مخاطب۲۴ : به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، بدون تردید بهسازی، توانمندسازی، سامان بخشی و حفظ اقتدار و جایگاه شرکت یک فرایند هوشمندانه و آگاهانه است.
کارکنان و نمایندگان پرتلاش و صدیق بیمه ایران در بهار امسال با اهتمامی شایسته تقدیر در عرصه ارائه خدمات بی منت و هم در عرصه فروش، نتایج عملکردی بسیار مطلوبی داشته اند و این توفیق نتیجه تلاش صبورانه و تغییراتی برای بهبود رویهها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت سهامی بیمه ایران بوده وصورت های مالی ، نشان دهنده حرکت شرکت در مسیر شفافیت است. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، اسماعیل مهدوی نیا و علیرضا مقدسی اعضای هیات مدیره، سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری و جمعی از کارشناسان برگزار گردید، این توفیقات را نتیجه تلاش صبورانه و تغییرات صورت گرفته برای بهبود رویهها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت دانست و اظهار داشت: بخشی از توفیقات شرکت در حوزه فناوری اطلاعات به واقع در گذشته نچندان دور، تبدیل به سدهایی شده بودند که عملکرد همه اجزا، ارکان و سرمایه های انسانی شرکت و همراهیهای مشفقانه منتهی به تحقق شعار ما میتوانیم شد.
وی تصریح کرد: یکشنبه های نوآوری و تحول بیمه ایران برای معرفی طرح های نوین در عرصه های بیمه گری و فناوری دیجیتال، حامل پیام بسیار مهم " ما می توانیم " برای بیمه ایران، صنعت بیمه و شرکت های دولتی است و در این زمینه بیمه ایران الگوی بسیار مناسبی برای صنعت بیمه و شرکتهای دولتی محسوب می شود. برای رسیدن به اهداف و سودآوری شرکت توام با توسعه خدمات، تعامل ، همفکری و هم اندیشی مزین به اخلاقمداری همه کارکنان و نمایندگان صدیق، تعیین کننده بوده و از این به بعد نیز مورد توجه خواهد بود.
شریفی خواستار استفاده همکاران از طرح های نوآورانه شرکت شد و افزود: نتیجه نهایی ما می توانیم، رونمایی از طرح ها و برنامه های مختلف در طول یک سال گذشته بود و این اقدامات نشان می دهد مسیر درستی را انتخاب کرده ایم و در این راستا بیمه ایران باید گام های بلند تر برداشته و از تفکرات جدید و تجربه شرکت های دانش بنیان نیز استفاده نموده و نسبت به بروز رسانی اطلاعات این سامانه و کوتاه کردن زمان گزارش گیری و ارسال آن به مدیران ارشد تلاش نماید تا مغایرت را به حداقل کاهش داده و در نهایت به صفر برساند.
سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در این جلسه، رویکرد و سیاست اصلی بیمه ایران را شفاف سازی اطلاعات و اشتراک گذاری آن با مشتریان برای ارتقای کیفی خدمات عنوان کرد و با اشاره به توجه ویژه مشتریان و بیمه گزاران به اصل شفافیت عملکرد، بیان داشت: در دنیای جدید مخاطبین برای انتخاب بیمه گر ، فقط به بزرگی، املاک و داریی های شرکت ها توجه ندارند و ملاک انتخاب بیمه گرشفافیت عملکرد شرکت ها است و راه اندازی سامانه رفع مغایرت ها، اقدام ارزنده ای برای شناسایی و ارسال به موقع اطلاعات و در نتیجه شفاف سازی و جلب اعتماد مشتریان و ذینفعان شده و اشتراک گذاری این موضوع با مخاطبین شرکت از طریق باشگاه مشتریان و یا سایر راه های ارتباطی ، منجر به افزایش اعتماد مردم و توسعه بازاریابی در بیمه ایران خواهد شد.
اسماعیل مهدوی نیا عضو هیات مدیره بیمه ایران، رفع مغایرت های آماری را موضوع پرتنش و وقت گیری دانست و خواستار رفع هرچه سریع تر مغایرت های داخلی و یکپارچگی و پیوستگی سامانه های مختلف شرکت با یگدیگر شد و گفت: حرکت در مسیر توسعه و تکامل این سامانه باید به صورت مستمر در حوزه های مختلف مالی و بیمه گری ادامه داشته باشد و ما تا پایان سال جاری باید شاهد تکامل و پیشرفت کامل این سامانه باشیم.
علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره بیمه ایران، با اشاره به اهمیت اطلاعات در روند تصمیم گیری و اموراجرایی، چالش اساسی شرکت های بیمه رامغایرت های آماری داخلی و رفع این مغایرت ها در کوتاه ترین زمان ممکن عنوان کرد و گفت: این سامانه به منزله چراغی برای ثبت، رصد و صیانت از اطلاعات مالی، فنی و بیمه گری می تواند با رفع مغایرت ها و تسریع در ارسال به موقع اطلاعات، موجب افزایش اعتبار و صداقت اطلاعات ارسالی شده و بیمه ایران را اصیل تر و چارچوب ها را قوی ترکند.
وی خواستار طراحی میز امداد برای شناسایی، رصد، بررسی و رفع مغایرت های اطلاعات ارسالی از استان ها و شعب استانی شد و تاکید کرد: این سامانه باید مجهز به سیستم ارسال آلارم برای مدیران و کاربران جهت تشخیص و شناسایی مغایرت ها شود.
رفع مغایرت های داخلی با رصد، تایید، پذیرش، اصلاح و رفع خطاها، موجب کامل تر شدن این اطلاعات، برای تبادل با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می شود و سیر تکاملی این اقدام شایسته، تا رسیدن به نقطه اوج ادامه خواهد داشت.
گفتنی است سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ای برای نظارت بر ارسال اطلاعات بیمه گری به سنهاب ، دریافت صورت حساب های اتکایی بیمه مرکزی، ثبت و صدور اسناد اتکایی در سامانه راهکاران است و با کنترل و نظارت سیستمی بر ارسال اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی به واسطه کد یکتا و دریافت اطلاعات صورت حساب های تایید شده بیمه مرکزی و مقایسه اطلاعات تجمیعی شرکت و صورت حساب های اتکایی دریافتی از بیمه مرکزی و نمایش مغایرت ها به صورت کلی و جزیی می تواند این مغایرت ها را در پایان هر ماه استخراج نماید.