کد خبر: ۲۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
هم افزایی و تعامل دستگاه‌ها با توجه به مواردی ازجمله هوشمند بودن، آزمایش جدی، فعال بودن بخش رصد و به روز بودن آمار‌ها عامل مهمی در مبازه با مواد مخدر در کیش به شمار می‌روند.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: رحیم سرهنگی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که شامگاه چهارشنبه ۲۵ مرداد با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد با تبریک سال روز بازگشت آزادگان سرافراز و تسلیت حادثه تروریستی شاه چراغ به نقش مهم این جلسات در راستای مبارزه با معضل مواد مخدر در جزیره اشاره کرد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و دریابانی ویژه کیش با هدف مبارزه با این معضل ستودنی است.

سرهنگی همچنین نقش آموزش و پرورش در کنار سایر نهاد‌ها برای مبارزه با مواد مخدر را مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به شکل گیری زمینه‌های اعتیاد از دوران مدارس لازم است تا معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان با همکاری آموزش و پرورش کیش نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این موضوع که کیش جزیره پاک نامیده می‌شود گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پاک در کیش باید با همکاری تمام نهاد‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های آن‌ها سلامت روانی و اجتماعی جزیره نیز ارتقاء داده شود.

وی اظهار داشت: انسان در بین موجودات از کرامات ویژه‌ای برخوردار است و وظیفه ما حفاظت از این شان انسانی و تلاش برای پیشگیری از مبتلا شدن جامعه به اعتیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز نیز در این جلسه با بیان این که در آموزه‌های قرآنی از انسان به عنوان باکرامت‌ترین موجودات نام برده شده است گفت: جامعه اسلامی فضیلت مدار باید عاری از هر گونه آسیب‌های اجتماعی بوده و همگی در تحقق این امر مهم مسوول هستند.

بی نیاز در ادامه سخنان خود افزود: با برنامه ریزی و ساماندهی لازم باید برای رفع برخی مشکلات و کاهش آسیب‌ها در جزیره اقدام کرد..

امام جمعه کیش با بیان این که مشکلات معیشتی و رکود اقتصادی نیز در افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش دارند عنوان کرد: باید از تلاش‌های خوب سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع مشکلات کسب و کار و معیشت مردم تشکر و قدردانی کرد.

وی نیرو‌های فرهنگی، مومن و ولایتمدار کیش را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های جزیره عنوان کرد و گفت: باید با فعالیت‌های فرهنگی و ایجابی و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در راستای رفع آسیب‌ها اجتماعی اقدامات مهمی انجام داد.

علیرضا فاطمیان پور با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که به واسطه ورود مواد مخدر به جامعه ایجاد می‌شود گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مساحت کم جزیره کیش هرگونه ناهنجاری در آن به وضوح دیده می‌شود از این رو باید تدابیر مهم و جدی در این خصوص اندیشیده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: توجه به مبادی ورود و خروج و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر در کیش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر اساس آمار‌های موجود بیشترین نظارت باید بر مدارس معطوف شود.

وی به شکل گیری قرارگاه‌های مبارزه با مواد مخدر در کیش به صورت شکلی و موردی اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر در کیش باید به مواردی از جمله هوشمند بودن، آمایش و آزمایش جدی، هم افزایی بخش‌های مختلف جزیره، فعال بودن بخش رصد و به روز بودن آمار‌ها توجه ویژه داشت.

علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست با اشاره به این که مصرف مواد مخدر در دنیا نسبت به یک دهه قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است گفت: بر اساس تحلیل‌های جهانی فقر، سلاح‌های کشتار جمعی، محیط زیست و اعتیاد به عنوان چهار بحران بنیان کن و ویرانگر به شمار می‌روند.

کاظمی با بیان این که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را خطری بزرگ و تهدیدی جدی برای کشور برشمرد و افزود: با هم افزایی و تعامل بین مردم و نهاد‌ها می‌توان در پیشبرد هر چه بهتر اهداف اقدام کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه اظهار داشت: همزمان با فعالیت‌های کوتاه مدت باید برنامه ریزی‌های بلند مدت نیز در نظر گرفته شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین هدف در برنامه بلند مدت نام برد و گفت: با حضور دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید برنامه‌های عملیاتی مناسبی در راستای مبارزه با مواد مخدر ترسیم کرد.

گفتی است، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در این نشست به ارائه آمار‌های یکساله و فعالیت‌های اجرا شده در خصوص آموزش و پرورش، اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر، اقدامات بهزیستی، اقدامات دستگاه‌های قضایی و اقدامات بهداشتی و سلامت ارائه شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.