کد خبر: ۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
سرهنگی:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره بر اهمیت پذیرفتن مسوولیت در هر جایگاه سازمانی که برای هر میزی جوانان این ممکلت به شهادت رسیدند؛ بر تاثیر گذاری تاریخچه سازمانی، هنر تغییر و دست یابی به وضع مطلوب و حفظ منافع ذینفعان و مشارکت در تصمیم گیری ها، تاکید کرد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: این نشست که با حضور مشاوران، معاونان، مدیران و روسای ادارت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد با محوریت "تبیین و اهمیت مدل حکمرانی محلی، حفظ منافع ذینفعان سازمان، ارتقاء سطح فرهنگ سازمانی، شفافیت و قانون مداری و رویکرد مانع ذهنی در برابر تغییر" در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد؛ سرهنگی تاثیر گذاری پیشینه سازمان به عنوان فرهنگ سازمانی در بهره وری سرمایه‌های فکری را مهم ارزیابی کرد.

رحیم سرهنگی در این نشست هم اندیشی با بیان این که برنامه‌های پیش بینی شده بر اساس هنر تغییر زمینه ساز شرایط مناسب و حرکت به وضع مطلوب سازمانی می‌شود، اظهار داشت: گام‌های موثری می‌توان برای ترسیم زیرساخت‌های سازمانی و پیشبرد اهداف کلان از پیش تعیین شده برداشت.

سرهنگی تحقق این امر مهم را تشکیل کارگروه‌های تخصصی گفتگو محور در این زمینه عنوان کرد و افزود: وضع مطلوب سازمان با تعامل سایر ذینفعان در مدل نخبگان مشخص می‌شود و مسیری که نقطه تلاقی این دو اصل تاثیر گذار است، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی استراتژی بهبود و تحول درون سازمانی را از برنامه‌های مهم و راهبردی برشمرد و گفت: برای رسیدن به نقطه واقعی که "بهبود مستمر" محسوب می‌شود مستلزم حذف موانع موجود در فرآیند‌های کاری است چرا که سازمان‌های موفق با نوآوری و ارتقا سطح ارائه خدمات یعنی کارکرد نوآوری در سازمان می‌توانند فضایی با انگیزه و خلاقی را برای کارکنان ایجاد کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش استراتژی یک سازمان را تشبیه به "یک فیل عظیم" جسه دانست که برای حرکت در آوردن آن نیازمند به یاران تغییر می‌باشد و بیان داشت: ایجاد تحول درون سازمانی نیازمند شناسایی یاران تغییر در راستای اثربخشی بالای جایگاه سازمانی است.

رحیم سرهنگی در تکمیل سخنان خود، تاکید کرد: هیچ سازمانی در سطح دنیا با یک مدیرعامل سوپرمن به موفقیت دست نمی‌یابد بلکه این مهم با مشارکت جمعی سرمایه‌های فکری سازمان‌ها امکان پذیر است.

سرهنگی، خاطر نشان کرد: اکثر کارکنان در سازمان محل امن ذهنی که برای خود ایجاد کردند حاضر به تغییر نیستند و تمایلی برای خارج شدن از محل امن و حرکت به سمت باد گیری نیستند و با محدود شدن به کار‌های روز مره در چارچوب مشخصی می‌مانند.

وی، در ادامه تصریح کرد: فرهنگ در خون و در داخل خانه است و فرزندی که با این فرهنگ بزرگ می‌شود و پدری که احساس مفید بودن و انگیزه‌ای برای ایجاد خلاقیت در حوزه کاری خود ندارد به طور حتم در فرزندان خود نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان، گفت: با توجه به این که جزیره کیش دارای ذینفعان زیادی است؛ باید از ظرفیت همه ذینفعان استفاده شود و با یک منافع واحد و مورد تایید همه حرکت کرد.

رحیم سرهنگی، افزود: در جامعه‌ای که مشاکت جمعی حکمفرماست بیانگر تحقق حکمرانی مطلوب آن منطقه است که از سطح رضایتمندی و اعتماد شهروندی، سرمایه گذاران و کیشوندان برخوردار است.

سرهنگی با بیان این که از پیشینه سازمان باید درس یادبگیریم و در راستای بهبود آن گام‌های موثری برداریم، بیان داشت: این اتفاق زمانی تحقق می‌یابد که تاریخچه سازمان به درستی به مسوول بعدی انتقال داده شود.

وی در ادامه، با تاکید بر این که تاریخچه سازمانی و یا فرهنگ سازمان مانند ریشه پنهان نمایانگر رفتار‌های کارکنان در طول سال‌ها گذشته است، گفت: این فرهنگ تشبیه به گل‌های نیلوفر‌های آبی است که ریشه در آبی دارد که مواد معدنی در داخل آب تزریق می‌شود و این همان اتفاقی است که در داخل سارمان رخ می‌دهد.

به گفته سرهنگی هر تصمیمی که در حکمرانی خوب گرفته می‌شود باید منافع عمومی دیده شود تا تصمیم پایداری داشته باشیم در واقع حکمرانی خوب مثل نگه داشتن قوی بلورینی است روی صفحه‌ای که به طناب‌هایی بسته شده که تمام ذینفعان آن را نگه داشتند هر کدام ازفعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف آن را به سمت خود بکشد سبب شکستن آن می‌شود و جامعه پایدار نخواهد بود.

وی تحقق حکمرانی خوب محلی را مستلزم اجرای شفافیت و قانون مداری ذینفعان معرفی کرد و بیان داشت:

باید کاملا فرایند‌ها شفاف باشد و مهمترین اصل در حکمرانی خوب جلب اعتماد است و دیگر ذینفعان هم به دنبال نفع خودنیستند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.