کد خبر: ۲۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
وزیراقتصاد در نشست با اعضای نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد:
دکتر خاندوزی در نشست اعضای نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که در وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: بنا نداریم از فعالان اقتصادی که با مشقت و زحمت و با وجود دست انداز‌های غیر طبیعی و شرایط تحریم و فشار‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.

به گزارش مخاطب24 به نقل از بانک رفاه کارگران: دکتر خاندوزی در این نشست ضمن تاکید بر آمادگی وزارت اقتصاد برای همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و بیش از ۶ هزار شرکت عضو آن سازمان در زمینه تدوین و اجرای ضوابط مالیاتی اظهار داشت: این همکاری‌ها میتواند هم در حوزه مالیاتی و هم در حوزه گمرکی باشد.

وی افزود: مثلا در زمینه استعلام قیمت‌های گمرکی می‌توان از خود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور کمک گرفت، اما سازمان هم باید مسئولیت این مورد را بپذیرد که اگر در آینده یک نهاد نظارتی خدشه‌ای بر ارقام و اعداد ارایه شده وارد کند، در این زمینه پاسخگو باشد.

خاندوزی در ادامه گفت: درخصوص مالیات نیز به همین ترتیب می‌توان عمل کرد و من از سازمان مالیاتی خواهم خواست که در هفته آینده جلسه مشترکی برگزار کنند تا فهرست و موضوعات دیگری که باید در کارگروه مشترک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان امور مالیاتی نهایی شود در آن جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در خصوص انتقاد یکی از اعضای حاضر در این نشست در خصوص ضرایب بالای مالیاتی این صنعت نیز گفت: این موضوع هم از مواردی است که به عنوان یک محور باید مورد بررسی و تبادل نظر بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان امور مالیاتی کشور قرار گیرد و حتما به نفع سازمان امور مالیاتی خواهد بود که به جای مواجهه با چند هزار مودی خرد با انواع تکثر‌های مختلف، با همه آن‌ها ذیل یک نمایندگی واحد که همین سازمان نظام صنفی یارانه‌ای است، تعامل کند.

دکتر خاندوزی افزود: در طول سال‌های گذشته بسیار تلاش شده است که از تشخیص مالیاتی علی الراس فاصله گرفته شود و هنوز ممیز محوری در پرونده‌های مالیاتی رخ می‌دهد، اما رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که این موارد را به کمترین حد ممکن برسانیم و جز در مواردی که گریزی نیست و امکان نظارت و تشخیص از طریق سامانه وجود ندارد در بقیه موارد تاکید داریم که حتما تشخیص‌های علی الراس و ممیز محوری را در نظام مالیاتی حداقل کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: بنا نداریم از فعالان اقتصادی که در این کشور با هزار مشقت و زحمت و با وجود دست انداز‌های غیر طبیعی و شرایط تحریم و فشار‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.

دکتر خاندوزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر آمادگی کامل وزارت اقتصاد و بازرسی این وزارتخانه برای برخورد با هر گونه فساد در حوزه‌های مالیاتی، گفت: خوشبختانه بخش بزرگی از نظام مالیاتی و بدنه کارشناسی این سازمان ازسلامت، تخصص و دانش خوبی برخوردار است، اما چنانچه گزارش‌هایی در خصوص تخلفات در این بخش دریافت کنیم قطعا به طور ویژه از سازمان امور مالیاتی کشور خواهم خواست که با چنین مواردی برخورد جدی نمایند.

گفتنی است درابتدای این نشست که با هدف بررسی موضوعات مرتبط با سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و در وزارت اقتصاد برگزار شد، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برخی مشکلات و چالش‌های فعالان اقتصادی این بخش به ویژه در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی را مطرح کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.