به گزارش مخاطب 24 به نقل از روابط عمومی همراه اول:همزمان با برگزاری رویداد عبادی حج تمتع ۱۴۰۲، مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور اقدام به توسعه «چت بات حج» برای رسیدگی به مشکلات احتمالی زائرانی که از سیمکارت همراه اول استفاده میکنند، کرده است.
پیش از آغاز این رویداد، اپراتور اول تلفن همراه کشور در خبری رسمی علاوه بر معرفی بستههای ویژه رومینگ حج، شیوههای فعالسازی آن را نیز معرفی و اعلام کرده بود که پیش از آغاز سفر، زائران خانه خدا باید سرویس رومینگ بین الملل خود را فعال کنند.
فعالسازی رومینگ از طریق اپلیکیشن همراه من نیز همواره فراهم است.
زواری که با توجه به مزایای ویژه سیمکارتهای ایرانی در مقایسه با اپراتورهای عربستانی، سیمکارت همراه اول خود را به این کشور برده اند، اکنون میتوانند در صورت بروز مشکل یا موردی خاص در ارتباط با سرویس رومینگ شان، اقدام به ارتباط با چت بات طراحی شده توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن به درخواست آنها رسیدگی شود.
چت بات یک نرم افزار است که هدف آن تقلید مکالمه انسانی از طریق تعاملات متنی یا صوتی و معمولاً آنلاین است؛ متقاضیان استفاده از این چت بات که اکنون در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ نیز رونمایی شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، میتوانند به آدرس bot.mci.ir مراجعه کنند.