به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران: علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این مراسم حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و گسترش زیست بوم ایجاد شده در شرکت فینوداد (شرکت فناوران نوآور سداد) و مرکز نوآوری پست را از مهمترین اهداف این تفاهم برشمرد و گفت: امروز کمتر کسی حاضر است برای انجام خدمات معمول و روزمره بانکداری به شعبه مراجعه کند و در صف بایستد. این همان چیزی است که ما در خدمت «ملی پیک» به دنبال آن هستیم و تفاهم امروز نیز میتواند نقطه موثری برای پیشبرد این هدف بزرگ باشد.
وی افزود: ماهانه حدود ۱.۵ میلیون کارت بانکی در شعب بانک ملی ایران صادر میشود که این آمار در شبکه بانکی بی سابقه است. امروز چرخه ارایه خدمات غیرحضوری بانکی در بستر سامانه بام به راه افتاده و کاربران میتواند از طریق آن بسیاری از خدمات مورد نیاز خود نظیر صدور و دریافت کارت بانکی مجازی را داشته باشد.
ماهیار ادامه داد: بانک ملی ایران در بخش نخست زنجیره ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان خود بسیار موفق عمل کرده، اما بخش دوم این زنجیره مغفول مانده است؛ آنجا که مشتری در صورت نیاز به فیزیک کارت بانکی صادر شده در سامانه بام باید به شعبه مراجعه کند. با تفاهم امروز و به راه افتادن محصول جامع و خدمت «ملی پیک»، مشتری میتواند خدمت مورد نظر خود را در هر محلی که میخواهد و پس از احراز هویت دریافت کند.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره تنوع بخشی سبد خدمات بانک ملی ایران و تحول بانکداری دیجیتال با ملی پیک بیان کرد: در گام بعدی، این خدمت برای ارایه دسته چک به مشتریان ویژه اجرایی میشود و مشتریان به جای مراجعه به شعبه میتوانند دسته چک خود را بعد از احراز هویت در محل دفتر کار، منزل و... دریافت کنند.
وی تاکید کرد: از این طریق، مشتری بانک ملی ایران میتواند خدمت مورد نظر خود را در بام درخواست کرده و در محل مورد نظر دریافت کند.
امیرحسین شبیری مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد هم با بیان اینکه طرحهای متنوع بانک ملی ایران چه در حوزه فین تک و چه لجستیک نیازمند همکاری با مجموعه پست است، گفت: در طرح ملی پیک، هدف ما این است که خدمت رسانی را به درب خانههای مشتریان برسانیم که این خدمات شامل صدور و ارسال ملی کارت، صدور و ارسال دسته چک، احراز هویت در محل و... خواهد بود.
وی تصریح کرد: این خدمات با توجه به زیرساختهای موجود در شرکت ملی پست و استارت آپهای فعال در این مجموعه میتواند به صورت مطلوب به دست مشتریان بانک ملی ایران برسد.
شبیری با بیان اینکه یکی از پایههای اصلی در حوزه لجستیک، بحث فین تک و تبادلات مالی است، اظهار کرد: این امر را میتوان از طریق بسترهای جدید به صورت سریعتر و راحتتر به مشتریان ارایه کرد که قصد داریم با همکاری استارت آپهای فعال در مرکز نوآوری شرکت ملی پست اجرایی و عملیاتی کنیم. البته در آینده نزدیک خدمات جدید و مشترکی با مجموعه پست در بخشهای متلف سبد محصولات بانک ملی ایران و مشتریان بانکداری شرکتی و تجاری خواهیم داشت.
محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست و رییس مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند نیز در این مراسم توسعه همکاریهای فی ما بین دو مرکز نوآوری پست و بانک ملی ایران را محور این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: مجموعه نوآوری شرکت ملی پست بیش از ۱۱۶ شرکت را در خود جای داده که در زمینههای مختلف پست هوشمند، لجستیک، هوش مصنوعی، خدمات مختلف پرداخت و سیستمهای هوشمندسازی در حوزه لجستیک فعال هستند.
وی با بیان اینکه امروز رسالت شرکت ملی پست توسعه سکوی تجارت الکترونیک است، عنوان کرد: مجموعه فینوداد نیز بنا بر رسالت خود مجموعههای فین تکی و خدمات مربوط به آن حوزه را پوشش میدهد که همکاری فی ما بین این دو مرکز موجب میشود تا بتوانیم از هم افزایی شرکتهای نوآور و دانش بنیان مرکز استفاده کنیم. مجموعههایی که خدمات ترکیبی میان پست و لجستیک و خدمات پرداخت الکترونیک و مالی انجام میدهند و میتوانند از این فضای مشترک بین دو مرکز استفاده کرده تا خدمات خود را هم به صنعت پست و لجستیک کشور و هم صنعت مالی و بانکی ارایه کنند.
لازم به ذکر است، توسعه همکاریهای نوآورانه در ارایه راه حلهای علمی در زمینههای مشترک فناوریهای مالی و پرداخت در تجارت الکترونیک و حمل و نقل و لجستیک پیشرفته از دیگر اهداف تفاهم همکاری مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) و شرکت ملی پست بود.