کد خبر: ۲۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر نقش ارزشمند خبرنگاران در تصویر سازی تمام وقایع و رویداد‌های جامعه؛ تلاشگران عرصه رسانه را راویان حقیقت جوی جامعه معرفی کرد که در حوزه اطلاع رسانی نقش مهم و بی بدیلی را ایفا می‌کنند.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش:رحیم سرهنگی در آیین گرامی داشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به پاس زحمات و تلاش بی ادعای فعالان عرصه رسانه محلی در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد؛ شغل مهم خبرنگاری در امید آفرینی و آگاهی بخشی به عمومی جامعه و تصویر سازی وقایع بدون قضاوت و رویکرد‌های شخصی را حرفه‌ای ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

سرهنگی با تاکید بر صداقت نگارش، حساسیت و اهمیت شغل خبرنگاری در سطح جامعه، اظهار داشت: تهیه و انتشار خبر می‌تواند یک جامعه‌ای را به سمت نا امیدی و یا جامعه‌ای را به سمت امیدواری هدایت کند.

وی در تکمیل سخنان خود، آگاهی بخشی صحیح به عموم مردم جامعه را یکی از وظایف اصلی و کار مقدس یک خبرنگار عنوان کرد و بیان داشت: ضمن این که خبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ راوی خبر نیز نقش مهمی را به تحرک وا داشتن یک جامعه بر عهده دارد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر رسالت خطیر خبرنگاری بر مبنای یک نگاه علمی در تهیه گزارش‌های میدانی اشاره کرد و افزود: شخصی که با در اختیار داشتن ابزار رسانه‌ای در فضای مجازی مشغول فعالیت است یک خبرنگار نیست بلکه خبرنگاری؛ شغل حرفه‌ای و دارای شاخص‌های ارزیابی مشخصی است که باید به درستی ترسیم شود تا فضای تعاملی و امیدبخشی را در جامعه شاهد باشیم.

به گفته سرهنگی، خبرنگاری یک حرفه تخصصی و با ادمین یک فضای مجازی متفاوت است که به صورت حرفه‌ای گزارشگری و تحلیل سازنده ارائه می‌دهد و در نتیجه رویکرد‌های خوبی را از منظر‌های متفاوت به تصویر می‌کشد.

وی، خاطر نشان کرد: خبرنگاران حرفه‌ای گفتگو‌ها و محتوا‌های خبری را به صورت دقیق رصد و نسبت به تهیه گزارش میدانی صحیح و واقعی اقدام می‌کنند و بسیار خرسندیم که در جمع خبرنگاران حرفه‌ای که بازوان کمکی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه حکمرانی محلی می‌باشند، هستیم.

رحیم سرهنگی حکمرانی محلی را تاثیر گذار بر مدیریت صحیح جزیره کیش عنوان کرد و بیان داشت: سرمایه گذاران، کیشوندان، سازمان و رسانه‌ها هر کدام به سهم خود در بخشی از مدیریت صحیح این منطقه مسوولیت دارند.

سرهنگی با بیان این که عملکرد مثبت رسانه‌های فعال در جزیره کیش، صدای مردم این منطقه هستند، گفت: رسانه‌ها بخشی از وظایف و کارکرد‌ها مدنی جامعه را به نحو شایسته انجام می‌دهند.

رحیم سرهنگی در رابطه با اقتصاد ایرلاین‌ها که بر اساس سرمایه گذاری و آورده‌ای که برای آن‌ها دارد، گفت: دلیل این که سرمایه گذاری مجدد در این حوزه نمی‌شود سود کم این صنعت نسبت به صنعت دیگر زمینه ساز کاهش سفر از سبد مردم و یا حداقل سفر‌های کم هزینه جایگزین سفر‌های پر هزینه شده است.

سرهنگی، تاکید کرد: امروز حال و روز بازار‌ها هم خوب نیست و اندیشیدن تدبیر لازم در این زمینه مستلزم انسجام و همراهی همگانی است تا شاهد تحقیق رونق دوباره این جزیره کیش باشیم.

وی ارائه نرخ خدمات با کیفیت در حوزه گردشگری کیش و رقابت پذیری با سرزمین اصلی را یکی از مولفه‌های مهم در این حوزه برشمرد که نیازمند ایجاد فضای تعاملی با رسانه‌های استانی و ملی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بازگرداندن اختیارات سازمان و تدوین برنامه راهبردی مشترک با جامعه بازاریان خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت حداکثری و فارغ از تصمیمات دولتی و پایدار می‌توان گام‌های موثری در زمینه رونق دوباره این منطقه برداشت.

رحیم سرهنگی ارائه خدمات درمانی و احداث درمانگاه توسط سازمان تامین اجتماعی، بازسازی و تکمیل مدارس کیش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و در نظر گرفتن شرایط ویژه معلمان از دیگر موضوعات مهم روز این منطقه عنوان کرد و افزود: خیلی از پرونده‌هایی که نیاز به تعیین تکلیف بود در مدار قانون با تصمیم گیری درست خیلی از آن‌ها حل و فصل شده است.

سرهنگی برگزاری به موقع حسابرسی مجامع که سبب شفافیت عملکرد شرکت‌ها و سازمان شده است خبر داد و بیان داشت: مجامع سازمان منطقه آزاد کیش در حضور وزرا بررسی خواهد شد تا تاییدیه عملکرد گذشته را نیز اخذ کنیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.