کد خبر: ۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز پزشک:
رئیس جمهور گفت: تحقق سیاست‌های مصوب حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باید راس برنامه‌ها قرار گیرد و همه برای تحقق آن تلاش کنند.

مخاطب24:مراسم بزرگداشت روز پزشک سه شنبه ۳۱ مرداد ماه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.


رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد: قدسیت برای خداست. هیچ شخص، حرفه، مکان و زمانی قدسی نمی‌شود مگر برپایه قدوسیت خداوند. قدسیت جایگاه جامعه پزشکی از کجاست؟ اولین رمز این قدسیت این است که بدانیم این حیات و سلامتی و توانایی وی متعلق به ذات ربوبیت است و او این ذات و دانش و بینش را به او مرحمت کرده است. سلامت به دست اوست و اراده خداست که ادامه این سلامت در دستان شفابخش پزشک باشد.

 

افتخار کشور این است که بیش از نود درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور تولید می‌کنیم
رئیس جمهور خطاب به جامعه پزشکی افزود: در جهت اعتلای علم پزشکی در کشور تلاش کنید. علم باید روز به روز ارتقا یابد. دانش پزشکی منحصر به کشفیات در دانشگاه‌ها نیست. سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب مربوط به تمام دست اندرکاران علم پزشکی است و وزارت بهداشت بخشی از آن است. نیروی کارآمدی که امروز فارغ التحصیل دانشگاه است باید زمینه جذبش در وزارت بهداشت فراهم و موانع این امر برطرف شود؛ این افراد باید به عنوان اعضای هیات علمی جذب شوند. جامعه پزشکی ما در تمام مشکلات در کنار مردم بوده است. در هشت سال دفاع مقدس، در زمان کرونا، در سیل و زلزله پزشکان از اولین گروه‌هایی هستند که در کنار مردم حاضر می‌شوند.


آیت الله رئیسی ادامه داد: کار‌های بسیاری انجام شده و اقدامات بسیاری نیز باید انجام شود. افتخار کشور این است که بیش از نود درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور تولید می‌کنیم. من در بازدید از یکی از پارک‌های علم و فناوری به من گفتند


وی افزود: در ملاقات خارجی سران سایر کشور‌ها می‌گویند که داروی ایرانی را دارای استاندارد لازم می‌دانیم و مشتری هستیم. از یک شرکت داروسازی بازدید کردم آن‌ها گفتند هرجایی می‌توانید اعلام کنید که متخصصین در کار دانش بنیانی که ما انجام می‌دهیم جایگاه دارند و زمینه شغل با عزت برای آن‌ها وجود دارد و کسانی که رفته اند بدانند که زمینه شغل مناسب در این شرکت‌ها برای آن‌ها وجود دارد و مهاجرت می‌تواند معکوس شود. در ساخت تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان ما حرف بسیار روشنی دارند. قبلا خارج از کشور فرش ایرانی یا محصولات و کار‌های دستی اصفهان را می‌بردیم که هنوز این‌ها موجب افتخار است، اما ترجیح دادم در سفر‌های خود تجهیزات پزشکی را ببرم که جوانان ما تولید کرده‌اند که موجب افتخار ایران است.


مهمترین سرمایه ما در حوزه سلامت، نیروی انسانی کارآمد است
رئیسی خاطرنشان کرد: وضع موجود را حفظ وارتقا ببخشیم. مهمترین سرمایه ما در حوزه سلامت، نیروی انسانی کارآمد است. این سرمایه حفظ و ارتقا یابد. در حوزه سلامت نظام مسائل تعریف کنیم و مشکلات این حوزه حل شود. هیچ مساله‌ای نیست که در داخل کشور راه‌حل نداشته باشد. مثلا امروز توجه به مناطق محروم یک دغدغه است. جاذبه شغلی برای پزشکی برای کسانی که دنبال خدمت در مناطق محروم هستند ایجاد شود. از وزیر بهداشت برای توزیع عادلانه نیروی انسانی درخواست دارم. گاهی مشکل توزیع نیروی انسانی بین مناطق برخوردار و محروم است.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که «باید به حرف‌های نو در پزشکی و سایر علوم توجه شود» تصریح کرد: کرسی‌های نظریه پردازی برای حرف‌های نو است. باید حرف‌های نو شنیده شود. حرف‌های نو بررسی شود زود پذیرفته نشود و زود هم رد نشود بلکه بررسی شود.

وی با اشاره به این‌که «جامعه پزشکی و پرستاری و مجموعه بهداشت و درمان باید همواره محترم شمرده شوند» گفت: شاید چهار متخلف در همه اقشار وجود دارند؛ افرادی ممکن است قانون را دور بزنند یا متخلف باشد که خود صنف باید برخورد کند، ولی در رسانه‌ها و سریال‌ها و فیلم‌ها جایگاه رفیع پزشکی مورد آسیب قرار گیرد. این جامعه همواره محترم بوده و باید محترم باشند. احترام به دانشمند و پزشک، احترام به علم، فرهیختگی و احترام به ملت است. خود صنف پزشکی باید با افراد متخلف برخورد کنند تا آن‌ها سواستفاده نکنند.

رئیسی افزود: روزی ۷۰۰ نفر قربانی کرونا می‌شدند برخی به کشور‌های اطراف برای واکسیناسیون می‌رفتند. برخی خانواده‌ها حاضر نبودند بیماران رخود را قبول کنند، اما پزشکان و پرستاران از آن‌ها مراقبت کردند. ما قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که «تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج و مخصوصا مبلغی که برای آن پیش‌بینی شده است یعنی ۷ همت کار خیلی خوبی بوده است»، گفت: یک روز از مجلس بیرون آمدم و دیدم عده‌ای بیرون مجلس ایستاده‌اند. به راننده گفتم بایست که او گفت از لحاظ امنیتی مشکل دارد، ولی گفتم بایست و در جمع خانواده‌ها رفتم و دیدم آن‌ها فرزندان خود را همراه آورده‌اند. به لحاظ عاطفی صحنه دلخراشی بود که مادری به فرزند بیمار خود که پزشک گفته کاری برای او نمی‌شود کرد، نگاه می‌کند که چند وقت دیگر بیشتر مهمان او نیست. به وزیر بهداشت گفتم داروی این بیماران تهیه شود که این کار با این صندوق انجام شده است. شما پزشکان با امیدواری حرکت کنید و برای این بیماری‌ها درمان و راهکار پیدا کنید.

برچسب ها: روز پزشک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.