کد خبر: ۱۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
درمراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان شد:
مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و بزرگداشت یاد شهدای حماسه ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲، با حضور مهدی کوهی مدیر عامل شرکت، دکتر حشمت ا.. قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، سردارمصطفی شیری معاونت سابق ارتباطات مردمی دفتر فرماندهی کل قوا، سرهنگ خدامیان فرمانده سپاه ناحیه لنجان، مهدی هاشم زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان وجمعی از معاونین ومدیران وکارکنان و بسیجیان و خانواده معظم شهدا در تالار آهن ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

آرمان امام خمینی (ره) تقویت روح همبستگى و اتحاد میان مسلمانان جهان بود

به گزارش مخاطب24 به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان: آیت ا.. رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی و سرآغاز مبارزات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی علیه طاغوت پرداخت وگفت: امام با ویژگی‌ها و روحیات الهی ازهمان آغاز جوانی با رهنمود گرفتن از آیات قرآن به روشنگری ومبارزه علیه رژیم شاه اهتمام نمود و از سال ۱۳۴۲ با سخنرانی‌های کوبنده در مدرسه فیضیه قم به دعوت از مردم برای اتحاد و مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

آیت الله رهبر اظهار نمود: امام درزمان تبعید به کشور‌های ترکیه، عراق وفرانسه با وجود مشکلات فراوان به تهذیب نفس می‌پرداختند و همواره به یاد مردم ایران بودند. امام خمینی (ره) ولایت مطلقه فقیه را با ادله فقهی اثبات واین نظریه محکم وقوی را برای سایر علما وفق‌ها تبیین نمودند.

دکتر حشمت ا.. قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام که سخنران ویژه مراسم بود نیز گفت: بعد از سلسله عصمت و طهارت هیچ سلسله‌ای مانند مرجعیت شیعه، مبارک وموثر در این کره خاکی ثبت نشده است، ویژگی انحصاری مرجعیت شیعه گریزان بودن از حب دنیا وعدم میل به ریاست است.
این استاد دانشگاه بیان نمود: در این سلسله، امام خمینی (ره) یک شخصیت استثنایی، یگانه، خاص و مظلوم است که شخصیتش برگفته از مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌باشد.

دکتر قنبری بیان نمود: انقلاب اسلامی ایران عمقی دارد که ابعاد مختلف آن تاکنون شناخته نشده است. وی بیان داشت: در تاریخ ایران ننگ دست نشاندگی وجود نداشته است وتن‌ها حکام دست نشانده ایران، رضا ومحمد رضا پهلوی بودند که امام عظیم شان به مبارزه با آن‌ها پرداخت.

قنبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) قله استکبار را هدف قرار داده بود، اظهار داشت:هیچ دشمن معاندی نمی‌تواند ننگ وابستگی را به ایران اسلامی بچسباند واگر امروز کشور در سایه ولایت فقیه نبود، قطعا استقلال کشور خدشه پیدا می‌کرد.

وی افزود: امروز در جهان اسلام نزدیک به سه دهه است که هیچ خواسته‌ای از نظام سلطه تحقق پیدا نکرده و این امر حاصل مجاهدت امام خمینی است. این استاد تاریخ شناس بیان داشت: کار انقلابی یعنی ذوب آهن اصفهان فعلی بایستی ده‌ها برابر قوی‌تر از ذوب آهن پیش از انقلاب باشد.

در پایان این مراسم از خانواد‌های معزز و معظم شهیدان محمد کاظم زاده، عبدالعلی باقری طادی، رضا اسحاقیان، حسین کریمی، غلامعلی توکلی، علی کریمی با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای مراسم مدیرعامل به همراه سردار شیری، دکتر قنبری و تعدادی از مسئولین شهرستان وجمعی از معاونین ومدیران و کارکنان شرکت با حضور در یادمان شهدای گمنام با آرمان‌های بلند امام راحل وشهدای گرانقدر تجدید میثاق نمودند.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.