کد خبر: ۱۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان شرکت کند.

شرکت دبیرکل ناتو فردا در مراسم تحلیف اردوغان

مخاطب۲۴ :‌به نقل از ایسنا ؛ یک روزنامه ترکیه‌ای امروز (جمعه) گزارش داد که دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان شرکت کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو فردا به آنکارا می‌رود تا در مراسم سوگند یاد کردن رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه حضور پیدا کند.

شورای عالی انتخابات ترکیه پنجشنبه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد. در این انتخابات که به دور دوم کشیده شده بود، اردوغان ۵۲.۱۸ درصد آرا را به دست آورد و رقیبش کمال قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۲ درصد آرای به صندوق ریخته شده را به خود اختصاص داد.

 

بر اساس گزارش روزنامه «حرّیت» ترکیه، انتظار می‌رود که این کشور پس از تحلیف اردوغان جانی دوباره به دیپلماسی خود ببخشد. مناسبات دیپلماتیک ترکیه در روز‌های پیش از انتخابات و در خلال تبلیغات نامزد‌ها به حاشیه رفته بود.

استولتنبرگ پنجشنبه گفت که در آینده نزدیک به ترکیه سفر می‌کند تا درباره درخواست سوئد برای عضویت در پیمان نظامی ناتو با ترکیه گفتگو کند.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ارائه کردند که به تایید تمامی اعضای آن بستگی دارد. ترکیه، اما شروطی داشت؛ از جمله اینکه این دو کشور منطقه نوردیک از فعالان کُرد و حامیان پ‌ک‌ک حمایت نکرده و افراد مظنون را به ترکیه بازگردانند. با این حال، مذاکرات چندجانبه با پستی بلندی‌های زیادی مواجه شده است. در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ درخواست فنلاند به تایید تمام اعضای این اتحاد نظامی رسید؛ اما سوئد هنوز منتظر موافقت مجارستان و ترکیه است و اقدام یک فرد تندرو مقابل سفارت ترکیه در استکهلم هم اوضاع را پیچیده‌تر کرد.

راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی در تظاهراتی که در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در اعتراض به موضع آنکارا در قبال پیوستن سوئد به ناتو ترتیب داده بود، قرآن کریم را مورد اهانت قرار داد.

پس از آن بود که اردوغان گفت سوئد با این کار باید فعلا قید عضویت در ناتو را بزند. اردوغان پیشتر درباره وضعیت درخواست استکهلم برای عضویت در ناتو گفته بود: ما هنوز آماده عضویت سوئد نیستیم، چون کشوری که می‌خواهد در ناتو عضو باشد باید موضعی قوی در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

برچسب ها: ناتو اردوغان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.