کد خبر: ۲۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان دارالقرآن الکریم در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه‌سازی انس با قرآن در میان کارکنان و مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

مخاطب۲۴ ؛ به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ این تفاهم‌نامه در نشست مشترک معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و هم‌افزایی و هم‌گرایی بین دو نهاد در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه‎سازی انس با قرآن، امضاء شد.

در این نشست، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اقدامات قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در کنار برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح سازمان، اقدامات گسترده و مطلوبی را در اجرای برنامه‌های قرآنی برای کارکنان این سازمان و خانواده آنان برگزار کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: پایش سواد قرآنی کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزش عمومی به‌صورت حضوری و مجازی با تأکید بر آموزش تدبر در مفاهیم قرآن و سبک زندگی قرآنی و برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن اعم از محافل، کرسی‌های تلاوت، مسابقات و جشنواره‌ها و. با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآنی، از اهداف عملیاتی این تفاهم‌نامه است.

وی با تأکید بر این‌که آموزه‌های حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن کریم در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری فرد و جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: وحدت رویه، یکپارچگی و هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، تعمیق ایمان و ارزش‌های قرآنی از مهم‌ترین دستاورد‌های این تفاهم‌نامه خواهد بود.

در این نشست حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه سازمان دارالقرآن الکریم به‌عنوان با سابقه‌ترین نهاد قرآنی کشور از وجود بیش از ۵۰۰ نفر کارشناس و متخصص قرآنی در ادارات تبلیغات اسلامی بهره‌مند است، افزود: نزدیک به ۸ هزار تشکل قرآنی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته، فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های آموزش علوم روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، سبک زندگی و تربیت معلم قرآن کریم در کشور داشته‌ایم، یادآور شد: در دوران جدید فعالیت این سازمان، به تقویت فضای تدبر و تفسیر قرآن کریم، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مفاهیم پایه‌ای قرآن کریم و تولید محتوای قرآنی در راستای جهاد تبیین با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شده است.

محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست در تشریح برنامه‌های فرهنگی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته برنامه‌های گسترده، مطلوب و متنوعی در سطح سازمان در خصوص نشر و گسترش فرهنگ و ترویج قرآنی در میان همکاران برگزار شد که مورد استقبال همکاران و خانواده آنان قرار گرفت.

وی افزود: سعی ما بر این است که از ظرفیت‌های موجود برای کاربردی کردن مفاهیم و فرهنگ قرآنی در میان همکاران در سطوح مختلف سازمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.