کد خبر: ۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا توقیف یک کشتی توسط سپاه پاسداران را تایید کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از ایسنا ؛ در پی توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه، پایگاه خبری المانیتور گزارش داد که یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا در بحرین، در گفتگو با این پایگاه خبری این توقیف را تایید کرد.

المانیتور در ادامه به ادعا‌های این مقام ارتش آمریکا پرداخته و نوشت: "تیم هاوکینز" در ایمیلی به المانیتور در این باره گفت که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ۶ ژوئیه یک کشتی تجاری را که احتمالا در فعالیت‌های قاچاق نقش داشته و در حال عبور از خلیج فارس در آب‌های بین‌المللی بوده است به اجبار توقیف کرد.»

هاوکینز در ادامه نوشت: «نیرو‌های دریایی آمریکا تجهیزات دریانوردی را اعزام کرد تا به دقت وضعیت را رصد کنند. در نهایت، ارزیابی نیرو‌های دریایی فرماندهی مرکزی این بوده که شرایط این رخداد متضمن پاسخ فراتر نیست.»

به گزارش المانیتور، این سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت که «نیرو‌های دریایی آمریکا برای صیانت از حقوق کشتیرانی در عبور و مرور دریانوردی قانونی در آب‌های پراهمیت خاورمیانه هوشیار و آماده‌اند.»

ادعای این مقام ارتش آمریکا در واکنش به توقیف این کشتی متخلف در حالی است که سپاه نیوز امروز گزراش داد، دریادار دوم پاسدار رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به تشریح جزئیات توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پرداخت و گفت که «صبح روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری "NADA ۲" که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یک سری تحرکات غیر حرفه‌ای و مخاطره آمیز را انجام دادند.»

وی با بیان اینکه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در زمان بازرسی و توقیف، متوجه می‌شوند که کاپیتان شناور متخلف با مرکز کنترل و فرماندهی آمریکایی‌ها در منطقه در حال مکالمه برای فرار است، گفت: در مکالمه‌های ضبط شده مامور مرکز کنترل و فرماندهی آمریکایی به کاپیتان کشتی می‌گوید، موتور شناور را خاموش کنید تا نیرو‌های نظامی آمریکایی برای کمک برسند.

دریادار دوم زیراهی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای این منظور مبادرت به پرواز در آوردن ۲ فروند جنگنده رزم سطحی a ۱۰، یک فروند هواپیمای با سرنشین شناسایی p ۸ a، دو فروند بالگرد c howk، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین mq ۹ و اعزام شناور‌های گشتی آمریکایی به محل توقیف کردند و تا آخرین لحظه هم تلاش کردند که مانع توقیف شناور متخلف شوند؛ اما رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه با تسلط، هوشیاری، رفتار حرفه‌ای و اخطار قاطع به تمام پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین و شناور‌های آن‌ها با اقتدار شناور متخلف توقیف شده را تا لنگرگاه بندر بوشهر برای سیر مراحل قانونی هدایت کردند.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه اقدام غیرقانونی و غیر حرفه‌ای آمریکایی‌ها در تلاش برای فراری دادن شناور‌های متخلف قاچاق سوخت در خلیج فارس را سابقه دار عنوان و اظهار کرد: آمریکایی‌ها در موارد متعددی از طریق نیرو‌های نظامی خود در خلیج فارس به حمایت شناور و نفتکش‌های قاچاق سوخت و متخلف پرداخته‌اند و با پرواز جنگنده و اعزام شناور گشتی برای فرار آن شناور‌ها اقدام کردند، اما همواره با هوشیاری، دقت عمل و اقتدار رزمندگان نیروی دریایی سپاه مواجه شده و تمام آن اقدامات مایه ذلت و سرافکندگی آن‌ها شده است.

دریادار دوم زیراهی در پایان اظهار کرد: نقطه اوج حمایت آمریکایی‌ها از نفتکش‌های قاچاق سوخت و متخلف آبان ماه سال ۱۴۰۰ بود که در آن عملیات پیچیده در دریای عمان، آمریکایی‌ها با ۵ ناوچه نظامی و چندین جنگنده، بالگرد و هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین با سرافکندگی مجبور به ترک منطقه شدند.

برچسب ها: آمریکا سپاه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.