کد خبر: ۲۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
وکلای دونالد ترامپ در دادخواستی، خواستار رد دستور حفاظتی دادستان‌ها در آستانه دادگاه مربوط به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شدند.

مخاطب24:وکلای دونالد ترامپ روز گذشته در دادخواستی که برای دادگاه واشنگتن ارسال کردند، خواستار رد دستور حفاظتی دادستان‌ها در آستانه دادگاه مربوط به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شدند.

وکلای ترامپ در این دادخواست ۲۹ صفحه‌ای بدون اشاره مستقیم به موضوع ترساندن شاهدان احتمالی پرونده گفتند این دستور حفاظتی، حق آزادی بیان دونالد ترامپ تحت قانون اساسی را نقض می‌کند.

براساس این گزارش، دادستان‌ها با ارایه این دستور حفاظتی اظهار کردند که ترامپ می‌تواند مدارک محرمانه را پیش از دادگاه به شکل نادرست افشا کند و به همین دلیل باید این دستور اجرا شود تا این اتفاق نیافتاده و از شاهدان و مدارک پرونده حفاظت لازم صورت گیرد.


قاضی پرونده، تانیا چاتکان، همچنین روز گذشته طی دادخواستی به دو طرف دستور داد تا روز سه شنبه با یکدیگر ملاقات کرده و برای تعیین دو تاریخ احتمالی به منظور برگزاری جلسه استماع پیش از روز جمعه به توافق برسند.


وکلای ترامپ خاطرنشان کردند برخی اسناد دادگاه نباید انتشار عمومی پیدا کند مانند محتوا‌های تحقیقات دادگاه عالی که منجر به ایراد اتهاماتی علیه ترامپ درباره تلاش و توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شد. با این حال نیاز به حفاظت از این اطلاعات مستلزم یک دستور محدود کننده همه جانبه در مورد تمام اسنادی است که از سوی دولت ارائه شده است.


در همین حال دادستان‌ها در پاسخی کوتاه به دادخواست تیم ترامپ اظهار کردند از زمانی که درخواست برای صدور دستور حفاظتی مطرح شده، وکلای ترامپ درباره پرونده در برخی شبکه‌های تلویزیونی مهم صحبت کرده اند. دادستان‌ها معتقدند ترامپ قصد دارد این پرونده را در رسانه‌ها مطرح کند.


در همین راستا جان لارو یکی از وکلای ترامپ روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز ضمن دفاع از اقدامات رئیس جمهور پیشین در مواجهه با شکست در انتخابات ۲۰۲۰، گفت: این اقدامات تنها برای دادخواهی بوده و دستور و فرمان نبوده است.


تیم ترامپ تا روز گذشته فرصت داشت تا به دستور حفاظتی پیشنهاد شده توسط دولت با هدف حفاظت از شاهدان و مدارک این پرونده پاسخ دهد، در حالی که قاضی چاتکان درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن این تاریخ را رد کرده بود.


دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنج شنبه گذشته در دادگاه تفهیم اتهام خود در خصوص تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ اتهامات وارده را رد کرد و ادعای بی‌گناهی کرد.


ترامپ به‌عنوان یکی از نامزد‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تایید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رای دهندگان روبرو است.


این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است، اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.


به گزارش یورونیوز، ترامپ گفته است که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و جک اسمیت، بازپرس ویژه را متهم کرد که در تلاش برای خنثی کردن شانس او برای بازگشت به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است.


او مقابل قاضی فدرال ادعای بی‌گناهی کرد. تیم حقوقی وی، این پرونده را حمله به حق آزادی بیان او توصیف کرده‌اند.


دادستان‌ها با شرایط آزادی رئیس جمهوری سابق آمریکا تا زمان برگزاری دادگاه موافقت کردند.


در همین حال دونالد ترامپ روز گذشته با یورش به قاضی چاتکان در پستی در شبکه اجتماعی نوشت: "هیچ راهی نیست که من با این قاضی منصوب شده از محاکمه‌ای منصفانه برخوردار شوم. "


رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: در نظر دارد درخواست سلب صلاحیت از قاضی چاتکان و نیز تغییر مکان برگزاری دادگاه به خارج از شهر واشنگتن را ارائه دهد.


ترامپ همچنین یک روز پس از برگزاری نخستین جلسه تفهیم اتهام، در پستی تلویحی برای ارعاب شاهدان احتمالی پرونده نوشت: اگر بعد از من به دادگاه بروید من بعد از شما می‌آیم.

برچسب ها: ترامپ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.