کد خبر: ۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
فروش ماشین‌های کارکرده تنها در شرایطی که کارشناس خودرو را بررسی کرده باشد منطقی است. در غیر این صورت باید آماده مشکلاتی که پس از تمام شده معامله ممکن است رخ دهد باشید.

فروش ماشین‌های کارکرده تنها در شرایطی که کارشناس خودرو را بررسی کرده باشد منطقی است. در غیر این صورت باید آماده مشکلاتی که پس از تمام شده معامله ممکن است رخ دهد باشید.

چرا تخمین قیمت خودرو دست‌دوم مهم است؟ با توجه به گران شدن خودروهای صفر، این روزها ماشین خریدن برای افراد زیادی به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است. چون خودروسازان هر روز مبلغ جدیدی را برای خرید ماشین‌های خودشان پیشنهاد می‌کنند و این مبلغ روی قیمت نهایی خودرو در بازار آزاد تأثیر قابل توجهی دارد.

علاوه بر این موضوع، تنظیم نبودن بازار عرضه و تقاضای خودروهای داخلی باعث شده که قیمت خودرو در بازار آزاد چند برابر گران‌تر از قیمت کارخانه تمام شود؛ بنابراین خریدارانی که بودجه محدودی دارند راهی جز خرید ماشین‌های دست‌دوم پیش رویشان وجود ندارد.

اما خرید ماشین دست‌دوم با مشکلات زیادی همراه است. اغلب ماشین‌های دست‌دوم با مشکلات فنی و بدنی زیادی مواجه هستند و کمتر کسی می‌تواند در اولین بازدیدها این موضوع را متوجه شود. در ادامه مواردی که حضور کارشناس را برای خرید و فروش ماشین‌های دست‌دوم ضروری می‌کند جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

چرا حضور کارشناس برای تخمین قیمت خودرو ضروری است؟

محاسبه قیمت خودرو بر اساس آسیب‌های ظاهری ماشین

یک کارشناس خودرو با روش‌های بررسی ظاهری و فنی ماشین به خوبی آشنا است؛ بنابراین در صورتی که ماشین به لحاظ بدنی و ظاهری مشکلاتی داشته باشد که به راحتی نتوان آن‌ها را تشخیص داد، کارشناس خودرو این موارد را در تخمین قیمت خودرو لحاظ می‌کند. در نتیجه، کسانی که قصد فروش ماشین دست‌دوم را دارند نمی‌توانند از سادگی و عدم توانایی خریداران سوءاستفاده کرده و افت قیمت ماشین به دلیل مشکلاتی مانند تعویض قطعات، رنگ‌شدگی بدنه و... را پنهان کنند.

صافکاری بدون رنگ، صافکاری و نقاشی، تعویض قطعاتی مانند گلگیر، درب ماشین، کاپوت و بررسی شاسی و ستون‌های خودرو از جمله مواردی هستند که توسط کارشناسان ماشین‌های دست‌دوم بررسی می‌شوند.

در صورتی که شاسی ماشین به خاطر تصادف دچار مشکل شده باشد، خودرو دیگر تعادل قبل را موقع حرکت نخواهد داشت. همچنین باز شدن کیسه‌های هوا و عملکرد سایر قطعات ماشین نیز ممکن است به خاطر صدمه وارده به شاسی تحت تأثیر قرار گرفته باشند. با کمک کارشناسان ماشین می‌توانید این مشکل را شناسایی کرده و  با محاسبه قیمت خودرو، از کلاه‌برداری در معاملات ماشین در امان بمانید.

چرا حضور کارشناس برای تخمین قیمت خودرو ضروری است؟

کارشناسی فنی و موتور ماشین کارکرده

کارشناسی موتور ماشین یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناس خودرو کارکرده است. با توجه به اینکه مشکلات موتوری خودرو خودشان را به سادگی نشان نمی‌دهند، باید برای شناسایی آن‌ها تخصص و تجهیزات لازم استفاده شود. ازجمله مسائلی که می‌تواند به عنوان مشکل موتوری ماشین کارکرده در نظر گرفته شود می‌توان به روغن‌سوزی موتور، دفرم شدن رینگ یا پیستون و صدا دادن موتور اشاره کرد.

کارشناسی گیربکس خودرو برای ماشین‌های جدید که حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی گران‌قیمت دارند و تست دیاگ ماشین برای بررسی میزان مصرف ماشین، سلامتی کیسه‌های هوا، میزان مسافت طی شده توسط خودرو و... از دیگر مواردی هستند که توسط کارشناسان برای تخمین قیمت ماشین در نظر گرفته می‌شوند.

بررسی مدارک ماشین توسط کارشناس

کلاه‌برداری در زمینه خرید و فروش ماشین‌های کارکرده بسیار رایج است. از جمله این کلاه‌برداری‌ها می‌توان به پنهان کردن عیوب ماشین برای فروش گران‌قیمت‌تر آن، فروش خودرو به چندین نفر و مشکل‌دار بودن اسناد و مدارک خودرو اشاره کرد. حتی تعیین تکلیف نکردن خلافی و بیمه ماشین نیز می‌تواند توسط کلاه‌برداران انجام شود و خریدار پس از معامله ماشین متوجه این موضوع شده باشد.

برای اینکه خودروی سواری را به قیمت بخرید، لازم است که ابتدا مدارک و وضعیت خلافی و بیمه بدنه توسط کارشناس بررسی شود. سپس ماشین کارکرده بر اساس مدارک ارائه شده قیمت گذاری می‌شود معامله شود.

سخن پایانی

برای اینکه معاملات خودرو در بستری امن انجام شود نیاز به کسانی دارید که کارشناسی خودرو را انجام دهند. کارشناس ماشین با وجود تخصص و ابزارهایی که دارد مشکلات فنی و بدنی ماشین را بررسی کرده و سپس آن را قیمت گذاری می‌کند. در نهایت اسناد ماشین ارزیابی می‌شوند و خریدار پول را به فروشنده پرداخته و مالک خودرو خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.