کد خبر: ۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
به دلیل حمله پهپادی اوکراین، فرودگاه‌های مسکو بامداد امروز چهارشنبه پرواز‌های خود را متوقف کردند.

مخاطب24:حمله پهپادی بامداد روز چهارشنبه ساعاتی پس ازحمله توپخانه‌ای روسیه به دو روستا در نزدیکی شهر لیمان در شرق اوکراین صورت گرفت که سه نفر کشته و دو نفر زخمی برجای گذاشت.



سرگی سوبیانین، شهردار مسکو، امروز چهارشنبه در کانال تلگرام خود خبر داد که این پهپاد در نخستین ساعات بامداد همین روز به ساختمانی اصابت کرده است که تا کرملین، مقر پوتین، تنها پنج کیلومتر فاصله دارد.



به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ پس از اینکه مقامات روسیه اعلام کردند پهپاد‌هایی را که سعی داشتند بامداد چهارشنبه شهر مسکو را هدف قرار دهند سرنگون کرده‌اند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن حمله به داخل خاک روسیه را تشویق یا میسر نمی‌کند.



از زمانی که دو پهپاد در اوایل ماه مه میلادی بر فراز کاخ کرملین منهدم شدند، حملات هواپیما‌های بدون سرنشین در عمق خاک روسیه افزایش یافته است و در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای پایتخت روسیه را هم شامل شده است.



آمریکا که کمک‌های گسترده‌ای را در قالب تسلیحات و تجهیزات نظامی برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین ارائه کرده است، همواره اعلام می‌کند از حملاتی که هدفش داخل روسیه است پشتیبانی نمی‌کند.



سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با حملات پهپادی دیروز و امروز در داخل خاک روسیه گفت که این به خود اوکراین بستگی دارد که چگونه می‌خواهد از خودش در برابر تهاجم مسکو که از فوریه سال گذشته میلادی آغاز شده، دفاع کند. وی افزود که روسیه می‌تواند هر زمان که بخواهد با خروج از اوکراین به جنگ پایان دهد.



خنثی‌سازی حملات پهپادی امروز
وزارت دفاع روسیه اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور سه پهپاد را که قصد حمله به مسکو را داشتند، سرنگون کردند. حمله امروز ششمین حمله متوالی هوایی به پایتخت روسیه بود.



ارتش روسیه اعلام کرد یکی از این پهپاد‌ها را دچار اختلال سیگنالی کرد که سپس به ساختمانی برخورد می‌کند. سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز در کانال خود در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد که این پهپاد بامداد چهارشنبه به یک ساختمان در حال ساخت در مرکز شهر مسکو برخورد کرد. بنا بر آنچه در تصاویر دیده می‌شود، به نظر می‌رسد یک پنجره از این ساختمان چند طبقه آسیب دیده است.



دو پهپاد دیگر نیز توسط سامانه‌های پدافند هوایی در غرب پایتخت روسیه سرنگون شده‌اند.



وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه هم اعلام کرده بود که توانسته است دو پهپاد اوکراینی را بدون برجای گذاشتن تلفات جانی در منطقه مسکو سرنگون کند، به علاوه اینکه دو پهپاد هم بر فراز منطقه بریانسک در مرز با اوکراین سرنگون شده‌اند.



اوکراین معمولا در مورد اینکه چه کسی پشت حملات به خاک روسیه است اظهار نظر نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد از زمانی که دو پهپاد بر فراز کرملین در اوایل ماه مه منهدم شد، چنین حملاتی را افزایش داده است.



چنین حملاتی برای مدت کوتاهی پرواز‌ها را مختل کرده و عمدتا خسارت جزئی به ساختمان‌ها وارد می‌کند.



خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که فرودگاه‌های مسکو بامداد روز چهارشنبه پرواز‌های خود را متوقف کردند. فرودگاه‌های بزرگ اطراف پایتخت روسیه در روز‌های اخیر به دلیل فعالیت پهپاد‌های اوکراینی بار‌ها بر روی پرواز‌های خروجی و ورودی بسته شده‌اند.

برچسب ها: حمله پهپادی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
دختر می خواهی بخری یا پسر؟ title
پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان، دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان. قیمت کودک و نوزاد خیلی متفاوت است. نوزاد‌ها از کودکان گران‌تر هستند؛ آن هم اگر نوزاد دختر باشد. خرید و فروش نوزاد می‌کنند؛ آن هم به‌طور حرفه‌ای. چت می‌کنند و شماره می‌دهند، ارسال چند تا عکس، واریز پول و در آخر تحویل نوزاد.
افعی تهران به معلم‌ها نیش زد و توقیف شد! title
در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.