کد خبر: ۱۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
رئیس جمهور با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای فعالیت اشاره و تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

جزییات سخنرانی رییسی در استان آذربایجان شرقی

مخاطب۲۴ : به نقل از ایرنا ؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت این استان، تبیین معارف دینی از طریق ارتباط با مردم و تلاش برای اجرای عدالت را دو رسالت سنگین عالمان دینی برشمرد وشرط موفقیت در انجام این رسالت را خشیت الهی عنوان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات پاییز سال گذشته که این توطئه‌ها را ناشی از عصبانیت دشمن از پیشرفت کشور دانسته بودند، یادآور شد و تاکید کرد: به‌رغم همه سختی‌های تحمیل شده به مردم در این دوران، ملت ایران این تهدید‌ها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.دکتر رئیسی با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

 

رئیس جمهور در ادامه به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار آن و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با این چالش‌ها از جمله جبران کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی، کنترل رشد نقدینگی، افزایش چشمگیر تولید، تضمین امنیت غذایی مردم با تامین به‌موقع کالا‌های اساسی، رکوردشکنی در تجارت خارجی و افزایش چند برابری مبادلات تجاری به‌ویژه با کشور‌های همسایه اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد؛ دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است و دشمن نیز این پیام را از عملکرد دولت مردمی دریافت کرده است.

دکتر رئیسی شایعه پراکنی، حمله به امنیت روانی جامعه با عددسازی‌های کاذب در اقتصاد و ایجاد انتظار تورمی را از جمله شیوه‌های به کار گرفته شده از سوی دشمنان در جنگ شناختی اخیر و با هدف متوقف ساختن پیشرفت‌های کشور عنوان کرد و افزود: به رغم همه این دسیسه‌ها ما به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم و با توکل به خدا و همچنین همراهی و کمک مردم قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد.
توجه ویژه به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، آمادگی حوزه‌های علمیه برای مشارکت در حل نظام مسائل کشور، تقدیر از اقدامات بسیار خوب و موثر دولت به ویژه در حوزه سیاست خارجی و در اتصال زیر ساخت‌های کشور به سازمان‌های منطقه‌ای و همچنین هم‌افزایی با کشور‌های همسایه، ضرورت تشویق مدیران خدوم و خدمتگزار دولت در کنار برخورد با مدیران ناکارآمد و توجه به اشتغال، مسکن و فرهنگ جوانان از جمله مباحثی بود که از سوی تعدادی از علما، روحانیون و ائمه جماعات حاضر در این نشست مطرح شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟ title
رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص اینکه از مسواک معمولی استفاده کنیم یا برقی، نکاتی را متذکر شد.
تا حالا آدمخوار دیده‌اید؟ title
در گوشه‌های دنج و دورافتاده جهان، قبایلی باقی مانده اند که سنت‌های کهن و عجیب آن‌ها از جمله آدمخواری، بیگانگان را شگفت زده می‌کند. این قبایل که از تمدن مدرن به دور مانده اند، هنوز آداب و رسوم قدیمی خود را حفظ کرده اند. دانشمندان و کاشفان همواره به این قبایل دورافتاده علاقه‌مند بوده اند تا با فرهنگ‌های بدوی آن‌ها آشنا شوند.
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.