کد خبر: ۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر لزوم رعایت سقف محدودیت روزانه در صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در نشست تخصصی با دستگاه‌های ذیربط با موضوع کنترل و کاهش آلودگی هوا گفت: در سال‌های اخیر آلودگی هوا از معضلات کلانشهر تهران بوده، همچنین مهاجرت بی‌رویه به شهر تهران و شهرهای حاشیه آن، بارگذاری جمعیت، افزایش وسایل نقلیه و جغرافیای خاص تهران منجر به کاهش کیفیت هوای تهران در فصول سرد سال و وارونگی دما می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با توجه به اینکه موضوع ترافیک یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهر تهران است، لازم است شهرداری تهران با حساسیت بیشتر نسبت به قبل و دقت و کنترل مستمر نسبت به صدور مجوز ورود به طرح ترافیک اقدام کند. به‌نحوی‌که سقف محدودیت روزانه در صدور مجوز مربوطه رعایت شود.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه تاکسی‌های با عمر بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه تعداد کثیری تاکسی فرسوده در شهر تهران در حال فعالیت هستند سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌بایست نسبت به خارج کردن اتومبیل‌های فرسوده اقدامات مقتضی را انجام داده و به‌منظور بهینه‌سازی ناوگان موجود نسبت به نصب یا تعویض کاتالیست اتومبیل‌ها اقدام کند.

دیزجی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمار اعلام شده ۱۰ درصد کل ذرات معلق موجود در هوای شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده و این وسایل نقلیه ۸ برابر خودروها ایجاد آلودگی می‌کنند پلیس راهور می‌بایست با اجرای طرح‌های ضربتی نسبت به توقیف موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، فرسوده و سنگین بر اساس قانون عمل کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر ضرورت نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی خودرو تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر دارندگان خودروهای شخصی جهت معاینه فنی خودرو به مراکز موجود به شهر تهران مراجعه نکرده و ترجیح می‌دهند که به مراکز موجود در شهرستان‌های اطراف مرکز استان مراجعه کنند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می‌بایست بر اساس تبصره ۳ ماده ۶ قانون هوای پاک بازرسی‌های لازم را از مراکز معاینه فنی خودرو انجام و مراکزی را که خارج از ضوابط فنی فعالیت می‌کنند و اقدام به تأیید فنی خودروهای آلوده کننده هوا می‌نمایند جهت اعمال قانون به محاکم قضائی معرفی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اتحادیه صنف لاستیک، تعویض روغن، فیلتر و پنچرگیران ملزم است لیست کامل مراکزی که مبادرت به تولید غیر مجاز روغن موتور و فیلتر هوای اتومبیل بصورت کارگاهی و زیر زمینی می‌کنند را جهت اقدامات قانونی به اداره کل استاندارد استان تهران اعلام کند تا اقدامات لازم نیز در این زمینه صورت پذیرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.