به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا؛در پی ارزیابی مثبت از عملکرد این شرکت توسط کمیته ارزیابی بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه آسیا به همراه اعضای هیات مدیره، معاون فنی بیمههای اموال، معاون مالی و اقتصادی، مدیر بیمههای شخص ثالث و حوادث راننده اتومبیل، مدیر بیمههای مسئولیت و مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه آسیا به جلسه این کمیته در ساختمان بیمه مرکزی دعوت شدند.
بر اساس این گزارش، در این جلسه که به ریاست دکتر مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور معاون نظارت و سایر مدیران این سازمان برگزار گردید، شاخصهای مثبت عملکردی بیمه آسیا تشریح شد.
در این نشست، دکتر مشعلچی با اشاره به اینکه بیمه آسیا بر اساس شاخصهای اخلاق مداری، حرفهای گری و رعایت قوانین و مقررات عمل کرده و به همین دلیل مورد تشویق قرار گرفته است، اظهار داشت: عملکرد مثبت بیمه آسیا نشان داد یک شرکت بزرگ میتواند حتی در شرایط خاص اقتصادی و مقرراتی نیز درست و شفاف عمل کند.
مدیرعامل بیمه آسیا نیز در این جلسه، از تدبیر بیمه مرکزی بابت نگاه تشویقی در حوزه نظارتی قدردانی و اظهار امیدواری کرد، تداوم این دیدگاه در صنعت بیمه میتواند عملکرد این صنعت را در حوزه اقتصادی و مالی کشور تقویت کرده و جایگاه آن را استحکام ببخشد.
در ادامه جلسه، معاون نظارت مالی بیمه مرکزی، گزارش کمیته نظارت را قرائت کرد و اظهار داشت، وفاق هیات مدیره بیمه آسیا و سایر ارکان آن، در موفقیت این شرکت بزرگ بیمهای موثر بوده اند.
بر اساس گزارش کمیته ارزیابی بیمه مرکزی، طبق شاخصهای استخراج شده از صورتهای مالی حسابرسی شده بیمه آسیا در سنوات ۱۳۹۹ تا میاندوره ۱۴۰۱، عملکرد بیمه آسیا به دلیل حفظ سطح یک توانگری مالی، شفاف سازی، درج به موقع و کامل اطلاعات صورتهای مالی در سامانه سنهاب، رعایت ضوابط و نصابهای مندرج در آیین نامه ۹۷، عدم کسری ذخیره مطالبات، بالا بودن نسبت مجموع سپردههای بانکی و موجودی نقدی به مجموع داراییهای شرکت از متوسط صنعت بیمه، رعایت آیین نامه ۵۸ و مکملهای آن در شناسایی ذخایر فنی کلیه رشتههای بیمهای غیر زندگی در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، کفایت ذخایر فنی رشته شخص ثالث در همین سال ها، کاهش و بهبود ضریب خسارت شرکت در بیمههای شخص ثالث اتومبیل نسبت به شاخص صنعت، افزایش سرمایه و برخورداری از سود ناخالص دوره و سود انباشته در کلیه سنوات و همچنین مطلوب بودن ضریب خسارت و ضریب ترکیبی این شرکت در مقایسه با متوسط صنعت بیمه و روند رو بهبود آن در دو دوره مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، مثبت ارزیابی شد.
بر اساس گزارش این کمیته، همچنین عملکرد بیمه آسیا در حوزه نمایندگان و کارگزاران از نظر رعایت قوانین و مقررات و رسیدگی سریع به شکایات، مثبت ارزیابی شده و در مجموع، عملکرد این شرکت در بخش شبکه خدمات بیمهای نیز مطلوب ارزیابی شده است.
در پایان این گزارش، کمیته ارزیابی پیشنهاد کرد با توجه به ارزیابیهای انجام شده و عملکرد مثبت بیمه آسیا، مسعود بادین مدیرعامل این شرکت شایسته دریافت بالاترین امتیاز (نمره ۶) و اعضای هیات مدیره، معاون مالی و اقتصادی، معاون فنی بیمههای اموال، مدیر بیمههای شخص ثالث، مدیر بیمههای مسئولیت و مدیر امور نمایندگان و کارگزاران شایسته دریافت نمره ۴ هستند.
گفتنی است در این جلسه، آقای مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، فضل اله معظمی رییس سابق هیات مدیره، سید مهدی صادقی عضو هیات مدیره، محمد رضا عربی مزرعه شاهی رییس هیات مدیره، اسماعیل مهدوی نیا عضو سابق هیات مدیره، غلامرضا سرلک معاون فنی بیمههای اموال، محمد افتخاری معاون مالی و اقتصادی، سید محمد تقی فضل هاشمی مدیر بیمههای شخص ثالث اتومبیل و جواد بهاری مدیر امور نمایندگان و کارگزاران حضور داشتند.