مخاطب24:روند نزولی قیمت خودرو، امروز، ۴ مرداد ۱۴۰۲، پس از مدتها متوقف شد و بیشتر محصولات موجود در بازار، بهویژه تولیدات ایران خودرو و سایپا روند صعودی را در پیش گرفتند. در این میان لاماری ایما با رشد ۵۰ میلیون تومانی، رکورددار افزایش قیمت روزانه بود. حال آیا تغییر جهت بازار، منجر به رونق معاملات میشود؟ آیا این روند ماندگار است؟
قیمت خودرو در آخرین روز کاری اولین هفته مرداد، تغییر رویه داد تا عملکردی متفاوت نسبت به دیگر روزهای هفته را تجربه کند.
اکنون با توجه به شرایط موجود، عرضه و تقاضا مهمترین متغیر مؤثر بر بازار خودرو خواهد بود و مسیر آن را در بلندمدت مشخص خواهد کرد. به نظر میرسد هفتههاست خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرده و حداقل در شرایط کنونی، ارز خارجی را نباید متغیر چندان مهمی در بازار خودرو دانست.
قیمت تمام خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا بدون هیچ استثنایی روند افزایشی در پیش گرفتهاند.
کوییک دندهای S، تنها نماینده حاضر در خط تولید سایپاست که امروز شامل افزایش قیمت شد. این خودرو با ۹ میلیون تومان افزایش با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان در بازار آزاد در حال معامله است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادیترین محصول ایران خودرو، با ۱۰ میلیون تومان افزایش، با قیمت نهایی ۴۸۵ میلیون تومان در بازار امروز معامله میشود.
سمند سورن پلاس، سدان نسبتاً محبوب ایران خودرو امروز با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت رتبه دوم افزایش قیمت را بین محصولات ایران خودرو کسب کرد تا با قیمت پایانی ۵۷۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود.
تارا اتوماتیک، لوکسترین سدان اتوماتیک ایران خودرو با ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت، پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در بین خودروهای داخلی شد. این محصول امروز با قیمت نهایی ۷۷۱ میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.
بازار خودروهای مونتاژی هم در رقابت با خودروهای داخلی عقب نماند و برخی محصولات نظیر لاماری ایما پیشتاز رالی امروز بازار خودرو شدند.
لاماری ایما، محصولی که همیشه بیشترین نوسان را بین خودروهای مونتاژی داشته است، امروز با ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله میشود.
خودروی جک s۵ اتوماتیک، دیگر مونتاژی است که رشد قیمت را تجربه کرد. این محصول با سال تولید ۱۴۰۰ امروز با پنج میلیون تومان افزایش، با قیمت نهایی یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.