کد خبر: ۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
حقوق آبان‌ماه کارمندان دولت که اطلاعات آن‌ها در سامانه پاکنا وارد نشده به شرطی پرداخت می‌شود که بالاترین مقام مجاز دستگاه‌های اجرایی که معمولا معاونان اداری و مالی از امروز (شنبه) تعهد کنند تا اطلاعات مربوطه را بارگذاری کنند.

راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا (پاکنا) از تکالیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه است و از اواخر سال ۱۳۹۶ این سامانه راه‌اندازی شد و از اوایل سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های اجرایی مشمول موظف به ورود اطلاعات بودند. اما بسیاری از دستگاه‌ها از اجرای قانون به هر بهانه‌ای سرپیچی کردند.

پرداخت حقوق کارمندان به شرط ثبت اطلاعات
از قانون بودجه ۱۳۹۸ تا کنون، به منظور شفاف‌سازی، وضعیت پرداخت‌های حقوقی ثبت اطلاعات در سامانه حقوق مزایا به طور جدی دنبال شد و حتی در قانون بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پراخت حقوق و مزایا مشروط به ثبت اطلاعات شد و در نهایت مقرر شد از خرداد امسال پرداخت حقوق کارکنان تنها براساس ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا انجام شود. سازمان اداری و استخدامی طی روز‌های گذشته اعلام کرد که حقوق کارمندانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان دولت وارد نشده باشد حقوق دریافت نمی‌کنند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این خصوص اعلام کرد: سازمان اداری و استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش می‌کنند سامانه حقوق و مزایا فعال باشد و برای این منظور زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شده است.

«میثم لطیفی» افزود: البته برخی دستگاه‌ها قوانین خاص خود را دارند، به همین دلیل در مادۀ ۲۹ قانون برنامۀ ششم توسعه، نام تمامی دستگاه‌های مشمول - اعم از اینکه قانون خاص خود را دارند یا از قانون عام تبعیت می‌کنند -آورده شده است تا هیچ دستگاهی عذر و بهانه‌ای برای واردنکردن اطلاعات پرداختی‌های خود نداشته باشد و نهایتاً یک انضباط مالی ایجاد شود.

او با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه اصلی و مادر در سامانۀ پاکنا احصا شده‌اند، تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ دستگاه تقریباً کامل و ۴۰ دستگاه بیش از ۸۰ درصد از اطلاعاتشان را وارد کرده‌اند و ۱۷ دستگاه نیز هیچ اطلاعاتی را در سامانه ثبت نکرده‌اند.

معاون رییس‌جمهور گفت: سازمان اداری و استخدامی با دستگاه‌های اجرایی برای ورود اطلاعات پرداختی کارکنانشان، مذاکراتی انجام داده است و مقرر شده از روز شنبه، هر روزی که بالاترین مقام مجاز دستگاه‌های اجرایی که عموما معاونان اداری و مالی هستند به سازمان اداری و استخدامی کشور تعهد کتبی بدهد که اطلاعات را هرچه سریع‌تر وارد می‌کنند، صدور مجوز پرداخت حقوق کارکنان نیز از سوی این سازمان انجام می‌شود.

او همچنین از راه‌اندازی دو سامانه با عناوین سامانه یکپارچه نظام اداری، «سینا»، و داشبورد اطلاعاتی نظام اداری، «دانا»، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بنا داریم این سامانه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا بدانند وضعیت نیروی انسانی، حقوق و دستمزد و میانگین سنی آنان در کشور به چه صورت است.

او با اشاره به بخشی از ماده ۲۹ قانون برنامۀ ششم توسعه، تأکید کرد: در قانون تکلیف شده است دسترسی به اطلاعات پرداختی‌ها برای نهاد‌های نظارتی و عموم مردم فراهم شود که این امر نیز انجام می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.