کد خبر: ۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور در دانشگاه تهران عنوان کرد:

همکاری گروه سایپا با ۷ دانشگاه برتر کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال ۱۴۰۲ گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: در ۸ ماه گذشته با ۷ دانشگاه مطرح کشور در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم، زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور می‌توان اهداف گروه سایپا در کاهش هزینه‌های خرید، افزایش کیفیت، ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات، را با سرعت بیشتری محقق کرد.
همکاری گروه سایپا با ۷ دانشگاه برتر کشور

مخاطب24:محمدعلی تیموری در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد، با بیان اینکه میزان گردش مالی صنعت خودرو در کشور ۴۳۶ هزار میلیارد تومان است که ۲.۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در کشور در حال تردد است که بیش از ۱۷ میلیون دستگاه آن فرسوده و مصرف این خودرو‌ها بیش از ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است که این امر باعث آلودگی زیست محیطی و از بین رفت انرژی می‌شود.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در سال ۸۹ موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند، ادامه داد: به طور قطع تنها راه نجات صنعت خودرو، بهره‌گیری و برنامه‌ریزی بر اساس اقتصاد مقاومتی است. در گذشته، تولید روزانه گروه سایپا هزار و ۵۰ دستگاه بود که ۹۲ درصد از این میزان به صورت ناقص تولید می‌شد. در مدت زمان عنوان شده ۸۷ هزار خودرو با نقص قطعه (با ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان) در ۱۸ پارکینگ نگهداری می‌شد که با تلاش مهندسان و کارگران توانستیم این عدد را به صفر برسانیم.

او افزود: در ۱.۵ سال گذشته گروه خودروسازی سایپا با بهره‎گیری از توان داخلی و اتکا به اقتصاد مقاومتی، توانست میزان تولید خودرو را به بیش از ۲ هزار ۲۰۰ دستگاه در روز برساند و همچنین با کنترل خرید‌های خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توانست شرایط بسیار خوب مالی ایجاد کند.

تیموری با تاکید بر اینکه پروژه‌های کیفی مناسبی برای خودرو‌های این مجموعه تعریف شده تا در راستای آن رضایت مشتریان، به صورت کامل تامین شود، تصریح کرد: سال آینده، محصولات جدید گروه سایپا با شرایط مطلوب و کیفیت مناسب به بازار عرضه خواهد شد. همچنین با تولید و عرضه ون ۱۴ نفره گروه سایپا می‌توان به جهت قیمت، کیفیت و کاهش هزینه حمل و نقل شهری در حوزه خودرو‌های عمومی تحول ایجاد کرد.

او اذعان داشت: در دهه ۹۰ در زیرساخت‌های صنعت خودرو، سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و عملا تکنولوژی‌های این صنعت متعلق به دهه ۷۰ است؛ لذا گروه خودروسازی سایپا با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت خودرو و جبران عقب ماندگی‌های گذشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در ۸ ماه گذشته با ۷ دانشگاه مطرح کشور در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم؛ قطعا این روند شرایط مطلوب توسعه‌ای را برای گروه سایپا و صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

او گفت: با دانشگاه شهید بهشتی، اولین پروژه " طراحی نظام مدیریت کارخانه گروه سایپا"را در یکی از کارخانه‌های گروه شروع کردیم و قرار است این امر برای سایر کارخانه‌های گروه سایپا، اجرایی شود. همچنین قراردادی با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، برای تولید خودرو شاهین هیبریدی با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، منعقد شده که اکنون این پروژه در حال انجام است.

تیموری ادامه داد: در راستای توسعه همکاری‌ها با جامعه دانشگاهی، با دانشگاه تهران هم قرارداد همکاری امضاء شده است. بر این اساس بنا شده به منظور استفاده از تکنولوژی‌های روز و بهینه سازی مصرف انرژی در سقف تمام کارخانه‌های گروه سایپا از پنل‌های خورشیدی استفاده شود. همچنین قرار است با دانشگاه علم و صنعت در زمینه طرح جامع جریان مواد و جانمایی کارخانه و با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تولید لنت ترمز و شناسایی محل بهینه مرکز توزیع محصولات گروه سایپا همکاری داشته باشیم.

او افزود: همکاری دیگری که با هدف پیوند صنعت و دانشگاه از سوی گروه سایپا دنبال می‌شود، جذب نیرو و پرسنل از طریق سازمان فنی حرفه‌ای است. قصد داریم شرایط جذب نخبگان دانشگاه‌ها در گروه خودروسازی سایپا را مهیا کنیم که بر این اساس در سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر جذب شده اند. همچنین در حال برنامه ریزی برای بورسیه کردن دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط با صنعت خودرو نظیر مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، پلیمر و ... هستیم. علاوه بر این به دنبال ایجاد شرایط و امکانات لازم برای کارآموزی دانشجویان از دانشگاه‌های معتبر هستیم که تا کنون حدود ۴۰۰ نفر محقق شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهارداشت: در سه سال اخیر، قیمت خودرو در دنیا به جهت رشد نهاده‌های تولید خودرو (فولاد، پلیمر، قطعات الکترونیک و ...) افزایش داشته است و ما تنها کشوری در دنیا هستیم که از آذرماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۲ یعنی در طول ۱۷ ماه، قیمت محصولات خود را افزایش ندادیم که این امر منجر به زیان ما شده است.

او ادامه داد: برای اینکه در تولید خودرو به قیمت مناسب دست پیدا کنیم و تعادل کارخانه و بازار برقرار شود، ضرورت دارد به سمت استفاده بیشتر از توان شرکت‌های دانش بنیان و همکاری با مجموعه‌های دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت‌های مهندسی برویم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه ظرفیت تولید صنعت خودروی دنیا بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه است که اکنون حدود ۸۵ میلیون خودرو در حال تولید است، اظهار داشت: خودروسازان بزرگ دنیا با برنامه‌هایی خاص، مانع از تولید مازاد این تعداد خودرو‌ها در سایر کشور‌ها می‌شوند. کشور چین تا ۵ سال گذشته فرصت حضور در صنعت خودروسازی دنیا را نداشت و با برنامه‌ریزی که در این کشور صورت پذیرفت و با ورود به حوزه خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی توانست به سرعت، خود را در سطح خودروسازان مطرح دنیا معرفی کند و در حال حاضر محصولات خود را به ۷۰ کشور صادر می‌کند.

تیموری با تاکید بر اینکه تا سه سال آینده چین دیگر خودرو بنزینی تولید نخواهد کرد، گفت: این شرایط برای ایران هم تهدید است و هم فرصت. خودروسازان ایرانی برخی از قطعات الکترونیکی خود را از چین تامین می‌کنند لذا رویکرد جدید این کشور احتمال دارد که در مقطعی کوتاه مشکلاتی را ایجاد کند، اما فرصت این است که می‌توان به کشور‌هایی که سطح تکنولوژی پایین تری دارند، خودرو صادر کرد.

او با اشاره به اینکه گردش مالی در صنعت خودروی دنیا در حدود ۳ هزار میلیارد دلار است، یادآور شد: صنعت خودروسازی کشورمان به ۶۰ صنعت دیگر مرتبط است و به ازای هر خودرو، برای ۷ نفر شغل ایجاد می‌شود البته در دنیا به جهت سیستم‌های تمام رباتیک، این تعداد اشتغال کاهش یافته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تولید خودرو برقی در چین در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۴ درصد رشد داشته است. در این کشور دو مجموعه خودروساز وجود دارد. یک مجموعه در هلدینگ شانگ‌های با حضور خودروسازان بزرگ دنیا خودرو تولید می‌کند و دومین مجموعه، خودروسازان چینی هستند که رشد این خودروسازان در تولید خودرو برقی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
بازیکنان سرباز ایران چه کسانی هستند؟ بازیکنان سرباز ایران چه کسانی هستند؟
با پایان لیگ برتر و آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره مقصد فصل آینده ستاره‌های فوتبال ایران، یک عامل مهم و تعیین‌کننده در سایه باقی مانده که حالا توجه بیشتری را به خود جلب کرده است: مشمول بودن حدود ۲۰ بازیکن شاخص فوتبال ایران برای خدمت سربازی.
چرا تزریق واکسنی که در دستور وزارت بهداشت نیست مهم شده است؟ چرا تزریق واکسنی که در دستور وزارت بهداشت نیست مهم شده است؟
اوایل دهه ۸۰ شمسی، رسانه و صدا و سیما به یکباره به سمت اطلاع‌رسانی درباره ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز رفت، آن زمان ابتلا به این ویروس یک گناه نابخشوده بود، حالا که بیش از ۲۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد، رسانه و جامعه دست روی یک ویروس دیگر گذاشته است که کمی شبیه به ویروس اچ‌آی‌وی است، تابو‌ها درباره این ویروس هم وجود دارد و یکی از راه‌های ابتلایش هم با ویروس اچ‌آی‌وی مشترک است
رامینا ترابی ایرانی که جشنواره کن را به هم ریخت کیست؟ رامینا ترابی ایرانی که جشنواره کن را به هم ریخت کیست؟
امسال که حضور یک چهره ایرانی با لباسی خاص، حاوی نماد‌هایی از هویت تاریخی کشور، موجی از واکنش‌ها را در فضای رسانه‌ای و اجتماعی به راه انداخت
نماینده مدرک رو می‌کند و خانم وزیر قبول ندارد! کیش با پول بیت المال؟ نماینده مدرک رو می‌کند و خانم وزیر قبول ندارد! کیش با پول بیت المال؟
کار ثابتی در افشای این سند، ستودنی و مصداقی از عمل به وظایف نمایندگی است.
عکسی زیرخاکی از بازیگر خانم ساعت خوش! عکسی زیرخاکی از بازیگر خانم ساعت خوش!
نعیمه نظام دوست فاطمه هاشمی و معصومه کریمی، روز‌های تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش».
طرز تهیه دسر بیسکوییت طالبی سه سوته! طرز تهیه دسر بیسکوییت طالبی سه سوته!
دسر بیسکوییت و طالبی نوعی دسر بسیار خوشمزه و خنک تابستانی است که می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.
ماجرا‌های ایتالیایی‌ها و طارمی! ماجرا‌های ایتالیایی‌ها و طارمی!
منطقه امن مهدی طارمی در اردوگاه اینتر از زبان تیز رسانه‌های ایتالیا ۳ بازی بیشتر طول نکشید تا شاهد ضدحمله ۳ رسانه ایتالیایی به مهاجم ایرانی باشیم.
برگزیده
نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸۵۰۰ تومان برگشت نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸۵۰۰ تومان برگشت
معاون وزیر جهاد‌کشاورزی اعلام کرد که نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸،۵۰۰ تومان بازگشته است.
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه
مزارع گلستان سال‌هاست که رویای کشت مجدد پنبه را به فراموشی سپرده‌اند؛ محصولی که بیش از ۱۰۰ سال پای ثابت اقتصاد خطه گلستان بود و به ناگاه در اواخر دهه ۷۰ به دلیل صدور مجوز‌های واردات الیاف و پنبه، فقدان حمایت‌های دولتی و نبود خرید تضمینی، رفته‌رفته در مزارع گلستان کم‌رنگ شد و جای بوته‌های سفیدرنگ چشم‌نواز پنبه را شالی، کلزا و گندم پر کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر