مخاطب24:گوگل در سال ۲۰۱۹، یک هویت برند جدید برای سیستم عامل موبایل خود معرفی کرده بود و اکنون پس از گذشت حدود چهار سال، تغییراتی در لوگوی اندروید صورت داده است و وردمارک جدید با حرف "ای" بزرگ (A) شروع میشود. در فونت جدید، حرف "ان" و "آر"، کاملا گرد شده اند و به سبک آیندهگرای سال ۲۰۰۸ و وردمارک کم رنگ سال ۲۰۱۴ برگشتند.
در این بین، سر ربات، دیگر تخت نیست و گوگل در عوض یک سر اندروید سه بعدی را ترجیح داده که در واقع، بیشتر خودنمایی میکند.
سرهای سه بعدی برای نخستین بار در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ مشاهده شدند و همچنان نزدیک به کلمه "اندروید" که به حروف انگلیسی کوچک نوشته شده است، نشان داده میشود و گوگل با استفاده از مواد مختلف، تعدادی نسخههای مختلف تولید کرده است. به عنوان مثال، هنگامی که درباره "اندروید اتو" صحبت میشود، از یک "تایر" استفاده میکند.
ظاهر جدید، در کنفرانس طراحان I/O ۲۰۲۳ مشاهده شده بود و هنگامی که گوگل اندروید به عنوان رساترین سیستم عامل معرفی کرده بود، طراحیها و مواد مختلف به نمایش گذاشته شده بودند.
بر اساس گزارش وب سایت 9to5google، گوگل هویت برند جدید را تائید و اعلام کرده است در آینده جزئیات بیشتری را خواهد شنید.