کد خبر: ۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه ستاد بحران این جزیره عنوان کرد:
رحیم سرهنگی گفت: امنیت جانی و مالی کیشوندان، اولویت اول و آخر سازمان منطقه آزاد کیش است و کارگاه آموزشی مدیریت بحران در همین راستا تشکیل شده است.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش:رحیم سرهنگی در جلسه ستاد بحران جزیره کیش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی که با حضور «محمدحسن نامی» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحرانکشور، دکتر حسام معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد معاون ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مهرداد حسن زاده مدیرکل بحران استانداری هرمزگان و اعضا ستاد بحران کیش برگزار شد؛ تاکیدکرد: "آمادگی پیش از بحران" را در قالب توجه به زیرساخت ها، ساخت و ساز‌ها و آموزش تمامی اقشار مختلف مردم و مسوولان شهری در هنگام بروز بحران پیگیری می‌کنیم و در این خصوص کیشوندان نگران نباشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که ستاد بحران و مردم باید از لحاظ روانی "آمادگی پیش از بحران" را داشته باشند و تمام جوانب را در نظر بگیرند؛ افزود: درصد هستیم یک مدل همه جانبه در مدیریت بحران را در جزیره کیش پیاده سازی کنیم و با مطالعه و تبدیل آن به دستورالعمل، به سراسر کشور تسری دهیم.

وی با بیان این که اتاق فکر مدیریت بحران با حضور مسوولان کشوری و متخصصان خبره در کیش تشکیل شده است؛ افزود: از آنجایی که در منطقه زلزله خیز واقع شده ایم و زمان و وقوع زلزله غیر قابل پیش بینی است از اینرو تمام تمهیدات لازم پیش بینی شده و وظایف مسوولان شهری مشخص شده است و و ظایف اقشار مختلف مردم نیز در این مواقع آموزش داده خواهد شد.

سرهنگی با اشاره به زلزله‌های متوالی سال گذشته جزیره کیش و انجام مطالعات جامع در این زمینه برای پاسخگویی علمی به برخی از شایعات خلاف واقع خاطر نشان کرد: شناسایی ساختمان‌های استراتژیک آسیب پذیر جهت مقاوم سازی و یا جابه جایی آن‌ها و نیز مشخص کردن ساختمان‌های فرسوده و قدیمی متعلق به بخش خصوصی و واگذاری تسهیلات تشویقی برای بازسازی آن‌ها از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با بحران با حضور متخصصان خبره در کیش، از تخصیص بودجه برای مقاوم سازی ساختمان‌های استراتژیک و یا جابه جایی آن‌ها خبر داد و افزود: اعضا مجمع سازندگان کیش باید مخاطب اصلی کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران باشند تا از نزدیک ضمن آشنایی با مباحث علمی و مطالعات انجام شده، در رعایت استاندارد‌های ساخت و ساز و جلوگیری از بروز بحران نقش آفرینی کنند.

وی از ستاد مدیریت بحران کشور و دانشگاه تهران خواست تا با ارائه یک برنامه مدون برای جزیره کیش، آموزش‌های لازم در خصوص پیش از بحران و زمان وقوع آن را برای تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله سازندگان، مدیران شهری و کیشوندان برگزار کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.