کد خبر: ۱۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مشاور وزیر امور خارجه گفت: خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی و ایثارگری‌های ایشان و همراهان وی و البته خدمات ایران در مقابله با تروریسم و گرو‌های تکفیری هنوز شناخته نشده است، چرا که در این خصوص خدمت بزرگی به جامعه بشری و انسانیت شده است

کدخدایی: خدمات شهیدسلیمانی در مقابله با تروریسم هنوز شناخته نشده است

مخاطب24:صبح امروز (سه شنبه) دومین نشست علمی در خصوص خدمات سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شکل‌گیری داعش و فعالیت آن» با حضور عباسعلی کدخدایی مشاور وزیر امور خارجه و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی، محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و برخی معاونین وزیر امور خارجه برگزار شد.

در این نشست کدخدایی اظهارداشت: کمیته پیگیری شهادت حاج قاسم سلیمانی سبقه حقوقی و بین‌المللی دارد و منحصر به بحث‌های حقوقی نیست چرا که این جنایت عظیم آمریکا ابعاد گسترده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه این جنایت فقط علیه ایران نبود بلکه علیه منافع بشریت اتفاق افتاد گفت: در بُعد حقوقی این مساله، دستگاه‌های مختلفی پیگیر هستند.

کدخدایی افزود: در نقشه راهی که در وزارت امور خارجه مشخص شد قرار بر این شد که مباحث بین‌المللی این مساله را هم پیگیری کنیم که یکی از بحث‌ها در این‌باره، افکار عمومی و تبیین خدمات بزرگ شهید سلیمانی و همچنین جنایتی است که آمریکایی‌ها علیه مردم منطقه با این ترور انجام دادند.

 


مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز در این نشست پیرامون شکل گیری گروه‌های تکفیری، چون داعش که با حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا و برخی دیگر شکل گرفت، صحبت خواهیم کرد.

کدخدایی ادامه داد: در منطقه غرب آسیا برخی دولت‌های استکباری از جمله آمریکا منافعی دارند و سابقه دخالت‌های آمریکا و باقی دولت‌های دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ تحولاتی در منطقه شکل گرفت و خلأ‌های سیاسی بوجود آمد و منجر به رشد گروه‌های تکفیری، چون داعش شد و برخی هم، چون آمریکا از این خلأ جهت تأمین منافع خود استفاده کردند.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در حمله به عراق به بهانه سلاح‌های شیمیایی و در افعانستان و سوریه به بهانه‌های دیگر دخالت‌های نامشروع داشتند و این اقدامات آن‌ها به بروز و ظهور گروه‌های متعدد تروریستی که یکی از آن‌ها داعش بود، منجر شد.

کدخدایی تصریح کرد: یک بُعد قضیه بشردوستانه بود، مردم منطقه ناخواسته گرفتار گروه‌های تکفیری شده بودند که به نام دین از هیچ جنایتی ابا نداشتند، ولی همه می‌دانستند که آن‌ها از نام دین سواستفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: در این خصوص یک تکلیف، تکلیف بشردوستانه برای هر کسی که بتواند با این تروریست‌ها مقابله کند بود و این مسئولیت را هم ایران و هم شخص حاج قاسم پذیرفت، به عنوان یک انسان، یک مسلمان و یک هم نوع که در برابر این تروریست‌ها مقابله کند.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: بر همین اساس بود که دولت ایران در جهت مقابله با این گروه‌های تکفیری با هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.

کدخدایی گفت: هرچند نظر گروه‌های ترویستی و برخی حامیان آن‌ها این بود که نمی‌توان آن‌ها را به زودی نابود کرد، اما با تدابیر ایران و شخص حاج قاسم، به لطف خداوند این موضوع در مدت زمانی نسبتاً کوتاه مرتفع شد.

وی گفت: خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی و ایثارگری‌های ایشان و همراهان وی و البته خدمات ایران در مقابله با تروریسم و گرو‌های تکفیری هنوز شناخته نشده است، چرا که در این خصوص خدمت بزرگی به جامعه بشری و انسانیت شده است.

مشاور وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: مردم دنیا باید بدانند که چه خدمت عظیمی از سوی ایران و شخص حاج قاسم سلیمانی در مقابله با این گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام شده است.

برچسب ها: قاسم سلیمانی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.