کد خبر: ۲۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی کشور در جنوب از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه آینده در برخی مناطق خبر داد.

مخاطب24:بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا شنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.


امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه آینده در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.


طی ۲ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. دریای خزر و خلیج‌فارس تا روز جمعه مواج است.



توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

نوع مخاطره: چهارشنبه (۱۴۰۲/۰۳/۳۱) تا شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۳): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و ارتفاع امواج ۱.۵ متر.

پنجشنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۱) تا شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۳): خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۰ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۱ متر.

یکشنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۴) تا سه شنبه (۱۴۰۲/۰۴/۰۶): خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۲ متر.

منطقه اثر: خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان

مخاطره: اختلال در تردد دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

برچسب ها: هواشناسی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.