کد خبر: ۲۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

آمادگی ایران‌خودرو دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی طی پنج سال

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اعلام آمادگی این شرکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی طی پنج سال، گفت: ما می توانیم ون و اتوبوس فرسوده کشور را طی پنج سال تولید و نوسازی کنیم.
آمادگی ایران‌خودرو دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی طی پنج سال

مخاطب۲۴ : به نقل از ایکوپرس ؛  جواد توسلی‌مهر، در حاشیه آیین تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا به وزارت کشور به مناسبت اربعین حسینی، با اشاره به برنامه این شرکت برای توسعه محصول ون، گفت: بر اساس قرارداد با وزارت کشور، متعهد به تولید پنج هزار دستگاه ون هستیم که تاکنون دو هزار و ۳۰۰ دستگاه آن تولید شده است، برای تولید بخشی دیگر از این محصولات نیز منابعی تعریف و تامین شده و به زودی مابقی این محصولات تحویل خواهد شد.
وی با بیان این‌که تا پایان سال به عدد سه هزار و ۳۰۰ دستگاه تحویل ون و حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به وزارت کشور خواهیم رسید، خاطرنشان کرد: میزان تعهدات ما به وزارت کشور، دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و پنج هزار دستگاه ون است که در حال حاضر جلوتر از وعده خود به وزارت کشور تولید کرده ایم.
وی با اشاره به این‌که ۸۰ درصد اتوبوس های تولیدی، داخلی بوده و با موتور بنز و طراحی داخلی و بومی تولید و عرضه می شود، گفت: بخشی از ون های تولیدی نیز درحال داخلی سازی بوده و تا پایان سال به ۴۰ درصد داخلی سازی خواهد رسید.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اربعین را مناسبتی بسیار بزرگ و تاریخی خواند و گفت: ایران خودرو دیزل پیش بینی می‌کرد که تلاش‌ها برای واردات خودروهای دست دوم برای اربعین امکان پذیر نباشد و به همین دلیل، از یک ماه قبل آماده شده بود تا محصولات تولیدی را آماده کرده و تحویل وزارت کشور دهد.
توسلی مهر با اشاره به این‌که ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل ۴۰ هزار دستگاه در سال است، بیان کرد: امیدواریم حاکمیت از این ظرفیت استفاده کرده و با واردات خودروهای دست دوم به ما فشار وارد نکنند. اخیرا ۱۴ هزار کشنده دست دوم وارد کشور شده که به زودی به یک بحران تبدیل خواهد شد؛ از سوی دیگر، با وجود این‌که رسما اعلام کرده ایم ظرفیت پاسخ‌گویی به همه نیازهای مسافری شهرداری ها در کشور را داریم، متاسفانه شاهد حرکت شهرداری ها به سمت واردات خودروهای دست دوم هستیم. 
وی با بیان این‌که ایران خودرو دیزل، به دلیل برخورداری از زنجیره ارزش تولید لیدر بازار خودروهای تجاری کشور است، عنوان کرد: زمان فرآیند تحقیق و توسعه تا تولید محصول جدید بسیار کوتاه شده، زیرا صاحب پلتفرم هستیم و تمامی این پلتفرم در داخل مجموعه تولید می شود.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به تولید محصولات ون و اتوبوس، اظهار کرد: در حال تولید و عرضه اتوبوس آمبولانس هستیم که مانند بیمارستانی متحرک بوده و دارای ۹ تخت بیمارستانی است. این در حالی‌است که برای واردات هزار دستگاه آمبولانس مصوبه دریافت کرده اند. 
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ون وانا با قدرت ۱۵۰ اسب بخار تولید می شود، اظهار کرد: اتوبوس دیزلی با ظرفیت سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه و اتوبوس برقی نیز به همین شکل تولید می‌شود.
به گفته وی، اگر اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، در هر اتوبوس برقی، ۳۰ هزار دلار صرفه‌جویی منابع مالی طی یک سال محقق خواهد شد.
توسلی مهر با بیان این‌که در سال جاری از محصول ون برقی رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: ون بنزینی یورو پنج نیوفیس نیز در سال جاری رونمایی خواهد شد. امسال همچنین ون سقف بلند با قابلیت جابه جایی ۱۷ مسافر عرضه خواهد شد؛ در حال حاضر ۳۰ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور وجود دارد که ون سقف بلند می تواند جایگزین آن‌ها شود، این ون هم‌چنین ظرفیت آمبولانس شدن را داراست.
توسلی مهر با بیان این‌که امسال کشنده برقی و کامیون برقی نیز رونمایی خواهد شد، گفت: بر این اساس، ما با شتاب بیش‌تری به سمت روند جهانی که برقی سازی محصولات دیزلی تا سال ۲۰۳۲ است پیش می رویم. 
وی با اشاره به این‌که وزارت کشور در راستای حمایت از تولید ملی گام بسیار بلندی برداشته که قابل تقدیر است، عنوان کرد: در مجموعه ایران خودرو دیزل ظرفیت سازی شده و در سایت های خارجی نیز تولید برقرار  است. از امروز تا پایان سال بعد، می‌توانیم دو هزار دستگاه اتوبوس بین شهری با امکانات بسیار بالا تحویل دهیم تا در سال آینده شاهد بحرانی که سالانه در اربعین به وجود می‌آید، نباشیم.
 

برچسب ها: ایران خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
برگزیده
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
تجارت سلامت در بیمارستان‌ها تجارت سلامت در بیمارستان‌ها
وقتی هزینه درمان پدر، سه میلیون یا سه سکه است، و جان او گروگان تعرفه‌ها و بیمارستان‌هاست، دیگر نامش «درمان» نیست؛ روایت تلخی که این‌بار از زبان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس بازگو می‌شود.
صفحه خبر بالای تصاویر