کد خبر: ۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
تفاهم نامه همکاری مرکز نوآوری فینوداد و شرکت ملی پست با هدف نقش آفرینی موثر در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته به امضا رسید.

نقش آفرینی موثر در اکوسیستم نوآوری کشور، محور تفاهم فینوداد بانک ملی ایران و شرکت ملی پست

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران: علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این مراسم حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و گسترش زیست بوم ایجاد شده در شرکت فینوداد (شرکت فناوران نوآور سداد) و مرکز نوآوری پست را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم برشمرد و گفت: امروز کم‌تر کسی حاضر است برای انجام خدمات معمول و روزمره بانکداری به شعبه مراجعه کند و در صف بایستد. این همان چیزی است که ما در خدمت «ملی پیک» به دنبال آن هستیم و تفاهم امروز نیز می‌تواند نقطه موثری برای پیشبرد این هدف بزرگ باشد.

وی افزود: ماهانه حدود ۱.۵ میلیون کارت بانکی در شعب بانک ملی ایران صادر می‌شود که این آمار در شبکه بانکی بی سابقه است. امروز چرخه ارایه خدمات غیرحضوری بانکی در بستر سامانه بام به راه افتاده و کاربران می‌تواند از طریق آن بسیاری از خدمات مورد نیاز خود نظیر صدور و دریافت کارت بانکی مجازی را داشته باشد.

ماهیار ادامه داد: بانک ملی ایران در بخش نخست زنجیره ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان خود بسیار موفق عمل کرده، اما بخش دوم این زنجیره مغفول مانده است؛ آنجا که مشتری در صورت نیاز به فیزیک کارت بانکی صادر شده در سامانه بام باید به شعبه مراجعه کند. با تفاهم امروز و به راه افتادن محصول جامع و خدمت «ملی پیک»، مشتری می‌تواند خدمت مورد نظر خود را در هر محلی که میخواهد و پس از احراز هویت دریافت کند.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره تنوع بخشی سبد خدمات بانک ملی ایران و تحول بانکداری دیجیتال با ملی پیک بیان کرد: در گام بعدی، این خدمت برای ارایه دسته چک به مشتریان ویژه اجرایی می‌شود و مشتریان به جای مراجعه به شعبه می‌توانند دسته چک خود را بعد از احراز هویت در محل دفتر کار، منزل و... دریافت کنند.

وی تاکید کرد: از این طریق، مشتری بانک ملی ایران می‌تواند خدمت مورد نظر خود را در بام درخواست کرده و در محل مورد نظر دریافت کند.

امیرحسین شبیری مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد هم با بیان اینکه طرح‌های متنوع بانک ملی ایران چه در حوزه فین تک و چه لجستیک نیازمند همکاری با مجموعه پست است، گفت: در طرح ملی پیک، هدف ما این است که خدمت رسانی را به درب خانه‌های مشتریان برسانیم که این خدمات شامل صدور و ارسال ملی کارت، صدور و ارسال دسته چک، احراز هویت در محل و... خواهد بود.

وی تصریح کرد: این خدمات با توجه به زیرساخت‌های موجود در شرکت ملی پست و استارت آپ‌های فعال در این مجموعه می‌تواند به صورت مطلوب به دست مشتریان بانک ملی ایران برسد.

شبیری با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی در حوزه لجستیک، بحث فین تک و تبادلات مالی است، اظهار کرد: این امر را می‌توان از طریق بستر‌های جدید به صورت سریع‌تر و راحت‌تر به مشتریان ارایه کرد که قصد داریم با همکاری استارت آپ‌های فعال در مرکز نوآوری شرکت ملی پست اجرایی و عملیاتی کنیم. البته در آینده نزدیک خدمات جدید و مشترکی با مجموعه پست در بخش‌های متلف سبد محصولات بانک ملی ایران و مشتریان بانکداری شرکتی و تجاری خواهیم داشت.

محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست و رییس مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند نیز در این مراسم توسعه همکاری‌های فی ما بین دو مرکز نوآوری پست و بانک ملی ایران را محور این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: مجموعه نوآوری شرکت ملی پست بیش از ۱۱۶ شرکت را در خود جای داده که در زمینه‌های مختلف پست هوشمند، لجستیک، هوش مصنوعی، خدمات مختلف پرداخت و سیستم‌های هوشمندسازی در حوزه لجستیک فعال هستند.

وی با بیان اینکه امروز رسالت شرکت ملی پست توسعه سکوی تجارت الکترونیک است، عنوان کرد: مجموعه فینوداد نیز بنا بر رسالت خود مجموعه‌های فین تکی و خدمات مربوط به آن حوزه را پوشش می‌دهد که همکاری فی ما بین این دو مرکز موجب می‌شود تا بتوانیم از هم افزایی شرکت‌های نوآور و دانش بنیان مرکز استفاده کنیم. مجموعه‌هایی که خدمات ترکیبی میان پست و لجستیک و خدمات پرداخت الکترونیک و مالی انجام می‌دهند و می‌توانند از این فضای مشترک بین دو مرکز استفاده کرده تا خدمات خود را هم به صنعت پست و لجستیک کشور و هم صنعت مالی و بانکی ارایه کنند.

لازم به ذکر است، توسعه همکاری‌های نوآورانه در ارایه راه حل‌های علمی در زمینه‌های مشترک فناوری‌های مالی و پرداخت در تجارت الکترونیک و حمل و نقل و لجستیک پیشرفته از دیگر اهداف تفاهم همکاری مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) و شرکت ملی پست بود.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.