کد خبر: ۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
وزیر امور خارجه در دیدار همتای عمانی از تلاش‌ها و ابتکارات سازنده مسقط در تسهیل و حل و فصل موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی و از همتای خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از فارس ؛ حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد در مسقط با بدرالبوسعیدی همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

موضوعات مختلف روابط دوجانبه از جمله اجرای توافقات انجام شده در سفر اخیر سلطان عمان به تهران، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، همکاری بندری، بانکی، ارتباطات و فناوری، کنسولی و قضایی و امور زندانیان، همکاری‌های استانی، امور گمرکی و دیگر موضوعات دوجانبه از جمله موارد مورد گفتگو در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت و ابعاد راهبردی دیدار اخیر سلطان عمان در تهران و توافقات و اسناد مهم امضا شده بین دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات تاکید کرد.

سلطان عمان هفتم خرداد ماه سفری دو روزه به تهران داشت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین نشست آتی وزرای حمل و نقل کشور‌های عضو توافقنامه عشق آباد را مهم خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران این توافق را یک موضوع مهم می‌داند و لازم است برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاکید روسای ایران و عمان به وزرای امور خارجه دو کشور، پیشنهاد کرد طی برگزاری دیدار‌های تیم‌های مشترک کارشناسی، فنی و حقوقی دو کشور، متن سند همکاری‌های جامع بلند مدت دو کشور در سریعترین زمان ممکن آماده و به امضا برسد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست وزرای امور خارجه هشت کشور ساحلی خلیج فارس در نیویورک در ماه سپتامبر آینده افزود: لازم است چنین ابتکار‌هایی در چارچوب هشت کشور منطقه نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این راستا حتی از برگزاری نشست سران هشت کشور حوزه خلیج فارس نیز استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان از تلاش‌ها و ابتکارات سازنده عمان و سلطان این کشور در تسهیل و حل و فصل موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرده و از همتای خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که مورد استقبال همتای عمانی قرار گرفت.

السید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید متقابل بر اهمیت سفر اخیر سلطان عمان به تهران و ابراز خرسندی این کشور از گفتگو‌ها و توافقات بسیار خوب به عمل آمده، نسبت به آمادگی وزارت خارجه عمان برای همکاری با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشورش به منظور پیگیری و تلاش برای اجرای توافقات تهران و تأمین نظر سلطان عمان و رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در این دیدار، همچنین همکاری‌ها و برخی طرح‌های مشترک دو کشور در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، همکاری بندری، بانکی، ارتباطات و فناوری، کنسولی و قضایی و امور زندانیان، همکاری‌های استانی، امور گمرکی و دیگر موضوعات دوجانبه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط بعد از تصدی وزارت خارجه بود.

امیرعبداللهیان پیش از عمان به قطر نیز سفر و با امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور هم دیدار و گفتگو کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.