کد خبر: ۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گفت: تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند؛ بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش آموزان باید بر اساس آیین نامه‌های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.

علیرضا کمرئی در این باره توضیح داد: سومین مرحله از بازگشایی مدارس جهت فعالیت‌های حضوری را از ابتدای آذر ماه خواهیم داشت که ابتدایی‌ها در همه پایه‌ها و متوسطه اولی‌ها وارد مدارس خواهند شد.

الزام مدارس و دانش‌آموزان برای برگشت به آموزش حضوری از فردا + جزییات و شرایط
وی افزود: این امر بر اساس برنامه‌ریزی که مدارس انجام داده‌اند و قبلا به اطلاع دانش آموزان رسانده‌اند صورت می‌گیرد.

تعداد روز‌های حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس توسط مدارس اطلاع رسانی می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید فاصله‌گذاری را با تاکید تمام رعایت کنیم گفت: رعایت فاصله‌گذاری ملاک اصلی فعالیت حضوری است و ایجاب می‌کند دانش‌آموزان گروه بندی شوند. ممکن است در طول هفته برخی دانش آموزان سه روز، برخی دو روز و برخی همه روز‌ها به مدرسه بروند. به همین علت قبلا به اطلاع دانش آموز و خانواده رسیده است که وی چه روز‌هایی باید به مدرسه برود.

اگر مدرسه‌ای نحوه حضور را اعلام نکرده، لازم نیست دانش‌آموزانش فردا به مدرسه بروند

کمرئی در پاسخ به اینکه هنوز برخی مدارس به خانواده‌ها درباره نحوه حضور چیزی اعلام نکرده‌اند گفت: نگرانی ما از این بابت است که در جایی کلاس درس تراکم داشته باشد و دانش آموزان وارد مدرسه شوند و نتوانیم فاصله گذاری را رعایت کنیم. اگر هنوز به خانواده‌هایی اطلاع داده نشده است، لزومی ندارد اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش را غیرحضوری دریافت می‌کنند. البته این گفته به معنای این نیست که مدارس نباید فعالیت حضوری را آغاز کنند بلکه ممکن است هنوز آمادگی به ویژه در مدارس پرجمعیت ایجاد نشده باشد که در روز‌های آینده این آمادگی کسب می‌شود. اما در مجموع زمان آغاز فعالیت حضوری برای همه مدارس از فردا (دوشنبه) است.

مدارس مکلف به ارائه آموزش‌های حضوری هستند

دانش آموزان موظف به رعایت آیین نامه آموزشی مدرسه هستند

وی در پاسخ به اینکه آیا این حضور اجباری است یا خانواده مختار هستند فرزندشان را به مدرسه ببرند؟ عنوان کرد: با تکلیفی که ستادملی کرونا معین کرده است فعالیت‌های آموزشی شروع شده و مدارس مکلفند فعالیت حضوری ارائه دهند و بنای آموزش حضوری را بگذارند و اگر در همه روز‌ها امکان حضور نیست زمانی را هم به آموزش مجازی اختصاص دهند.

معاون وزیر و سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس افزود: همه دانش آموزان بر اساس مقررات مدرسه و در روز‌های تعیین شده به مدرسه می‌روند و تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند؛ بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری، هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش آموزان باید بر اساس آیین نامه‌های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.

بوفه‌های مدارس باید تعطیل باشند

شرط انجام فعالیت‌های ورزشی

کمرئی همچنین با اشاره به اینکه بوفه مدارس بازنخواهد بود و سرویسی داده نمی‌شود گفت: اگر دانش آموزان نیاز به خوراکی داشتند از منزل بیاورند و آب نیز در بطری‌های آب با خودشان به همراه داشته باشند. در کلاس‌های ۱۵ نفره فعالیت‌های خاص ورزشی با رعایت ابعاد بهداشتی مجاز است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.