به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران:دکتر ابوالفضل نجارزاده در این همایش که اعضای هیات مدیره و هیات عامل نیز حضور داشتند، گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات خرد، هیچ محدودیتی نداریم و با فراهم شدن زمینه پرداخت غیر حضوری، روند پرداخت تسهیلات خرد نیز شتاب میگیرد و متقاضیان میتوانند با سهولت بیشتری نسبت به ثبت تقاضا و دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.
نجارزاده تاکید کرد: ایفای وظایف در بخش تسهیلات تکلیفی مخصوصا تسهیلات نهضت ملی مسکن اهمیت دارد و میبایست در اولویت قرار گیرد.
مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این همایش از سوی مدیران ارشد و روسای شعب درون سازمانی، تاکید کرد: ضروری است تا نتایج اینگونه همایشها توسط یک تیم تا مرحله عملیاتی شدن و حصول نتیجه در زمان تعیین شده، پایش شود.
نجارزاده درباره عملکرد شعب درون سازمانی بانک، گفت: این شعب آیینه تمام نمای بانک در سازمانهای مربوطه هستند، بنابراین هر عملکردی از سوی روسا و کارکنان شعبه، معرف بانک در آن سازمان است.
وی ادامه داد: سازمانها نیازهایی دارند که باید با پویایی و انعطاف، راهکار مناسبی برای پاسخ به این نیازها پیدا کرد و میبایست متناسب با این نیازها، بسته اعتباری ویژهای برای آنها تهیه کرد و اختیارات مدیران شعب در هر سازمان باید متناسب با این نیازها، تفاوت داشته باشد.
نجارزاده در پایان این مراسم، ضمنقدردانی از عملکرد همکاران در سال جاری، بر برنامه ریزی جهت تحقق اهداف تعیین شده تاکید و ابراز امیدواری کرد که مشابه سال گذشته، با تلاش و مشارکت تمامی همکاران، اهداف و برنامههای بانک محقق شود.
محمود شایان عضو هیات مدیره نیز در این همایش گفت: ما به شعار "حق با مشتری است" اعتقاد راسخ داریم و باید آن را در همه سطوح بانک جاری و ساری کنیم.
عضو هیات مدیره تاکید کرد: توجه به حق مشتری تنها در شعب نیست و لایه به لایه تا سطوح بالای مدیریتی باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: هر نیازی که از سوی مشتریان مطرح میشود باید راهکار مناسبی برای آن یافته شود. مشتری حق دارد که راضی و خشنود از شعبه خارج شود.
رفع کمبود نیروی انسانی با اجرای بانکداری الکترونیک
علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات نیز در این همایش گفت: سازمانهایی که بانکها در آن شعبه دارند به طور کلی سه دسته هستند، سازمانهایی که حاکمیتی هستند و نقش نظارتی دارند و از مدل خاصی پیروی میکنند؛ سازمانهایی که به عنوان یک شرکت و بنگاه اقتصادی هستند و بانک در آنها شعبه یا باجه دارد و دسته سوم سازمانهایی مثل شعب فرودگاهی که نقش خدمت رسان دارند که برای هر یک از آنها میتوان خدمات ویژهای تعریف کرد.
عضو هیات عامل ادامه داد: براساس زیر ساختهای مختلف، بانک ملی ایران و سازمانها میتوانند تعاملات فی مابین را در نقطه بهینه داشته باشند. مثلا در فرودگاه امام خمینی (ره) شاهد ارائه سرویسها و خدمات متنوعی به مشتریان هستیم و از این طریق روزانه حدود پنج تا شش هزار نفر برای ارز مسافرتی درخواست ارائه میدهند و بدون معطلی از طریق دستگاه ها، ارز لازم را دریافت میکنند.
ماهیار تاکید کرد: برای ارائه این میزان ارز به مسافران پیش بینیها این بود که حداقل به ۳۰ نفر نیروی انسانی نیاز است، اما با بکارگیری این زیر ساختها که پیش از این نیز در بانک موجود بود، روند ارائه ارز به متقاضیان و مسافران به سهولت انجام میگیرد.
وی ادامه داد: خیلی از سازمانها به دنبال این هستند که به جای دریافت خدمات از باجه بانک، از طریق اتوماسیون و وی آی پی خودشان بتوانند با بانک تعامل داشته باشند. در این رابطه بانک ملی ایران تجربه موفقی را در فولاد مبارکه اصفهان و شعب استان قم داشته است که این تجربه میتواند در شعب استان تهران نیز تکرار شود.
ماهیار بیان کرد: پلتفرم بانک ملی ایران که از بهمن ماه با هشت میلیون کاربر رونمایی شد و امروز تا ده میلیون نصب داشته است، پیش از این بیشتر بر مشتریهای خرد تمرکز داشت، در حالی که این امکان وجود دارد که مشتریهای سازمانی هم از این پلتفرمها استفاده کنند.
استفاده از ظرفیتهای بازاریابی برای جذب منابع
همچنین بیژن مقدم بیرانوند عضو هیات عامل و معاون امور شعب و بازاریابی تهران در این همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شعب درون سازمانی در استان تهران گفت: در استان تهران ۴۶۲ شعبه وجود دارد که شامل ۹ شعبه ممتاز الف و ۴۲ شعبه ممتاز ب و ۱۹ حوزه است، که نیروی انسانی مشغول فعالیت در این شعب ۱۷ درصد نیروی انسانی بانک ملی ایران را تشکیل میدهند.
معاون امور شعب و بازاریابی تهران بیان کرد: در استان تهران همانگونه که فرصتهای جذب منابع فراوان است، تهدیدات فراوانی هم وجود دارد که شعب باید برای آن آمادگی داشته باشند. در حال حاضر رقبا با پیشنهادات اغوا کنندهای به سراغ سازمانها میروند و شعب درون سازمانی بانک باید آمادگی داشته باشند که در این فضای رقابتی، سهم خود را در این سازمانها حفظ کنند.
وی افزود: تنوع کسب و کارها در تهران یکی از دلایلی است که شرایط این استان را خاص میکند؛ بنابراین باید از این ظرفیتها استفاده مفید به عمل آید.
مقدم بیرانوند تاکید کرد: هر شعبهای ظرفیتهای محیطی مختلفی دارد که باید برای استفاده از این ظرفیتها برنامه ریزی وجود داشته باشد و بازاریابی لازم در این مورد صورت گیرد.
وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت رفع کسر کادر در شعب سازمانی، گفت: شعب باید با انگیزه تمام کار کنند و با بازاریابی مویرگی از ظرفیتهای استان تهران و کسب و کارهای موجود برای جذب منابع، استفاده شود.