به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:بکارگیری این داشبوردها، علاوه بر اصلاح فرآیندهای تجاری، مالی و بیمه گری، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهادهای نظارتی بر اطلاعات وعملکرد بخشهای مختلف شرکت شده است.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، شریفی، پیچیدگیها و تعداد بسیار زیاد دادههای تولیدی را، از دلایل اصلی نیاز شرکت برای استفاده از داشبورد هوش تجاری برشمرد و گفت: مصمم به تقویت این داشبوردها در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر، با توجه به آمار و دادههای مختلفی که در شرکت تولید میشود، هستیم.
وی افزود: داشبوردهای مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه، مزیت رقابتی زیادی برای شرکت ایجاد کرده و بطور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیریها و فعالیتهای شرکت شده است.
اعتقاد دارم، این داشبوردها به عنوان یک نیاز ضروری، ابزار مناسبی برای پیگیری، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارش هادر قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران، قرار گیرد.
وی مزایای دیگر این داشبوردها را تحلیل دقیق و سریع دادهها، بهبود تصمیمگیری، پویایی و افزایش رقابتپذیری عنوان کرد و افزود: دادههای حاصل شده از داشبوردهای هوش تجاری در زمینه فعالیتهای بیمه گری و غیر بیمه گری به مدیران بیمه ایران، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیازهای مورد نظر، مشاهده کنند و با تحلیل دادههای مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینههای مختلف شوند.
همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها، دادههای جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت: در حال حاضر، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از ۳۰ داشبورد و تعداد کاربران آن نیز، در سراسر کشور به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است و بصورت عملی، این امکان، برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که بصورت برخط و لحظهای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود: تعداد داشبوردهای تخصصی ایجاد شده برای هر شعبه و استان نیز ۱۷ داشبورد است که بر این اساس در ۳۱ استان و بیش ا ز ۲۰۰ شعبه، تعداد سامانههای آماری شعب به عدد ۴۰۰۰، رسیده و بطور متوسط هر کاربر فعال ماهانه ۶۰ دقیقه از این داشبوردها استفاده میکند.
گفتنی است داشبورد آتشسوزی، مسئولیت، عمر، مهندسی، انرژی، حوادث حمل کالا، ثالث، بدنه، درمان، روزانه مدیریتی، تحلیل مالی، بدهکاران مالی، بدهکاران، میز خدمت، منابع انسانی، پایش کاربران، رتبه بندی نمایندگان، نظارت، معوق، اتکایی، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند که که آمار تخصصی هر رشته بیمه را پوشش میدهند و کاربر هر مدیریت میتواند عملکرد خود را بنا به نیاز و در بازه زمانی مورد نظر و حتی بصورت استانی مشاهده و بررسی نماید.