کد خبر: ۱۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
به نظر می‌رسد در فصل مجامع شاخص‌های بازار سهام با نرخ کمی رشد کنند. در روز‌های اخیر تحولات دیپلماتیک سیگنال‌های مثبتی به بازار داده، اما هنوز ریسک‌های بزرگ و واقعی در معرض بازار است.

پیش بینی بورس امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۱۷ خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۹ هزار و ۸۶۶ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۵ هزار و ۱۱۱ واحد بالا آمد و در رقم ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۸ هزار و ۹۴۴ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و ۴۰ واحدی داشت و به سطح ۱۴۲ هزار و ۳۸ واحد رسید.

 



در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۴۰۸ نماد رشد قیمت و ۲۵۹ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه)، شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) و شرکت دارو پخش (وپخش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران)، البرز (شرکت بیمه البرز) و کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت افرانت (افرا)، شرکت صنایع مادیران (مادیرا) و شرکت داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات سه‌شنبه، ۱۳۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۰۸ میلیارد تومان رسید.

 



پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۲ روز معاملاتی اخیر شاخص روند صعودی داشته و دیروز نیز رشد ۹ هزار و ۸۶۶ واحدی را ثبت کرد.

دیروز نماد‌های وبملت، خودرو، پارس، تاپیکو، خساپا، میدکو و خبهمن بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل سه نماد شخارک، شپدیس و رمپنا مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.

در عین حال، دیروز ارزش معاملات خرد پس از ۴ روز افت متوالی، افزایش پیدا کرد و با رشد ۲۶ درصدی، به رقم ۸ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان رسید.

برای دومین روز متوالی نیز ورود پول حقیقی تداوم داشت و ۱۸۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نماد‌های شجم، خبهمن، خگستر، انرژی و وبملت بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

بدین ترتیب شاخص یک گام دیگر به سطح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نزدیک شد. با این حال بازار هنوز مصمم به صعود به نظر نمی‌رسد. با همه این احوال همانطور که در گزارش روز گذشته تاکید شد، به نظر می‌رسد در فصل مجامع شاخص‌های بازار سهام با نرخ کمی رشد کنند.

در روز‌های اخیر تحولات دیپلماتیک سیگنال‌های مثبتی به بازار داده، اما هنوز ریسک‌های بزرگ و واقعی در معرض بازار است. از جمله کمبود انرژی که با شروع فصل گرما در پیش رو است. علاوه بر این بحران‌های اقتصادی مانند تورم و رشد هزینه‌های زندگی و همچنین موج مهاجرت نخبگان و خروج سرمایه از کشور، افق سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را تیره کرده است؛ بنابراین بازار برای تقویت تقاضا و جذب سرمایه تنها به گزارش‌های عملکرد مثبت نیاز ندارد، بلکه به چشم انداز اقتصادی نیز نیاز دارد. آیا رفت و آمد‌های دیپلماتیک گرهی از اقتصاد ایران باز می‌کند؟ این سوالی است که برای پاسخ به آن باید صبور باشیم.

 
برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.