کد خبر: ۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
دستگاه آر اف فرکشنال یک تکنولوژی جوانسازی پوست است که با استفاده از امواج رادیو فرکانسی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود

دستگاه آر اف فرکشنال یک تکنولوژی جوانسازی پوست است که با استفاده از امواج رادیو فرکانسی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. این امواج رادیو فرکانسی به طور مستقیم به پوست نفوذ می کنند و با ایجاد گرما در بافت پوستی، باعث ایجاد انقباض و جمع شدن فیبرهای کلاژنی و الاستینی پوست می شوند. به عبارت دیگر، دستگاه آر اف فرکشنال با تحریک سلول‌های پوستی باعث تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست می‌شود. این فرآیند باعث بهبود ساختار پوست، کاهش چین و چروک و افزایش ترمیم و بازسازی بافت پوستی می‌شود. همچنین، این تکنولوژی می‌تواند منجر به بهبود بافت زیرین پوست و افزایش چگالی و جمعیت سلولی شود.

بنابراین، با تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید، دستگاه آر اف فرکشنال می‌تواند بهبود ظاهر پوست، جوانسازی و کاهش علائم پیری پوست را ایجاد کند. مزیت دیگر این تکنولوژی این است که از طریق ایجاد حرارت محلی، بدون آسیب دیدن به بافت‌های اطراف پوست، به جوانسازی پوست کمک می کند.

بخاطر تاثیر شایان جوانسازی با دستگاه آر اف فرکشنال و علاقه کلینیک های  زیبایی به تهیه آن در ادامه به نکاتی که باید قبل از خرید  جدید ترین دستگاه آر اف فرکشنال به آن توجه داشته باشید می‌پردازیم.

 

نکاتی که قبل از خرید دستگاه آر اف فرکشنال باید به آن توجه کنید

 

فرکانس دستگاه آر اف فرکشنال

میزان فرکانس دستگاه آر اف فرکشنال از مهم‌ترین عوامل در اثر بخشی دستگاه آر اف فرکشنال است، این مقدار در دستگاه‌های قدیمی به میزان 1 تا 2 مگاهرتز بوده است این مقدار بخاطر تاثیر گذاری بر لایه هایفودرم باعث تاثیر گذاری بر چربی های این لایه و به اصطلاح آب شدن آن می‌شد. این تاثیر گذاری با لاغر کردن بخش تحت درمان در برخی موارد باعث نارضایتی زیباجو می شد. اما مقدار فرکانس در دستگاه آر اف فرکشنال سوفیا برابر با 4 تا 8 مگاهرتز است که این امر باعث عدم تاثیر در چربی‌های لایه هایفودرم و در نتیجه عدم تغییر در چهره زیباجو می‌شود.

عایق بودن دیواره نیدل‌ها:

از دیگر عوامل تاثیر گذار در نتیجه درمان با آر اف فرکشنال نیدل ها یا همان سوزن ها هستند.نیدل ها سوار بر کارتریج‌های دستگاه هستند و وظیفه نفوذ به لایه‌های پوست جهت ساطع کردن امواج و تاثیرگذاری بر سلول‌های لایه درم را دارند.

سوزن‌های استفاده شده در جدیدترین دستگاه آر اف فرکشنال باید دارای دیواره‌های عایقی باشند زیرا در غیر این صورت پرتو ساطع شده از دیواره تاثیر روی لایه اپی درم میگذارد که می‌تواند باعث التهاب و لک روی سطح زیباجو بشود.

نسل جدید سوزن های آر اف که در دستگاه آر اف فرکشنال سوفیا استفاده می‌شود، تمامی امواج را از سر سوزن ساطع می‌کند که این عمل باعث تخلیه تمامی امواج بر لایه درم و همچنین تاثیر گذاری بیشتر و عوارض کمتر می‌شود.

 

زمان شروع و پایان تابش امواج:

همانطور که اشاره شد از مقیاس‌های مهمی که می‌توان با آن کیفیت یک دستگاه آر اف فرکشنال را سنجید ساطع شدن امواج دقیقا بر لایه درم پوست است.

در نسل قبلی از دستگاه‌ها نیدل ها هنگام ورود به پوست و خروج از آن شروع به تابش می‌کند اما در نسل جدید از این دستگاه ها امواج درست پس از رسیدن به عمق مناسب به ناحیه مورد نظر تابیده می‌شود.

 

  • توان دستگاه آر اف فرکشنال:

 توان دستگاه‌های آر اف فرکشنال ممکن است در بازه وسیعی از مقادیر متفاوت باشد، اما به طور معمول، توان دستگاه‌های آر اف فرکشنال در بازه ۳۰ تا 200 وات قرار دارد.

توان دستگاه آر اف فرکشنال به شدت به کیفیت و نوع دستگاه و همچنین نوع درمانی که به آن اعمال می‌شود بستگی دارد. برای مثال، دستگاه‌هایی با توان بیشتر معمولاً برای کاهش علائم پیری شدیدتر استفاده می‌شوند، در حالی که دستگاه‌های با توان کمتر ممکن است برای کاهش علائم پیری خفیف‌تر به کار روند.

در هر صورت، توان دستگاه آر اف فرکشنال باید توسط متخصصین بهداشت پوستی و پزشکان تجویز شود تا از عوارض جانبی ناخوشایند جلوگیری شود و همچنین برای بهبود نتایج درمان.

 

  • مجهز بودن هندپیس دستگاه RF به سیستم ساکشن:

از مشکلات اساسی پزشکان در هنگام کار با دستگاه آر اف فرکشنال مقاومت پوست در برابر ورود نیدل ها است در نتیجه هندپیس از پوست فاصله می‌گیرد و سوزن ها تا عمق تعیین شده با زاویه درست در پوست نفوذ نمی‌کنند، و  پزشک برای ثابت نگهداشتن هندپیس مجبور به وارد کردن فشار بالاتر با دست خود است که باعث  بیش از حد خستگی دستان می‌شود. هندپیس های دستگاه آر اف فرکشنال شرکت پرنیان مجهز به ساکشن هستند در نتیجه پوست را ثابت نگه میدارند تا سوزن ها با زاویه 90 درجه تا عمق تعیین شده نفوذ می‌کنند.

 

جدید‌ترین دستگاه آر اف فرکشنال

در نواحی مثل پیشانی که ذخامت پوست کم است می توان پوست را با ساکشن از استخوان جدا کرد تا بتوان سوزن‌های عمیق تر را امتحان کرد.

اگر قصد خرید دستگاه آر اف فرکشنال برای کلینیک زیبایی خود را دارید با توجه به نکات اشاره شده در متن، انتخاب برند سوفیا از سری محصولات جوانسازی پوست شرکت پرنیان گستر می‌تواند بهترین انتخاب برای کلینیک شما باشد.

برچسب ها: سلامت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.