کد خبر: ۱۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
تیم پرسپولیس در یکصدویکمین دربی پایتخت با شکست استقلال قهرمان جام حذفی شد تا در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دبل کند.

مخاطب24- تیم پرسپولیس در یکصدویکمین دربی پایتخت با شکست استقلال قهرمان جام حذفی شد تا در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دبل کند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، هواداران فوتبال شاهد یک دربی فوق العاده تماشایی و زیبا بودند که در نهایت پرسپولیس در وقت‌های اضافه و به لطف گل امید عالیشاه، از سد استقلال گذشت و قهرمان جام حذفی شد.

 

بازی از مرحله فینال رقابت‌های جام حذفی کشور
چهارشنبه: ۱۴۰۲/۳/۱۰؛ ساعت: ۱۹:۴۵ 
ورزشگاه: آزادی تهران/  بیش از ۶۰ هزار تماشاگر
گروه داوری: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ کمک‌داوران اضافه (پشت‌دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر،  سیدعلی‌اصغر مؤمنی/ کمک‌داور ذخیره: محمد راهی/ ناظر: محمود رفیعی/ ناظر ویژه داوری: علی خسروی

 ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی فر (۷۰- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (۸۹- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی (۸۹- امید عالیشاه) و عیسی آل کثیر (۹۰+۱۰- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

پرسپولیس دبل کرد، قهرمانی در جام حذفی

 



 ترکیب استقلال:

 


سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند (۹۹- عارف غلامی)، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (۶۷- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (۸۵- زبیر نیک نفس)، آرش رضاوند (۸۵- آرمان رمضانی)، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (دقیقه ۳۲: پیمان بابایی) و محمد محبی (۸۵: سجاد شهباززاده).
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس دبل کرد، قهرمانی در جام حذفی

شرح گل ها:
استقلال صفر – پرسپولیس یک (دقیقه ۳۰: مهدی ترابی): روی یک ارسال از سمت راست، با دفع سر و ناقص صالح حردانی همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، قفل دروازه استقلال را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.


فیلم گل مهدی ترابی در فینال جام حذفی به استقلال



استقلال یک – پرسپولیس یک (دقیقه ۹۰+۱۱: محمدحسین مرادمند): استقلال در زمانی باورنکردنی به گل تساوی دست یافت. ارسال سعید مهری به روی دروازه به ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تساوی آبی‌ها تبدیل شد تا شاگردان ساپینتو در اخرین ثانیه بازی به گل برسند.

 

فیلم| گل اول استقلال به پرسپولیس توسط مرادمند دقیقه ۱۰۱

استقلال یک – پرسپولیس ۲ (دقیقه ۱۱۵: امید عالیشاه): یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب پرسپولیس شد که ارسال بلند امید عالیشاه بدون برخورد به بازیکنی، به صورت مستقیم وارد دروازه شد.

فیلم| گل دوم پرسپولیس به استقلال توسط عالیشاه

 

نیمه اول

دقیقه ۷: عیسی آل کثیر در گوشه محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت خوب شد، اما نتوانست به خوبی از این فرصت استفاده کند و در حالی که مدافع آبی پوشان مقابل وی ایستاده بود یا زدن شوت توپ را به وی کوبید.

دقیقه ۱۰: استقلالی‌ها نیز در دقیقه دهم صاحب یک موقعیت مناسب شد که ارسال آبی پوشان توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد تا توپ به ارسلان مطهری نرسد و این موقعیت از دست برود.

دقیقه ۲۱: محمد محبی با پاس ارسالی مدافع چپ استقلال یک موقعیت خیلی خوب را در محوطه جریمه پرسپولیس به دست آورد و با پای چپ را روانه زاویه مخالف دروازه پرسپولیس کرد که توپ به صورت خطرناک از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: پیمان بابایی در این دقیقه توانست توپ را مدافع پرسپولیس بدزدد و با خلق یک ضد حمله و پاس کات بک، ارسلان مطهری را در یک موقعیت مناسب قرار دهد و این مهاجم با شوتی سنگین علیرضا بیرانوند را مجبور به واکنش کند و در نهایت توپ به کرنر برود.

دقیقه ۲۹، گل برای پرسپولیس: ارسال توپ دانیال اسماعیلی فرتوسط صالح حردانی دفع شد که مهدی ترابی پشت محوطه جریمه توپ را به دست آورد و توانست با یک ضربه سنگین و زیبا دروازه سید حسین حسینی را باز کند و شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه دهد.

دقیقه ۳۵: در این دقیقه پرتاب اوت وحید امیری در محوطه جریمه نصیب سروش رفیقی شد که با ضرفه‌ای کم دقت توپ را به بالای دروازه استقلال فرستاد.

دقیقه ۴۰: شوت دیدنی و کات‌دار سعید مهری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس به تیرک دروازه علیرضا بیرانوند ساییده شد و آه از نهاد استقلالی‌ها بلند شد.

دقیقه ۴۳: از پشت جریمه استقلال شوت سنگین سرلک در محوطه شش قدم استقلال به زمین خورد و حسینی به سختی توانست توپ را دفع کند، اما مهاجمان پرسپولیس نتوانستند از ریباند توپ استفاده و توپ دفع شده را به گل تبدیل کنند.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۰: آرش رضاوند با یک پاس زیبای در عمق مهدی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد که با خروج فوق العاده علیرضا بیرانوند فضای مناسب دروازه بسته شد و توپ تک به تک توسط دروازه بان پرسپولیس دفع شد تا باز هم استقلالی‌ها در حسرت گل بمانند.

دقیقه ۵۱: مهدی قائدی در گوشه محوطه جریمه پرسپولیس شوت پر قدرتی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که با فاصله اندکی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: در این لحظه برای سعید صادقی موقعیت مناسب شوت زنی به وجود آمد، اما نتوانست به خوبی از این فرصت استفاده کند و شوت وی با فاصله نه چندان زیادی هدر رفت.

دقیقه ۵+۹۰: مهدی ترابی ضربه سعید مهری به تیرک دروازه را جبران کرد و با ضربه موزی شکل توپ را به تیرک دروازه حسینی زد.

دقیقه ۱۱+۹۰: سعید مهری ضربه ایستگاهی را از سمت راست

دقیقه ۱۱۵: امید عالیشاه از سمت راست دروازه استقلال ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه حسینی ارسال کرد که با اشتباه مدافعان و دروازه بان استقلال توپ بدون اینکه به کسی برخورد کند به تور چسبید تا استقلالی‌ها باز هم از حریف خود عقب بیافتند و شاگردان یحیی خود را بیش از هر زمان دیگری به کسب دومین جام در این فصل نزدیک ببینند.

دقیقه ۱۱۹: مهدی عالیشاه پس از آنکه مدافع استقلال پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شد ضربه ایستگاهی را روانه دروازه استقلال کرد که حسینی توانست توپ را دفع کند.

 

امید عالیشاه تعویض طلایی پرسپولیس در مسابقه امشب مقابل استقلال بود.

او در مسابقه امشب، یک کاپیتان واقعی و یک بازیکن تعیین‌کننده و تغییردهنده شرایط مسابقه بود. عالیشاه که در این بازی در دقیقه ۸۹ به جای سعید صادقی وارد میدان شد، بدون اشتباه در فضای پشت سر ابوالفضل جلالی بارها و بارها صاحب توپ شد و خط دفاع استقلال را به هم ریخت.

اوج کار امید اما ایستادن پشت ضربه کاشته‌ای در جناح چپ بود تا او با پای راست و در زاویه مخالف گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند؛ آن هم در شرایطی که به نظر جای‌گیری خط دفاعی استقلال و گلر این تیم طوری بود که تنها به اندازه یک حفره و با زدن ضربه به صورت مستقیم این توپ وارد دروازه آبی‌ها می‌شد.

امید در این لحظه انگار که پشت پنالتی ایستاده باشد، توپ را با پای راست به سمت دروازه سید حسین حسینی شلیک کرد و توپ با سرعتی غیرقابل باور به تور دروازه جنوبی بوسه زد؛ جایی که پرسپولیسی‌ها در انتظار شادی امید و حضور او مقابل این جایگاه بودند و کاپیتان پرسپولیس هم پیراهن خود را درآورد و به یاد گذشته این گل را با هواداران سرخ جشن گرفت.

عالیشاه بعد از گل با همان انرژی به کار خود ادامه داد و خطرناک‌ترین صحنه بازی را تا قبل از سوت پایان روی یک ضربه کاشته مجددا روی دروازه استقلال خلق ‌کرد که این ضربه با واکنش حسینی راهی به دروازه آبی‌ها نیافت.

 

پرسپولیس دبل کرد، قهرمانی در جام حذفی

 

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در فینال جام حذفی تیم استقلال را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد تا علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر، در این مسابقات هم قهرمان شود.

جالب اینجاست که تیم پرسپولیس تنها تیم در فوتبال ایران است که موفق شده ۳ بار دوگانه فوتبال ایران را کسب کند.

سرخ‌پوشان با هدایت علی پروین در سال ۱۳۷۸ قهرمان جام آزادگان شدند. پرسپولیسی‌ها در فینال جام حذفی در همان سال استقلال را ۲ بر یک شکست دادند تا برای اولین بار در قهرمانی دوگانه را کسب کند.

در سال ۱۳۹۸ پرسپولیس با برانکو قهرمان لیگ برتر شد. در فینال جام حذفی هم این تیم در اهواز تیم داماش گیلان را با یک گل شکست داد تا برای دومین بار هم قهرمان لیگ برتر شود و هم جام حذفی را کسب کند.

امسال هم تیم پرسپولیس علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر، موفق شد در فینال جام حذفی باز هم استقلال را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد تا یحیی گل‌محمدی سومین دوگانه را برای پرسپولیس به دست بیاورد.

برچسب ها: پرسپولیس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.