کد خبر: ۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
 سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش سرعت باد و نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به ۶ استان اعلام کرد: هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۲

مخاطب24:سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش سرعت باد و نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به ۶ استان اعلام کرد: هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرامی برقرار است؛ تنها در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

امروز همچنین در  شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مناطق مرکزی کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد.  

شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده در کشور جو آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه آینده برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی بار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می‌رود. به‌ویژه در نواری شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

طی بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هفته جاری هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه است. طی روز‌های جمعه تا یکشنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش دما روی می‌دهد. برای غرب سواحل دریای خزر ثبات نسبی دما طی ۵ روز آینده و برای شرق این سواحل افزایش دما به‌ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه آینده پیش‌بینی شده است.

تا روز سه‌شنبه آینده نیز برای جنوب غرب ماندگاری هوای گرم و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد و نفوذ گردوغبار از کشور‌های همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر مخاطره: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گردوغبار از کشور عراق و ماندگاری آن، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی وآلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد غیر ضروری گروه‌های حساس مانند بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان.

خودداری از انجام فعالیت‌های فیزیکی استفاده از ماسک در فضای باز، احتیاط در تردد جاده‌ای و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، محکم کردن سازه‌های سبک.

برچسب ها: هواشناسی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.