کد خبر: ۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
نتایج طرح دوم سامانه فروش یکپارچه خودرو از عصر چهارشنبه ۲۴ خرداد اعلام شد. اما با گذشت چند روز از اعلام نتایج، هنوز هم پول‌های بلوکه‌شده برخی از متقاضیان آزاد نشده است.

مخاطب24:متقاضیان خودرو از سامانه یکپارچه، از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت که اقدام به باز کردن حساب وکالتی و ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو کرده بودند، از عصر چهارشنبه قادر به دیدن نتایج در این سامانه هستند. گرچه قرار بود از همان زمان پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی آزاد شود، اما پس از گذشت سه روز همچنان برخی ثبت‌نام‌کنندگان از عدم امکان دسترسی به این حساب‌ها خبر داده‌اند.


مشکلی که برای برخی از متقاضیان رخ داده، این است که با گذشت چند روز از اعلام نتایج، هنوز برخی قادر به برداشت پول‌های بلوکه‌شده از حساب خود نیستند. اما زمان و نحوه آزادسازی این حساب‌ها چگونه است؟


لزوم مراجعه حضوری به بانک‌ها!
با پیگیری‌های صورت‌گرفته از متقاضیان خودرو، مشخص شد که اکثر مشکلات آزادسازی حساب‌های بلوکه، مربوط به بانک‌های ملی، ملت و سپه است؛ بنابراین احتمال می‌رود که این مشکلات از سمت سامانه یکپارچه و وزارت صمت نبوده و مربوط به بانک‌ها باشد.


با تماس و پیگیری از سمت بانک ملت، مشخص شد که صاحب حساب‌های وکالتی این بانک، باید به‌صورت حضوری اقدام به آزادسازی مبالغ خود کنند و درغیر این‌صورت، قادر به برداشت پول از کارت یا حساب خود نخواهند بود.

در حالی مشتریان موظف به حضور در بانک‌ها هستند که بانک‌ها در زمان دریافت این پول‌ها نیاز به حضور مشتریان نداشتند و به‌راحتی و سهولت امکان واریز وجوه را فراهم کرده بودند.

نامه رئیس سازمان حمایت به بانک‌ها
حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت، در نامه‌ای به مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده که با توجه به انجام دومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه و اتمام اولویت بندی متقاضیان خرید خودرو‌های تولید داخل، حسب تصمیمات، مقرر شده کلیه بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام این سازمان، اقدام لازم را انجام دهند.

وی همچنین از بانک‌ها خواسته که ضمن تسریع در رفع مسدودی حساب متقاضیان یادشده از ۲۴ خرداد ماه، نسبت به ابلاغ و اطلاع‌رسانی موضوع به کلیه شعب مرتبط اقدام و نتایج به این سازمان منعکس شود.

البته بر اساس گفته‌های این مقام مسئول برداشت مبالغ مذکور به منزله انصراف و حذف اولویت نیست و چنانچه متقاضیان در سایر طرح‌های فروش خودرو شرکت کنند، در مهلت مقرر و براساس اولویت‌بندی اعلامی و فرآیند‌های مربوطه، می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.


انصراف ۵۰ هزار متقاضی مرحله دوم سامانه یکپارچه تنها در ۲۴ ساعت!
مهدی تقدسی، مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: به‌علت کاهش قیمت خودرو در بازار، ۵۰ هزار نفر از متقاضیان مرحله دوم این سامانه تا قبل از اعلام نتایج، از خرید خودرو منصرف شده و اقدام به آزادسازی حساب‌های بلوکه‌شده خود کردند.

از سوی دیگر، یک خودروساز خصوصی به این مقام اطلاع داده که تنها ۱۰ درصد از متقاضیان مرحله اول سامانه یکپارچه، اقدام به واریز وجه برای خودرو کرده‌اند و ۹۰ درصد دیگر، از خرید خود منصرف شدند.


اطلاعیه مهم متقاضیان مرحله اول سامانه
انصراف بخش بزرگی از متقاضیان از یک سو و تیراژ بالای تولید خودرو از سوی دیگر، باعث تغییر در نوبت‌بندی شده است. طوری‌که تحویلی‌های اواخر ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، جهت دیدن تغییرات می‌توانند دوباره به سامانه esalecar.ir مراجعه کرده و نتایج تغییرات را مشاهده کنند.

اعلام جزئیات دور سوم سامانه یکپارچه از هفته آینده
تقدسی درباره آغاز دور سوم طرح سامانه یکپارچه توضیح داد: به ۹۷ درصد از ثبت‌نام کنندگان مرحله دوم سامانه، تخصیص خودرو صورت گرفته و طبق برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳، خودرو تعلق گرفته است. با توجه به‌ظرفیت بازشده از انصرافی‌های طرح اول و دوم، و همچنین تیراژ بالاتر تولید، برای سه درصد باقی‌مانده نیز ضمن حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید فراهم می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

برچسب ها: سامانه یکپارچه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.