کد خبر: ۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه حجم معاملات پایین بود و شاخص کل بورس تهران ریزش کرد. انتظار می‌روند این روند امروز هم تداوم داشته باشد.

پیش بینی بورس امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۳ خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل کاهش ۱۷ هزار و ۳۸۲ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۸ هزار و ۳۸۳ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۲۰۲ واحد ریزش کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۷۸ واحد کاهش پیدا کرد.

 



در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۲۶۴ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۱۶ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۳۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو)، شرکت سیمان غرب (سغرب) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پخش رازی (درازی)، شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف) و شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و خزر (شرکت فنرسازی زر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات چهارشنبه، ۱۰۶ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۳ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۴۸ درصدی به ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.

 



پیش بینی بورس امروز
روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران از ابتدا روند نزولی داشتند، با این حال در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید ۷۸۱ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود.

اما حجم معاملات پایین بود و ارزش معاملات خرد با افت ۷ درصدی به ۹ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان سقوط کرد که سومین رقم کمینه در معاملات سال جاری است. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۷۷۸ میلیارد تومان بودیم. نماد‌های شپنا، وبصادر، وبملت، خاور، خزامیا، فولاد، شتران، شستا، خساپا و فملی بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

بدین ترتیب تعداد نماد‌های قرمز بازار بیشتر از سبز‌ها بود و ۶۱ درصد نماد‌ها افت قیمت داشتند. روز چهارشنبه نماد‌های فولاد، شپنا، شبندر، اخابر، فملی و خودرو بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نماد‌های فارس، کچاد و کگل مانع ریزش بیشتر شاخص کل شدند.

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی اندکی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد بازار در یک تعلیق به سر می‌برد. برخی از ناظران حجم پایین معاملات را به علت تعطیلی روز‌های یکشنبه و دوشنبه دانستند. این دسته از فعالان بازار معتقدند، چون در روز‌های تعطیل احتمال انتشار اخباری وجود دارد که بر بازار اثرگذار باشد، معامله گران عمدتا در روز آخر هفته و یا پیش از تعطیلات به ذخیره سود و فروش بخشی از سبد سهام اقدام می‌کنند. در روز‌های اخیر اخبار سیاسی بسیاری منتشر شد که حاکی از مصالحه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های غربی بود. مبادله زندانیان، سفر سلطان عمان و آزادی سه شهروند اروپایی از این جمله اخبار بودند. در هر حال انتشار خبر‌هایی که حاکی از افزایش مراودات سیاسی و اقتصادی میان ایران و کشور‌های دیگر خصوصا غربی‌ها باشد برای بازار سرمایه سیگنال مثبتی است. برخی از تحلیلگران معتقدند سطح بالای نارضایتی و ناکامی دولت از کنترل تورم، ایران را به سمت مصالحه با جهان متمایل کرده است. از سوی دیگر در بازار سهام، خبر تجدید ارزیابی خودرویی‌ها و رشد قیمت خودرو در بازار این احتمال را قوی کرده که خودرویی‌ها در روز‌های پیشِ رو لیدر بازار شوند و بازار را بالا بکشند. هرچند که با توجه به تعطیلی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، به نظر می‌رسد امروز بازار با رکود نسبی معاملات مواجه باشد.

 
برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.