کد خبر: ۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
با جذب ۳۰ میلیون کاربر
اپلیکیشن تردز (Threads) شرکت متا، با بهره بردن از دسترسی خود به میلیارد‌ها کاربر اینستاگرام، بیش از ۳۰ میلیون کاربر را ظرف مدت ۱۸ ساعت پس از راه اندازی، جذب کرد و به عنوان یک تهدید واقعی برای توییتر ظاهر شد.

مخاطب24:تردز که ظاهری شبیه به رقیبش دارد، به عنوان "قاتل توییتر" نام گرفته و برترین برنامه رایگان فروشگاه اپ استور اپل در انگلیس و آمریکا در روز پنجشنبه بود.

به گزارش ایسنا؛ عرضه این اپلیکیشن در حالی صورت می‌گیرد که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و ایلان ماسک، مالک توییتر، ماه‌ها با یکدیگر مشغول مجادله بوده‌اند و حتی درباره یک مسابقه واقعی مبارزه در قفس در لاس وگاس صحبت می‌کنند.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر "اینسایدر اینتلیجنس" اظهار کرد: مبارزه در قفس شروع شده است و زاکربرگ، ضربه سختی وارد کرد. اپلیکیشن تردز از بسیاری جهات، دقیقا همان چیزی است که از متا انتظار می‌رفت: اجرای خیره کننده و یک رابط کاربری راحت.

نشریه سمافور با اشاره به نامه‌ای که از سوی یک وکیل توییتر به زاکربرگ داده شده است، نوشت: توییتر روز پنجشنبه به عرضه تردز واکنش نشان داد و تهدید کرد از متا شکایت می‌کند. اما متا اعلام کرد که هیچ کس در تیم مهندسی تردز از کارمندان سابق توییتر نیست.

پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته که مجموعه‌ای از تصمیمات آشفته را به دنبال داشت و کاربران و تبلیغات کنندگان را از این پلتفرم فراری کرد، رقبای زیادی برای توییتر ظاهر شدند. آخرین اقدام ماسک، محدود کردن تعداد توییت‌هایی است که کاربران می‌توانند روزانه مشاهده کنند.

به گفته تحلیلگران و کارشناسان، اشتباهات توییتر، فضا را برای رقیبی مانند متا که از بودجه مالی خوبی برخوردار است و همچنین به کاربران اینستاگرام و قدرت تبلیغاتی آن دسترسی دارد، باز می‌کند.

رقیبان دیگر توییتر، موفقیت محدودی یافته اند. ماستودون، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه توییتر است که طبق آمار وب‌سایتش، ۱.۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، بلو اسکای که توسط جک دورسی، یکی از موسسان توییتر راه اندازی شده است، حدود ۲۶۵ هزار کاربر دارد. طبق بیانیه‌ای که قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شده بود، توییتر در ماه مه سال ۲۰۲۲، حدود ۲۲۹ میلیون کاربر ماهانه فعال داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، هر چند تردز یک اپلیکیشن مستقل است، اما کاربران می‌توانند با استفاده از اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود، وارد تردز شوند که افزودن دو میلیارد کاربر ماهانه فعال اینستاگرام را برای تردز راحت می‌کند.

برچسب ها: اینستاگرام
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش title
فریدون زندی تصویر جالبی در فضای مجازی به اشرتاک گذاشت.
عمو ابراهیم رییسی با حقوقش چی کار می‌کند؟ title
فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.