کد خبر: ۲۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
ایلان ماسک یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های دنیا است که رویاهای بزرگی را در سر می‌پروراند. این مرد به‌عنوان اعجوبه دنیای تکنولوژی و ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود. ایلان ماسک رویای تسخیر فضا با استفاده از پروژه اسپیس ایکس را در سر دارد.

ایلان ماسک یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های دنیا است که رویاهای بزرگی را در سر می‌پروراند. این مرد به‌عنوان اعجوبه دنیای تکنولوژی و ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود. ایلان ماسک رویای تسخیر فضا با استفاده از پروژه اسپیس ایکس را در سر دارد. همچنین با تأسیس شرکت تسلا موتور سعی دارد که صنعت خودروسازی را متحول کرده و خودروهایی منحصربه‌فرد روانه بازار کند.

این سرمایه‌گذار پر نفوذ در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را به چشم دیده است و هم اکنون جزو موفق‌ترین افراد دنیا به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم شما را با ایلان ماسک و مسیر موفقیت و ثروتمند شدن وی را برای شما شرح دهیم. پس اگر قصد راز ثروت باورنکردنی ایلان ماسک! را بدانید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

 

با اعجوبه ی دنیای فناوری آشنا شوید!

آشنایی با اعجوبه دنیای تکنولوژی

ایلان ریو ماسک (ثروتمندترین فرد دنیا) در تاریخ 28 ژوئن سال 1971 در شهر پرتوریا آفریقای جنوبی متولد شده است. ایلان ماسک در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و اکنون به‌عنوان اعجوبه دنیای فناوری و ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود. ایلان فرزند ارشد خانواده 5 نفر خود بود که پدر و مادرش در سن 10 سالگی‌اش از همدیگر جدا شدند.

ایلان در سن 10 سالگی اولین کامپیوتر شخصی خود که کمودور وی آی سی-20 بود را خرید. او عاشق برنامه‌نویسی شد و پس از یادگیری آن بازی جالبی با نام Blaster را طراحی کرد. ایلان توانست بازی خود را با قیمت 500 دلار به مجله PC and Office Technology‌ بفروشد. او پس از فارغ‌التحصیل شدن در دبیرستان یعنی در سال 1989 به کانادا مهاجرت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه‌های مختلفی از جمله کویینز، پنسیلوانیا و استنفورد ادامه داد.

ایلان ماسک برای این که بتواند مخارج زندگی خود را تامین کند، مشغول به کار شد و هر شغل کم درآمدی را قبول می‌کرد. با این که ایلان فراز و نشیب‌های زیادی را در طول زندگی خود تجربه کرده است اما هیچ وقت امید خود را از دست نداد و با توجه به بلندپروازی و ذهن فعالی که داشت توانست شرکت‌هایی همچون تسلا موتور، ایکس و اسپیس ایکس را راه‌اندازی کند. هم اکنون ایلان ماسک به‌عنوان یک مرد جاه‌طلب، ثروتمند و اعجوبه شناخته می‌شود.

 

نگاهی به مسیر پولسازترین مرد جهان

همانطور که اشاره کردیم زندگی ایلان ماسک با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. یعنی این گونه نیست که ایلان در رفاه زندگی کرده باشد و با کمک بقیه جایگاه فعلی خود دست پیدا کند. ایلان

ماسک هر آنچه را که تا کنون به دست آورده است مدیون هوش مالی بالا و بلندپروازی خود است. چرا که این مرد بزرگ و قدرتمند قصد دارد تحول عظیمی در دنیا به وجود آورد. در این بخش از مقاله (ثروت باورنکردنی ایلان ماسک!) می‌خواهیم مسیر پولسازترین مرد جهان را برای شما بازگو کنیم.

●     راه اندازی شرکت زیپ 2

ایلان ماسک در سال 1995 به کمک برادرش کیمبال ماسک و با سرمایه حدوداً 15000 دلار، شرکت zip2 را راه‌اندازی کرد.

این شرکت به‌عنوان اولین شرکت ایلان ماسک شناخته می‌شود که در زمینه ارائه خدمات راهنمای شهری آنلاین به نشریات و روزنامه‌ها می‌پرداخت.

در ادامه این شرکت در سال 1999 توسط شرکت کامپیوتری کامپک با مبلغ قابل توجه 341 میلیون دلار خریداری شد. این معامله تاریخ‌ساز به‌عنوان نقطه شروع امپراتوری ایلان ماسک در نظر گرفته می‌شود.

●     تاسیس استارتاپ ایکس دات کام

ایلان ماسک پس از فروش شرکت زیپ 2، استارتاپ x.com را پایه‌گذاری کرد. این شرکت تحت عنوان یک بانک آنلاین فعالیت می‌کرد که بعدها با شرکت انتقال پول confinity ادغام شد.

ادغام این دو شرکت یک کمپانی قدرتمند با نام پی پال را به وجود آورد. امروزه از پی پال برای نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود. در ادامه شرکت پی پال با مبلغ 1.5 میلیارد دلار به eBay فروخته شد. پس از انجام این معامله، ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی برکنار شد اما توانست سود قابل توجهی را به دست آورد.

 

●     شرکت تسلا و تحولی عظیم در صنعت خودروسازی

شرکت تسلا موتورز

ایلان ماسک ماجراجویی‌های خود را ادامه داد و در سال 2003 همراه با افراد برجسته‌ای همچون مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ شرکت تسلا موتورز را راه‌اندازی کرد.

در حال حاضر ایلان ماسک به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و هیئت مدیره در تسلا فعالیت می‌کند. این شرکت قدرتمند در زمینه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند. راه‌اندازی شرکت تسلا را می‌توان به‌عنوان یک نقطه قوت و سرنوشت‌ساز برای ایلان ماسک معرفی کرد.

امروزه این شرکت محصولات متنوعی همچون خودرو، ذخیره انرژی خانگی، تجاری و مگا پک تولید می‌کند.

شرکت تسلا علی رغم فعالیت قدرتمند خود در حوزه انرژی، دارای سهام ارزشمندی در بورس جهانی نیز هست. زمانی که تسلا برای اولین بار به‌عنوان عرضه اولیه به بازار معرفی شد، شرکت تسلا توانست 226 میلیون دلار سود کند. در حال حاضر تسلا موتورز یکی از شرکت‌های قدرتمند دنیا است و یک منبع درآمد ایده‌آل برای ایلان ماسک به شمار می‌رود.

●     اسپیس ایکس و رویای تسخیر فضا

اسپیس ایکس یکی دیگر از شرکت‌های ایلان ماسک است که در سال 2002 تاسیس شده است. این شرکت با هدف ساخت موشک‌های مقرون به صرفه و تحقق رویای زندگی در سیاره‌های دیگر راه‌اندازی شده است.

اما این رویا نیاز به فعالیت فضایی و هزینه‌های سرسام‌آور دارد. ایلان ماسک با بلندپروازی‌های خود توانست نظر ناسا را نیز به سمت خود جلب کند تا در این راه با هم همکاری کنند.

ایلان ماسک در سال 2012 توانست موشک فالکن 9 را همراه با محموله 1000 پاوند به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال کند.

موفقیت‌های ایلان ماسک با اسپیس ایکس ادامه پیدا کرد تا رویای تسخیر فضا دیگر فقط یک رویا نباشد. اکنون ایلان ماسک بیش از پیش تسخیر فضا و نجات آینده بشر را دنبال می‌کند و مصمم است که این رویا را به حقیقت تبدیل کند.

●     ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک و ارز دیجیتال

فعالیت در ارزهای دیجیتال یکی دیگر از رازهای ثروت باورنکردنی ایلان ماسک! است. ایلان ماسک در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ارزهای دیجیتال داشته است و تاثیرگذاری زیادی در بازار کریپتو دارد.

او به دلیل ثروت بالای خود و ایده‌های بزرگی که در سر می‌پروراند توانسته است مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. با توجه به این موضوع طبیعی است که یک توییتر از ایلان ماسک و حمایت او خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران را به سمت یک ارز روانه کند.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک چقدر دوج کوین دارد؟

دوج کوین از جمله ارزهایی است که به‌طور مستقیم توسط ایلان ماسک حمایت می‌شود. ایلان ماسک تا کنون اعلام کرده است که شرکت اسپیس ایکس برای فروش ماشین‌های خود علاوه بر پول واقعی از بیت کوین و دوج کوین نیز پشتیبانی می‌کند.

وعده‌های ایلان ماسک و حمایت وی از دوج کوین سبب شد که این میم کوین جذاب مورد توجه قرار بگیرد و رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کند. البته ناگفته نماند که حمایت ایلان ماسک بی دلیل نبود چرا که او با استفاده از دوج کوین توانست سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های اسپیس ایکس را به دست آورد.

●     خرید توییتر و تسلط بیشتر به فضای مجازی

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار است که ایلان ماسک فعالیت گسترده‌ای داخل آن داشت. ایلان ماسک در 28 اکتبر سال 2022 توییتر را خریداری کرد تا تسلط خود را به فضای مجازی افزایش دهد. البته این خرید چندان هم آسان نبود چرا که در این حین شکایت‌هایی صورت گرفت و طرفین دچار کشمکش‌های قانونی شدند. در نهایت ایلان ماسک با خرید توییتر توانست دوباره قدرت خود را به رخ جهان بکشد.

ثروت واقعی ایلان ماسک چقدر است؟

ایلان ماسک یک شخصیت جنجالی است که با پیاده کردن ایده‌های خود توانسته است به ثروتمند ترین و تاثیرگذارترین فرد دنیا تبدیل شود. اوج ثروت و دارایی ایلان ماسک به نوامبر سال 2021 می‌رسد که در این تاریخ ایلان ثروتی بالغ بر 340 میلیارد دلار داشت. در ادامه ریزش بازارهای مالی، کاهش ارزش سهام تسلا و خرید توییتر سبب شد که ثروت ایلان ماسک کاهش پیدا کند.

با این حال هنوز هم ایلان ماسک جزو ثروتمندترین افراد دنیا است و همواره در تلاش است که محبوبیت و ثروت خود را افزایش دهد. ثروت باورنکردنی ایلان ماسک! پس از تمام این فراز و نشیب‌ها حدود 137 میلیارد دلار است. این رقم نشان می‌دهد که علی رغم ضرر هنگفت ایلان ماسک، این مرد جنجالی هنوز تسلط زیادی به بازارهای مالی، فضای مجازی و... داشته و با تحقق اهداف خود دنیا را متحول خواهد کرد.

 پایان رپورتاژ آگهی/

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.