کد خبر: ۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
نزدیک هزار تن با تقلب در کنکور به موفقیت رسیده و به رغم افشای تقلبشان، مجوز حضور در دانشگاه‌ها را یافته اند؛ متقلبینی که برخی رشته‌های برتر دانشگاهی را به تصرف خود درآورده اند و حتی افشای تقلبشان هم برایشان عقوبتی نداشته است؛ نه عقوبتی برای ایشان و نه هیچ کس دیگری!

مخاطب۲۴ : به نقل از تابناک ؛ نزدیک هزار تن با تقلب در کنکور به موفقیت رسیده و به رغم افشای تقلبشان، مجوز حضور در دانشگاه‌ها را یافته اند؛ متقلبینی که برخی رشته‌های برتر دانشگاهی را به تصرف خود درآورده اند و حتی افشای تقلبشان هم برایشان عقوبتی نداشته است؛ نه عقوبتی برای ایشان و نه هیچ کس دیگری!

پس از آنکه اخباری پیرامون موفقیت شماری از داوطلبان کنکور سراسری به کمک باند‌ها و شبکه‌های تقلب منتشر شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد، مسئولان بر این ادعا مهر تایید بزنند و بپذیرند که نزدیک هزار تن از دانشجویان فعلی دانشگاه ها، همان افرادی هستند که با تقلب در کنکور نتیجه خوبی گرفته اند و به مدد این تقلب، موفق به قبولی در دانشگاه ها، آن هم در رشته‌های برتر شده اند.

اتفاقی که حالا رخ داده و بی شک موجبات شگفتی بسیاری را فراهم آورده است؛ هرچند باز سخت است که بپذیریم این افراد متقلب شناسایی شده اند، اما خللی در کارشان به وجود نیامده و مشغول تحصیل در دانشگاه هستند! وضعیت عجیب و غریبی که در کمال ناباوری، عین واقعیت است، چون مسئولان نتیجه گرفته‌اند قوانین مجازات با متقلبین در کنکور، مختص به داوطلبین است و شامل دانشجویان نمی‌شود!

نکته عجیبی که وقتی وزیر علوم در حاشیه جلسه هیات دولت در این باره مورد سوال قرار گرفت، در پاسخ بدان اشاره و تاکید کرد که تعیین تکلیف این گروه بر اساس استفساریه از مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در آن اسفساریه، مجلس حکم کرده که، چون این افراد دانشجو شده‌اند و دیگر داوطلب نیستند، مشمول نیستند، باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه بدهند.

تصمیمی که زلفی گل در ادامه آن را «درست» توصیف کرد و یادآور شد که این موضوع مربوط به دوره حضور وی در این سمت نیست و تدبیر اندیشیده شده در دوران حضور او، اعلام نشدن نام افرادی که شائبه تقلبشان می‌رفته در زمره قبولی‌های کنکور بوده تا ابتدا روند صحت سنجی نتیجه شان ـ که با مصاحبه علمی یا حضور در آزمون‌های آزمایشی و... صورت می‌پذیرد ـ پشت سر گذاشته و در صورت رد شائبه، قبولی شان اعلام شود.



بدین ترتیب مشخص می‌شود، هیچ گزندی متوجه این گروه از دانشجویان که با تقلب به دانشگاه راه یافته اند، نشده و نخواهد شد؛ افرادی که نامشان مشخص است، بعضا در رشته‌های حساس و مهم مشغول به تحصیل هستند، اما، چون دانشجو لقب گرفته اند، مشمول مجازات تقلب در کنکور نیستند!

تصمیمی به غایت عجیب و دور از باور که اگر گفته می‌شد، عوامل دست اندرکار این تقلب شناسایی و دستگیر شده اند و مجازاتشان در حال اجرا یا در دست اجراست، یا اگر تاکید می‌گردید که عوامل همراهی کننده با این تقلب، چه آن‌هایی که دانسته و عامدانه با ایشان همراهی کرده اند و چه دیگرانی که نادانسته و مثلا با اعلام اسامی این افراد شائبه دار در شمار قبولی ها، به رهایی شان از مجازات یاری رسانده اند، متفاوت به نظر می‌رسید.

سکوتی که درباره تغییر قوانین نیز دیده می‌شود؛ همان قوانینی که به نوعی تاکید دارد «دزد نگرفته پادشاه است» و به آن‌هایی که با تقلب دانشجو شده و حق دیگران را به سخره گرفته و به ناحق از بیت المال بهره می‌برند تا پزشک، دندانپزشک، مهندس و... شوند و عوض ایشان برخی به رغم شایستگی از قبولی در دانشگاه بازمانده اند، هیچ کاری ندارد!

وضعیت غیرقابل قبولی که وزیر علوم مدعی است، عامل رقم خوردنش مجلس شورای اسلامی و استفساریه صادره از طرف ایشان است و تاکید دارد که تصمیم درستی هم بوده، چون برخورد با این کنکوری‌های متقلب در دانشگاه می‌توانسته آثار اجتماعی و روحی و روانی به دنبال داشته باشد! آثاری که گویی خبر حضور متقلبین در دانشگاه و تداوم فعالیت شبکه تقلب در کنکور با ارائه «نمونه کار» به دنبال نداشته و ندارد!

برچسب ها: کنکور تقلب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.