کد خبر: ۲۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز در مرحله فینال رقابت‌های کاپ آسیا در سطح B باید به مصاف اندونزی برود تا در صورت برتری در این بازی، جواز حضور در سطح A آسیا را به دست بیاورد

مخاطب24:تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز در مرحله فینال رقابت‌های کاپ آسیا در سطح B باید به مصاف اندونزی برود تا در صورت برتری در این بازی، جواز حضور در سطح A آسیا را به دست بیاورد. زنان ایران که مسافر تایلند شده‌اند تا برای دومین بار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند، تا همین‌جا هم کار بزرگی انجام داده‌اند. آن‌ها ابتدا سال ۲۰۱۹ راهی کاپ آسیا در سطح B شدند؛ ولی بدون آنکه بردی به دست بیاورند، از گردونه بازی‌ها آن‌هم در مرحله گروهی کنار رفتند.


این بار شرایط کاملا تغییر کرده و دختران بسکتبال ایران که از وجود یک مربی خارجی بهره می‌برند، چندین طلسم را شکسته‌اند. اولین و مهم‌ترین آنها، کسب نخستین برد در چنین تورنمنتی آن‌هم پس از ۵۰ سال است. ایران در دیدار نخست موفق شد از سد تیم مالزی با نتیجه ۶۵ بر ۵۹ عبور کند تا بالاخره طعم برد در این تورنمنت را بچشد. کار مهم دومی که زنان بسکتبال ایران رقم زدند، مربوط به برتری آن‌ها در دومین دیدار مقابل مغولستان است؛ ایران در یک بازی تقریبا یک‌طرفه با نتیجه ۷۰ بر ۳۳ برنده شد تا ضمن قطعی‌شدن صعودش به مرحله پلی‌آف، برای اولین بار از گروهش نیز صعود کند.


شاید اگر کمی بخت با زنان تیم ملی یار می‌شد یا اینکه آن‌ها تمرکز بیشتری داشتند، می‌توانستند مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی بروند؛ ولی شکست در بازی سوم مقابل اندونزی، آن‌هم با نتیجه ۶۵ بر ۵۶ کار را به اماواگر کشاند تا ایران مجبور شود برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر سطح B آسیا، با قزاقستان مصاف دهد؛ دیداری که البته کار چندان دشواری برای دختران ایران از آب درنیامد و آن‌ها با ارائه یک بازی درخشان، موفق شدند قزاق‌ها را با نتیجه ۵۴ بر ۴۱ شکست داده و این بار برای اولین بار طعم حضور در جمع چهار تیم برتر این سطح از رقابت‌ها در آسیا را بچشند.

 

شگفتی‌سازی زنان بسکتبال ایران در همان مرحله متوقف نشد؛ چرا‌که این تیم روز گذشته در نیمه‌نهایی با ارائه یک بازی منجسم این بار اردن را با نتیجه ۷۲ بر ۵۴ شکست داد تا امروز از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران، در دیداری تکراری به مصاف اندونزی، در فینال این رقابت‌ها برود. دختران بسکتبال ایران از سه دیدار مرحله گروهی، دو برد و یک شکست به دست آوردند که تنها شکست آن‌ها برابر همین تیم اندونزی است و قاعدتا کار سختی برابر رقیب دارند؛ به‌ویژه اینکه قبل از این دیدار، دو بار با زنان اندونزی بازی کرده‌اند که هر دو بازی را باخته‌اند؛ یکی با نتیجه ۶۵ بر ۵۶ در همین رقابت‌ها و یکی هم سال ۲۰۲۱ که بازی را با نتیجه ۷۶ بر ۶۸ باخته‌اند.


واضح است که هر دو شکست با اختلاف اندکی به دست آمده و این بار با توجه به حضور در فینال، انگیزه دختران ایران آن‌قدر بالاست تا در سومین تقابل رسمی، اندونزی را شکست داده و برای اولین بار به سطح اول بسکتبال آسیا صعود کنند. این موضوعی است که سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نیز به آن اشاره می‌کند.


النی کاپوچیانی می‌گوید: «برای این تاریخ‌سازی و حضور در فینال خیلی خوشحال هستم. چند ساعتی جشن می‌گیریم و بعد سعی می‌کنیم احساسات بازیکنان را کنترل کنیم تا برای بازی بعدی آماده شویم. بازی با اردن بسیار خوب بود. به بازیکنان گفته بودم این بازی با دیدار‌های دوستانه قبلی که با اردن انجام داده‌ایم، متفاوت است؛ چون تیم اردن تغییر کرده و بازی‌های بهتری در این تورنمنت انجام داده است. همچنین گفته بودیم اگر سوار بازی باشید و از نظر امتیازی جلو بیفتید، تیم مقابل از نظر روانی به‌هم می‌ریزند و همین اتفاق هم افتاد. ما از نظر دفاعی بهترین تیم تورنمنت هستیم. این یک دفاع ایرانی است که نشان می‌دهد بازیکنان ما بسیار جنگنده هستند. در فینال هم برای ما مهم نیست که قرار است دوباره با اندونزی بازی کنیم؛ چون می‌دانم بچه‌های ما جنگنده ظاهر می‌شوند». تینا عیسائیان، کاپیتان تیم ملی بسکتبال نیز که در این رقابت‌ها مرکز توجه قرار گرفته بود، درباره صعود ایران به فینال این رقابت‌ها گفت: «به مردم قول داده بودیم که به فینال صعود کنیم. از حمایت‌هایشان خیلی ممنون هستیم. با شرایطی که ما داریم، خیلی سخت بود، اما موفق شدیم به فینال صعود کنیم. به‌عنوان کاپیتان تیم خیلی خوشحال هستم. همه تیم دست به دست هم دادیم که به فینال برویم. امیدوارم قهرمان شویم. قول می‌دهیم که فینال هم بازی خوبی شود».

منبع: روزنامه شرق

برچسب ها: بسکتبال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.