به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:بدون تردید بهسازی، توانمندسازی، سامان بخشی و حفظ اقتدار و جایگاه شرکت یک فرایند هوشمندانه و آگاهانه است.
کارکنان و نمایندگان پرتلاش و صدیق بیمه ایران در بهار امسال با اهتمامی شایسته تقدیر در عرصه ارائه خدمات بی منت و هم در عرصه فروش، نتایج عملکردی بسیار مطلوبی داشته اند و این توفیق نتیجه تلاش صبورانه و تغییراتی برای بهبود رویهها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت سهامی بیمه ایران بوده وصورتهای مالی، نشان دهنده حرکت شرکت در مسیر شفافیت است. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، اسماعیل مهدوی نیا و علیرضا مقدسی اعضای هیات مدیره، سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری و جمعی از کارشناسان برگزار گردید، این توفیقات را نتیجه تلاش صبورانه و تغییرات صورت گرفته برای بهبود رویهها و هم افزایی و همدلی همه سطوح شرکت دانست و اظهار داشت: بخشی از توفیقات شرکت در حوزه فناوری اطلاعات به واقع در گذشته نچندان دور، تبدیل به سدهایی شده بودند که عملکرد همه اجزا، ارکان و سرمایههای انسانی شرکت و همراهیهای مشفقانه منتهی به تحقق شعار ما میتوانیم شد.
وی تصریح کرد: یکشنبههای نوآوری و تحول بیمه ایران برای معرفی طرحهای نوین در عرصههای بیمه گری و فناوری دیجیتال، حامل پیام بسیار مهم " ما میتوانیم " برای بیمه ایران، صنعت بیمه و شرکتهای دولتی است و در این زمینه بیمه ایران الگوی بسیار مناسبی برای صنعت بیمه و شرکتهای دولتی محسوب میشود. برای رسیدن به اهداف و سودآوری شرکت توام با توسعه خدمات، تعامل، همفکری و هم اندیشی مزین به اخلاقمداری همه کارکنان و نمایندگان صدیق، تعیین کننده بوده و از این به بعد نیز مورد توجه خواهد بود.
شریفی خواستار استفاده همکاران از طرحهای نوآورانه شرکت شد و افزود: نتیجه نهایی ما میتوانیم، رونمایی از طرحها و برنامههای مختلف در طول یک سال گذشته بود و این اقدامات نشان میدهد مسیر درستی را انتخاب کرده ایم و در این راستا بیمه ایران باید گامهای بلندتر برداشته و از تفکرات جدید و تجربه شرکتهای دانش بنیان نیز استفاده نموده و نسبت به بروز رسانی اطلاعات این سامانه و کوتاه کردن زمان گزارش گیری و ارسال آن به مدیران ارشد تلاش نماید تا مغایرت را به حداقل کاهش داده و در نهایت به صفر برساند.
سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در این جلسه، رویکرد و سیاست اصلی بیمه ایران را شفاف سازی اطلاعات و اشتراک گذاری آن با مشتریان برای ارتقای کیفی خدمات عنوان کرد و با اشاره به توجه ویژه مشتریان و بیمه گزاران به اصل شفافیت عملکرد، بیان داشت: در دنیای جدید مخاطبین برای انتخاب بیمه گر، فقط به بزرگی، املاک و دارییهای شرکتها توجه ندارند و ملاک انتخاب بیمه گرشفافیت عملکرد شرکتها است و راه اندازی سامانه رفع مغایرت ها، اقدام ارزندهای برای شناسایی و ارسال به موقع اطلاعات و در نتیجه شفاف سازی و جلب اعتماد مشتریان و ذینفعان شده و اشتراک گذاری این موضوع با مخاطبین شرکت از طریق باشگاه مشتریان و یا سایر راههای ارتباطی، منجر به افزایش اعتماد مردم و توسعه بازاریابی در بیمه ایران خواهد شد.
اسماعیل مهدوی نیا عضو هیات مدیره بیمه ایران، رفع مغایرتهای آماری را موضوع پرتنش و وقت گیری دانست و خواستار رفع هرچه سریعتر مغایرتهای داخلی و یکپارچگی و پیوستگی سامانههای مختلف شرکت با یگدیگر شد و گفت: حرکت در مسیر توسعه و تکامل این سامانه باید به صورت مستمر در حوزههای مختلف مالی و بیمه گری ادامه داشته باشد و ما تا پایان سال جاری باید شاهد تکامل و پیشرفت کامل این سامانه باشیم.
علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره بیمه ایران، با اشاره به اهمیت اطلاعات در روند تصمیم گیری و اموراجرایی، چالش اساسی شرکتهای بیمه رامغایرتهای آماری داخلی و رفع این مغایرتها در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد و گفت: این سامانه به منزله چراغی برای ثبت، رصد و صیانت از اطلاعات مالی، فنی و بیمه گری میتواند با رفع مغایرتها و تسریع در ارسال به موقع اطلاعات، موجب افزایش اعتبار و صداقت اطلاعات ارسالی شده و بیمه ایران را اصیلتر و چارچوبها را قوی ترکند.
وی خواستار طراحی میز امداد برای شناسایی، رصد، بررسی و رفع مغایرتهای اطلاعات ارسالی از استانها و شعب استانی شد و تاکید کرد: این سامانه باید مجهز به سیستم ارسال آلارم برای مدیران و کاربران جهت تشخیص و شناسایی مغایرتها شود.
رفع مغایرتهای داخلی با رصد، تایید، پذیرش، اصلاح و رفع خطاها، موجب کاملتر شدن این اطلاعات، برای تبادل با سامانه سنهاب بیمه مرکزی میشود و سیر تکاملی این اقدام شایسته، تا رسیدن به نقطه اوج ادامه خواهد داشت.
گفتنی است سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سامانهای برای نظارت بر ارسال اطلاعات بیمه گری به سنهاب، دریافت صورت حسابهای اتکایی بیمه مرکزی، ثبت و صدور اسناد اتکایی در سامانه راهکاران است و با کنترل و نظارت سیستمی بر ارسال اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی به واسطه کد یکتا و دریافت اطلاعات صورت حسابهای تایید شده بیمه مرکزی و مقایسه اطلاعات تجمیعی شرکت و صورت حسابهای اتکایی دریافتی از بیمه مرکزی و نمایش مغایرتها به صورت کلی و جزیی میتواند این مغایرتها را در پایان هر ماه استخراج نماید.