شود.؛ چراکه مجبور به پرداخت بلیط برای بازدید از جاذبه‌های توریستی این کشور نیستید و از سوی دیگر قرار نیست بابت دستمزد راهنما پول پرداخت کنید و همه‌چیز برعهده آژانس گردشگری خواهد بود.

ورود و بازدید از تمامی صومعه‌های این کشور رایگان است. بااین‌حال برای بازدید از برخی مکان‌های تاریخی باید بین 1 تا 3 دلار را در نظر داشته باشید. اگر بخواهید از کلیسای جامع زوارتنوتس در شهر ایروان دیدن کنید، حدود 3.50 دلار از شما دریافت می‌شود.

خرید تور ارمنستان از آژانس هواپیمایی آریاک سفر

در این مقاله، صفر تا صد هزینه های سفر به ارمنستان را با تور و ماشین شخصی به دلار آمریکا بررسی کردیم. ارمنستان یکی از کشورهای ارزان‌قیمت برای تجربه یک سفر خارجی است و با تنوع فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از ایران و سراسر دنیا است. آژانس هواپیمایی آریاک سفر از سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرده و با ۲۰ سال سابقه و تجربه درخشان، خدمات مسافرتی نظیر تهیه آنلاین بلیط هواپیما، هتل و تورهای داخلی و خارجی را برای مسافران فراهم کرده است. برای اطلاع از قیمت تورهای ارمنستان به آدرس سایت www.aryaktravel.com مراجعه کنید یا با پشتیبانان ما با شماره تلفن 02157816 تماس بگیرید. 

برچسب ها: گردشگری ارمنستان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.