کد خبر: ۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک گفتگوی اختصاصی با اشاره به مراسم سوگواری محرم، زندگی اهل تشیع و تسنن را در افغانستان برادرگونه خواند.

مخاطب24:ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک گفتگوی اختصاصی با اشاره به مراسم سوگواری محرم، زندگی اهل تشیع و تسنن را در افغانستان برادرگونه خواند و عنوان کرد علی‌رغم خواست دشمنان ملت، عزاداری امسال با همکاری علمای شیعه با امنیت خوبی برگزار شد.

 

«ذبیح‌الله مجاهد» در این مصاحبه عنوان کرد مراسم محرم با همکاری علمای اهل تشیع و مشورت با آنها برای ایجاد برنامه امنیتی، سبب شد باوجود دسیسه‌های خارجی امنیت خوبی در این ایام برقرار شود.

 

وی با اشاره به تحرکات برخی سران فراری افغانستان در خارج از این کشور گفت: گزارش‌هایی داشتیم که از بیرون آمادگی‌ها گرفته شده و به برخی افراد دیکته شده بود تا با استفاده از این مراسم وضعیت را به هم بزنند و خدایی نخواسته انفجاراتی در مراسم انجام شود.

 

مجاهد با اظهار اینکه نیروهای امنیتی افغانستان تلاش‌های داعش برای حملات تروریستی و هدف قرار دادن عزاداران حسینی را خنثی کردند، در توضیح درباره به شهادت رسیدن دو کودک افغان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی گفت: ما هم از این حادثه بسیار متأثر شدیم که نباید رخ می‌داد، اما طبعاً گاهی وقتی شما علیه بعضی دسیسه‌ها ایستادگی می‌کنید، برخورد به میان می‌آید و در حین برخورد طبعاً بعضی مشکلات امنیتی و تلفات هم ممکن است بوجود آید.

 

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد نیروهای استخباراتی از قبل آگاهی داشتند به برخی افراد از بیرون دیکته شده تا از محرم سوء استفاده کنند و وضعیت شهر را به هم بزنند، ولی از وقوع ناامنی جلوگیری شد و به طور کلی محرم در افغانستان با آرامش سپری شد.

 

وی اظهارداشت: امنیت نسبت به تهدیداتی که وجود داشت و گزارش‌هایی که داشتیم، به گونه بهتر تأمین شد و در این راستا همکاری علمای اهل تشیع بسیار مهم بود که با ما بسیار همکاری کردند.

 

وی در رابطه به آزادی مذهبی شیعیان در حاکمیت طالبان نیز اظهارداشت: افغانستان جامعه‌ای است که برادران اهل تشیع و تسنن سالیان سال با هم زندگی بسیار برادرگونه‌ای دارند. در تمام شهرها و روستاهای افغانستان اهل تشیع و تسنن بسیار با هم نزدیک هستند، رسم و رواج‌های ما بسیار با هم نزدیک است؛ به شمول مراسم محرم به یکدیگر احترام داریم. جامعه ما در راستا کامیاب بوده و از این به بعد هم قربانی دسیسه‌ها نخواهد شد.

برچسب ها: افغانستان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.