کد خبر: ۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
درست است که نسبت به فصل قبل تعداد خارجی‌های لیگ کاهش یافته، ولی می‌توان با انتخاب یک ترکیب یازده نفره، منتخبی از خارجی‌های باکیفیت فصل جدید را تشکیل داد.

مخاطب24:افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، باعث شده است تیم‌های حاضر در این مسابقات روی به جذب بازیکنان غیرایرانی بیاورند که در این میان حضور پرتعداد عراقی‌ها در فوتبال ایران نیز در نوع خود جالب توجه است.


فصل گذشته و به طور کلی، ۴۰ بازیکن خارجی برای تیم‌های مختلف لیگ برتر به میدان رفته‌اند که بخش عمده آن‌ها در پایان فصل از تیم‌های خود جدا شده و ایران را ترک کردند. تعدادی از آن‌ها نیز به حضور در باشگاه‌های خود ادامه می‌دهند، بازیکنانی مانند جفرسون باهیا راهی تیم دیگری شدند، نفراتی، چون رافائل سیلوا و دیاباته جدا شده و برخی نیز همچون روبرتو تورس وضعیت نامشخصی دارند.


در زیر قصد داریم به ترکیب منتخب بازیکنان خارجی فعلی لیگ برتر بپردازیم. هر چند ممکن است در روز‌های آینده نفرات جدیدی نیز به تیم‌های لیگ اضافه شوند، ولی در شرایط کنونی، ترکیب زیر می‌تواند منتخبی از خارجی‌های مطرح لیگ بیست و سوم باشد:



«مدافعان»

پرسپولیسگئورگی گولسیانی: ملیت گرجستان/ ارزش ترنسفر مارکت: ۴۵۰ هزار یورو
مدافع باتجربه پرسپولیس، طی سال‌های اخیر یکی از بازیکنان کم‌نوسان فوتبال ایران بوده است. ذوب آهن، نساجی، سپاهان و حالا پرسپولیس، تیم‌های گولسیانی طی پنج سال حضور در فوتبال ایران بوده است. بازیکنی که ۲۵ گل در فوتبال ایران به ثمر رسانده و فصل قبل نیز یکی از ارکان اصلی قهرمانی سرخ‌ها در دو جام داخلی بود.



جفرسون باهیا: ملیت برزیل/ ارزش ترنسفر مارکت: ۳۵۰ هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: پورتیموننزه
یکی از خرید‌های خوب خارجی در فصل قبل بود. مدافعی که از آگوا سانتا برزیل به مس رفسنجان پیوست و با ۲ هزار و ۸۰۰ دقیقه حضور در تیم محمد ربیعی، رکورد بیشترین دقایق بازی را در میان خارجی‌های لیگ برتر به دست آورد. عملکرد خوب این بازیکن باعث شد تا فولاد موفق به جذب باهیا شود تا این بازیکن فصل جدید را در خوزستان سپری کند.



علی عدنان: ملیت عراق/ ارزش ترنسفر مارکت: ۲۰۰ هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: اودینزه – آتالانتا
بازیکنی باتجربه که سابقه حضور در سری آ ایتالیا را دارد. علی عدنان پیراهن تیم‌های اودینزه و آتلانتا را بر تن کرده و فصل گذشته نیز برای روبین کازان در لیگ روسیه توپ می‌زد. البته کاپیتان تیم ملی عراق به دلیل مصدومیت و پارگی رباط صلیبی نتوانست برای تیم وایله دانمارک به میدان برود و پس از پشت سر گذاشتن دوران طولانی غیبت در میادین، برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آماده می‌شود.


«هافبک‌ها»

تراکتورریکاردو آلوز: ملیت پرتغال/ ارزش ترنسفر مارکت: ۱.۵ میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: جوانان پورتو – بلننسس
او ۱۹ هفته رؤیایی را در لیگ قبل تجربه کرد و توانست یازده بار پاس گل بدهد. همین درخشش ریکاردو آلوز سبب شد تا تیم‌هایی نظیر استقلال به دنبال جذب او در نقل و انتقالات نیم فصل باشند، ولی تراکتور قرارداد او را تا ۲ سال دیگر نیز تمدید کرد تا بهترین پاسور فصل گذشته در این تیم ماندگار شود. البته آلوز در ۱۱ هفته پایانی لیگ نتوانست درخشش خود را تکرار کند، با این وجود او یکی از مهره‌های مهم فصل جدید به حساب می‌آید.



آلوارو خیمنز: ملیت اسپانیا/ ارزش ترنسفر مارکت: ۸۰۰ هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: جوانان رئال مادرید – ختافه
او یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین بازیکنان فصل جدید است. او از لالیگا و باشگاه کادیز ساکش را به مقصد ایران و باشگاه تراکتور بست و می‌تواند یکی از مهره‌های مهم تیم خمس باشد. این بازیکن ۲۸ ساله که یک فصل در ترکیب تراکتور حاضر خواهد بود، از تکنیک بسیار خوبی برخوردار است و شاید تا اینجای نقل و انتقالات، مهم‌ترین جابجایی فصل را به خود اختصاص داده باشد.



روبرتو تورس: ملیت اسپانیا/ ارزش ترنسفر مارکت: ۱.۲ میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: اوساسونا
او خرید مهم فصل گذشته نکونام از لالیگا بود. کاپیتان اوساسونا که به سال‌ها حضورش در این تیم اسپانیایی پایان داد و راهی فولاد شد و در هفته‌های اخیر نیز با استقلال در حال مذاکره بوده است. هر چند اختلافاتی بر سر امضای قرارداد با آبی‌ها وجود دارد، ولی به نظر می‌رسد که او به زودی و به صورت رسمی به جمع شاگردان نکونام اضافه می‌شود تا یک هافبک باکیفیت، جان تازه‌ای به خط میانی استقلال بدهد.



برایان دابو: ملیت بورکینافاسو/ ارزش ترنسفر مارکت: ۶۰۰ هزار یور/ بزرگترین باشگاه سابق: بلکبرن – فیورنتینا
هافبک ۳۱ ساله بورکینافاسویی که سابقه بسیار خوبی در فوتبال ایتالیا طی سال‌های اخیر دارد و در دو فصل گذشته برای ریزه اسپور و آریس به میدان رفته، قرار است در فصل پیش رو نقش مهمی در مرکز میدان برای طلایی‌پوشان اصفهانی زیر نظر مورایس ایفا کند. دابو که البته هنوز به صورت رسمی سپاهانی‌ها از حضورش در ایران پرده‌برداری نکرده‌اند، در ۲۰ بازی ملی ۲ گل هم به ثمر رسانده است.



گوستاوو واگنین: ملیت برزیل/ ارزش ترنسفر مارکت: ۸۰۰ هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: لچه – نووارا
دیگر خارجی مهم لیگ نیز از تراکتور است. بازیکن برزیلی که فصل قبل عملکرد سینوسی در ترکیب تراکتور داشت، ولی با به ثمر رساندن ۳ گل و دادن ۲ پاس گل، نشان داد که می‌تواند در فصل جدید بهتر از قبل توانایی‌هایش را ثابت کند.



«مهاجمان»

فولادگادوین منشا: ملیت: نیجریه/ ارزش ترنسفر مارکت: ۳۰۰ هزار یورو
او که در لیگ شانزدهم و پس از درخشش در پیکان و به ثمر رساندن پانزده گل برای این تیم حسابی موردتوجه تیم‌های لیگ برتر قرار گرفت، در این سال‌ها برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال، گل گهر و مس رفسنجان به میدان رفته و فصل جدید را در فولاد سپری خواهد کرد. منشا جزء معدود مهاجمان خارجی لیگ برتر است و منصوریان امیدوار است که این نیجریه‌ای، مشکل گلزنی تیمش را حل کند.



کوین یامگا: ملیت فرانسه/ ارزش ترنسفر مارکت: ۱.۲ میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: کیه‌وو، ورونا – وایله بولد کلاب
استقلال در سال‌های گذشته همواره بازیکنان خارجی باکیفیتی را در ترکیب خود داشته که یامگا از جمله بازیکنان کم‌نوسان آبی‌ها به شمار می‌رود. بازیکنی که قابلیت بازی در پست‌های مختلفی همچون مدافع راست، وینگر راست و مهاجم را دارد و تاکنون ۲۶ بار برای تیمش گلزنی کرده است. یامگا که با نظر فرهاد مجیدی به استقلال پیوست، در فصل جدید نیز می‌تواند عصای دست جواد نکونام باشد.



بولت زیر مجموعهنکته: ترکیب منتخب خارجی‌های لیگ اینگونه تشکیل شد، هر چند که می‌توان به بازیکنانی از جمله فهد طالب، سنگربان تیم ملی عراق، صفا هادی دیگر عراقی ملی‌پوش، منتظر محمد، موسی کولیبالی، لوکاس کاندیدو، عباس قاسم، میثم جبار، و... نیز اشاره کرد که می‌توانستند در این ترکیب حضور پیدا کنند.

برچسب ها: لیگ برتر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.