کد خبر: ۲۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
ولوو تا زمانی که مدل XC ۹۰ را در اوایل دهه ۲۰۰۰ عرضه کرد، وارد بخش SUV نشده بود. با این حال، برند سوئدی در دهه ۱۹۵۰ با TP ۲۱ Sugga چیزی را داشت که می‌توان آن را یک SUV اولیه در نظر گرفت. یکی از این ماشین‌های نظامی عجیب و غریب، در استرالیا و در یک مجموعه ماشین به فروش رسیده است.

مخاطب24:خودروی Sugga، که در زبان سوئدی به معنی "کاشت" است، در سال ۱۹۵۳ تولید شد.آنها از یک پیشرانه ۳.۶۷ لیتری ۶ سیلندر خطی با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، گیربکس چهار سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک قابل انتخاب استفاده کردند.حتی دیفرانسیل جلو و عقب قفل می‌شد.

با خودروی نظامی عجیب و غریب ولوو آشنا شوید/عکس

ولوو آنها را به عنوان حامل پرسنل و وسایل نقلیه رادیویی ساخت.گزارشی از Hemmings ادعا کرد که برخی از آنها تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط ارتش سوئد مورد استفاده قرار می‌گرفتند.در واقع به گونه‌ای، این خودرو یکی از اجداد کامیون‌های پیشرفته فعلی ولوو به حساب می‌آید.

با خودروی نظامی عجیب و غریب ولوو آشنا شوید/عکس

TP۲۱ عناصر مشترکی با مدل‌های سری PV۸۰۰ ولوو داشت اما شاسی آن مبتنی بر کامیون بود.این شامل عناصری مانند سیستم تعلیق بلند شده، گلگیرهای اصلاح شده و لاستیک های کلفت برای رانندگی خارج از جاده بود.یک قفسه لوازم جانبی در عقب، وسایلی مانند قوطی‌های گاز اضافی را در برمی‌گرفت.در این خودرو، بیل و تبر روی سقف قرار دارد.

با خودروی نظامی عجیب و غریب ولوو آشنا شوید/عکس

 

با خودروی نظامی عجیب و غریب ولوو آشنا شوید/عکس

سمت راننده در کابین، ادواتی شامل یک سرعت سنج بزرگ، دو گیج اضافی و سه شیفتر وجود دارد.همچنین سوئیچ‌های بزرگی روی داشبورد وجود دارد.در قسمت عقب یک میز عریض احتمالاً برای کار با رادیوها و دو صندلی وجود دارد.

این خودرو در اواسط دهه ۱۹۸۰ به استرالیا آمد.طبق فهرست، این Sugga ممکن است اولین نسخه از این مدل در استرالیا باشد.ولوو Sugga در ژانویه ۲۰۲۳ سرویس‌هایی شامل مایعات تازه، شمع‌ها، تسمه فن جدید، پمپ آب بازسازی شده و رادیاتور تمیز شده دریافت کرد.

با خودروی نظامی عجیب و غریب ولوو آشنا شوید/عکس

بر اساس این لیست، ولوو تنها حدود ۷۲۰ دستگاه از TP۲۱ تولید کرده است.این یک جایگزین هیجان انگیز برای یک جیپ کلاسیک یا سایر خودروهای نظامی رایج‌تر، در یک کلکسیون خواهد بود.

ولوو چندین خودرو برای ارتش کشورش ساخت.همچنین مدل‌هایی مانند L۱۱/۱۲ و حتی TL۲۲ ۶X۶ با قفل دیفرانسیل در هر محور وجود داشت.نیروهای مسلح برای چندین دهه از این ماشین‌ها به عنوان خودروهای باری سنگین حتی در زمین‌های ناهموار استفاده کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار title
زندانی محکوم به مرگ که برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، توانست با دریافت مهلت از اولیای دم به زندان برگردد.
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.