کد خبر: ۲۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۱
­تیم ملی والیبال ایران در هشتمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل هلند قرار گرفت و نتیجه را به حریف واگذار کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ هفته دوم رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ گروه مردان که از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به میزبانی روتردام هلند و اورلئان فرانسه آغاز شده است، فردا (یکشنبه چهارم تیر) به پایان می‌رسد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز (شنبه سوم تیر) و در چهارمین مسابقه خود در شهر روتردام به مصاف هلند رفت و سه به دو مغلوب میزبان شد.

ملی‌پوشان در ست‌های اول و سوم این مسابقه ۲۵ به ۱۶ و ۲۵ به ۲۱ به پیروزی رسیدند و یک امتیاز از میزبان گرفتند، اما در ست‌های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ به ۱۶، ۲۵ به ۱۷ و ۱۵ به ۱۰ نتیجه را به حریف واگذار کردند.

بهروز عطایی در ابتدای این مسابقه از سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد که یک تغییر نسبت به مسابقه با آمریکا داشت و اسفندیار از ابتدای بازی به‌جای مرتضی شریفی به میدان آمد.

روبرتو پیزا سرمربی تیم ملی والیبال هلند نیز از وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، بنی توینسترا، مارتین ون‌گاردرن، فابیان پلاک، مایکل پارکینسون و روبرت آندرینگا را به عنوان ترکیب شروع کننده این تیم در ابتدای بازی استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست شروع بسیار خوبی داشت و پنج بر یک از حریف پیش افتاد تا سرمربی هلند وقت استراحت درخواست کند. این روند همچنان ادامه یافت و در امتیاز ۱۴ به ۶ به سود ایران، سرمربی هلند بار دیگر وقت استراحت درخواست کرد تا از اختلاف امتیاز دو تیم جلوگیری کند.

تیم ایران ست نخست را ۲۵ به ۱۶ به پایان رساند و در تمامی فاکتور‌ها عملکرد بهتری از هلند به نمایش گذاشت به گونه‌ای که ۱۰ پوئن از حمله، ۳ دفاع و ۳ پوئن سرویس به دست آورد و هلندی‌ها در این زمینه به ترتیب ۸، ۲ و یک پوئن کسب کردند.

در ست دوم نیز نخستین امتیاز به تیم ایران رسید، اما رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم دنبال شد تا در امتیاز ۱۱ به ۹ به سود هلند، عطایی وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز ۱۴ به ۱۰ به سود هلند سرمربی ایران از دومین وقت استراحت خود استفاده کرد. در امتیاز ۱۵ به ۱۱ عطایی دو تعویضه انجام داد و کریمی و حاجی‌پور را بازی آورد. در نهایت این ست ۲۵ به ۱۶ به سود هلند به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند.

در ست سوم تیم هلند نخستین امتیاز را کسب کرد، اما تیم ایران با عملکرد خوب امین اسماعیل‌نژاد نتیجه را به ۵ به ۲ به سود والیبال کشورمان رساند. برتری تیم ایران با سرویس‌های خوب سیدمحمد موسوی تا امتیاز ۱۲ به ۶ نیز ادامه داشت. پیزا سرمربی هلند در امتیاز ۱۵ به ۷ وقت استراحت گرفت تا ضمن توصیه به شاگردانش، از افزایش امتیاز دو تیم جلوگیری کند. در ادامه تیم هلند نمایش بهتری داشت به گونه‌ای که در امتیاز ۱۵ به ۱۰ عطایی وقت استراحت گرفت. در ادامه حاجی‌پور هم به بازی آمد. دو تیم در امتیاز ۱۹ مساوی شدند تا حساسیت این ست دوچندان شود. در نهایت تیم ایران در این ست ۲۵ به ۲۱ به پیروزی رسید تا کسب یک امتیاز از هلندی‌ها در روتردام قطعی شود.

جدال نزدیک دو تیم در ست چهارم نیز ادامه یافت، اما تیم هلند با هنرنمایی نیمیر عبدالعزیز که سرویس‌هایی با سرعت بالا (رکورد ۱۲۴ کیلومتر) زد، برتری خود را به تیم ایران تحمیل کرد تا در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۱۷ به سود میزبان پایان یابد و یک امتیاز هلند نیز مسجل و رقابت دو تیم به ست حساس پنجم کشیده شود.

در ست پنجم نمایش خوب بازیکنان ایران مقابل حریف ادامه یافت، اما کافی نبود تا هلند با استفاده از تمامی امتیازات میزبانی خود ۱۵ به ۱۰ پیروز شود و تیم ایران در نهایت سه بر دو نتیجه را واگذار و به کسب یک امتیاز از تیم هلند اکتفا کند.

ایرانی‌های زیادی امروز در سالن مسابقه ایران و هلند حاضر بودند و ملی‌پوشان را در این دیدار زیبا و جذاب همراهی کردند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت‌ها را با یک برد برابر آلمان و سه ناکامی برابر آمریکا، ایتالیا و هلند به پایان رساند تا در مجموع هفته اول و دوم، دو برد و ۸ امتیاز کسب کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.