کد خبر: ۲۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
آیا چمن مصنوعی می‌تواند آتش بگیرد؟ چمن‌های مصنوعی به منظور تزئین مکان‌های مختلفی نظیر باشگاه‌های ورزشی، مدارس، باغ تالارهای عروسی، تراس‌ها، پارک‌ها و...بکار برده می شود.

چمن‌های مصنوعی به منظور تزئین مکان‌های مختلفی نظیر باشگاه‌های ورزشی، مدارس، باغ تالارهای عروسی، تراس‌ها، پارک‌ها و...بکار برده می شود. با استفاده از این محصول، زیبایی محیط شما چند برابر شده و جلوه خاصی به فضای پیرامون داده می شود. به منظور تولید چمن‌ مصنوعی از الیاف‌های مصنوعی استفاده می‌شود. اگر چه این الیاف به نحوی هستند که دما ذوب بالایی دارند، با این حال، قرارگیری چمن مصنوعی در معرض آتش باعث ذوب شدن این دسته از محصولات شده و این مسئله بسیار خطرناک است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با چمن مصنوعی ضد آتش آشنا کرده و در مورد این دسته از چمن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم.

چمن مصنوعی ضد حریق

همان طوری که بیان کردیم، چمن‌های مصنوعی در برابر آتش نمی‌توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند و سریعاً شعله ور می‌شوند. این محصولات با استفاده از پلیمرهایی تولید می‌شوند که فرآورده‌های جانبی نفت هستند. پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون از مهم‌ترین متریال‌هایی هستند که برای تولید چمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ساخت این چمن‌ها از پلی اورتان و پلی استر در ساخت لایه‌های پشتیبان استفاده می‌شود. هنگامی که این مواد دمایشان افزایش پیدا می‌کند، کم کم حالت جامد خود را از دست داده و به مایع روان تبدیل می‌شوند. با افزایش دما این مواد تمایل بسیار زیادی برای ترکیب با اکسیژن پیدا می‌کنند و در نهایت به آسانی شعله ور می‌شوند.

به منظور حل این مشکل، شاهد تولید چمن‌های مصنوعی ضد حریق هستیم. از نظر فنی برای تولید این محصولات لا به لای الیاف آنها لایه ای از شن و ماسه قرار می دهند که این امر باعث می‌شود تا در صورت شعله ور شدن چمن مصنوعی به سرعت آتش خاموش شود.

از آنجایی که شن و ماسه جز مواد غیرقابل اشتعال هستند، با استفاده از آن‌ها می‌توان چمن‌های مصنوعی را ضد حریق کرد. به دلیل این ویژگی، از این نوع چمن مصنوعی در مناطق گرمسیری که احتمال آتش سوزی زیاد است، به وفور استفاده شود. یکی از اشتباهات رایج در مورد چمن مصنوعی ضد آتش این است که اکثر افراد فکر می‌کنند، این دسته از محصولات به هیچ عنوان آتش نمی‌گیرند. این در حالی است که ضد حریق بودن به معنی آتش پذیر بودن نیست. به همین خاطر اگر آتش به صورت طولانی روی چمن باقی بماند، این مسئله باعث آسیب دیدگی چمن خواهد شد.

چمن مصنوعی ضد آتش تنها می‌تواند مدت زمان بیشتری در مقابل آتش باقی بماند و مقاومت کند اما با این حال، برای افزایش طول عمر این دسته از محصولات، باید تا حد ممکن آن‌ها را از تماس با آتش و اجسام داغ دور نگه دارید. در واقع حتی با خرید این دسته از چمن‌ها که الیاف نسوز دارند، باید مراقب برخورد سیگار یا ذغال داغ به آن‌ها باشید.

ویژگی‌های چمن مصنوعی مقاوم در برابر آتش

ویژگی‌های چمن مصنوعی مقاوم در برابر آتش

افرادی که قصد دارند تا چمن مصنوعی ضد آتش خریداری کنند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌کنند، این دسته از محصولات چه ویژگی‌هایی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چمن مصنوعی ضد آتش بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند.

به واسطه ضد حریق بودن این دسته از چمن‌های مصنوعی بهترین گزینه برای پوشاندن زمین‌های بازی کودکان هستند. همچنین در کنار مقاوم بودن در برابر آتش، این چمن‌ها ضربه گیر بسیار عالی نیز هستند و جلوی آسیب دیدگی کودکان را در هنگام بازی می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌هایی که چمن مصنوعی ضد آتش دارد، می‌توان به مقاومت این دسته از محصولات در برابر تغییرات دمایی اشاره کرد.

محافظت از چمن مصنوعی در برابر آتش

اگر چمن مصنوعی که خریداری کرده اید ضد حریق نیست، می‌توانید با توجه به چند نکته بسیار ساده اقدام به محافظت از چمن مصنوعی در برابر آتش کنید. اگر بخواهیم شما را با این نکات آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      استفاده از پر کننده چمن مصنوعی برای جلوگیری از آتش سوزی

یکی از تکنیک‌هایی که می‌توانید از طریق آن مانع از آتش گرفتن چمن مصنوعی خود شوید، استفاده از انواع مواد پرکننده است. این دسته از مواد می‌توانند باعث افزایش مقاومت چمن در برابر آتش شود. پرکننده‌ها موادی هستند که در فرآیند نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید از چمن‌های مصنوعی ساده استفاده کرده اما در فرآیند نصب، شن یا ماسه را به عنوان پر کننده اضافه کنید تا از این طریق آتش سوزی چمن را به تاخیر بیاندازید. نکته قابل توجه در این است که علاوه بر شن و ماسه متریال دیگری هم وجود دارد که نصب چمن مصنوعی برای شما ارزان تر شود. به همین جهت ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ارزان ترین راه برای نصب چمن مصنوعی را مطالعه نمایید.

2.      توجه به اقدامات پیشگیرانه در برابر آتش گرفتن چمن

همانطوری که اشاره شد، حتی اگر اقدام به خرید چمن مصنوعی ضد آتش کنید، باز هم باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید تا مانع از آتش گرفتن چمن شوید. در واقع شما باید همواره تلاش کنید تا چمن مصنوعی را از هر عامل آتش زایی دور نگه دارید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهی که افراد انجام می‌دهند، نصب باربیکیو روی چمن مصنوعی است. به صورت کلی، شما می‌توانید اقدام به نصب باربیکیو روی چمن کنید اما باید تمام تلاش خود را کنید تا چمن مصنوعی با ذغال داغ و سایر عوامل آتش زا برخورد نکند. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز مشکل، استفاده از محافظ بر سطح چمن است. در اطراف وسایلی چون باربیکیو یک سطح مانند تخته چوبی ضخیم قرار دهید تا مانع از برخورد مواد داغ به چمن شود.

همچنین، به هیچ عنوان نباید ته سیگار خود را روی چمن مصنوعی بیندازید چرا که این اشتباه نیز از دیگر اتفاقاتی است که باعث آتش سوزی چمن می‌شود. به همین دلیل حتماً ته سیگار خود را در سطل زباله انداخته و حتی اگر مجبور شدید که ته سیگار را روی سطح چمن قرار دهید، باید مطمئن شوید که ته سیگار شما خاموش شده باشد.

در نهایت نیز هنگام آتش بازی حتماً وسایل آتش زا را دور از چمن مصنوعی تان نگه دارید و به نکات ایمنی نیز توجه داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. در صورتی که با شعله‌های آتش مواجه شدید، حتماً آب یا مقداری ماسه را برای جلوگیری از آسیب دیدگی چمن به محیطی که شعله آتش دارید، اضافه کنید. اگر شعله‌های آتش زیاد هستند، نیاز است از کپسول آتش نشانی استفاده کنید.

3.      انتخاب و خرید چمن مصنوعی با کیفیت

 

امروزه شرکت‌های فعال در حوزه تولید چمن مصنوعی تلاش می‌کنند تا به منظور ساخت الیاف چمن  مصنوعی آزمایشات گوناگونی انجام دهند تا بتوانند چمن‌های با کیفیتی را تولید کنند که مقاومت قابل توجهی در برابر آتش نیز داشته باشند. به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید چمن مصنوعی، با توجه به بودجه و محل نصب این محصول، به سراغ چمن‌هایی بروید که کیفیت بالایی دارند.

البته نباید از این موضوع غافل شوید که خرید چمن‌های مصنوعی با کیفیت هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد اما بی شک این دسته از محصولات به واسطه ویژگی‌هایی که دارند، ارزش خرید بالایی نیز دارند. شما می‌توانید از مجموعه خانه چمن، بهترین انواع چمن مصنوعی را با قیمت مناسب خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نصب چمن مصنوعی ضد حریق و قیمت این محصولات شما می توانید به سایت خانه چمن مراجعه کرده و با کارشناسان آنها تماس حاصل نمایید

 

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.