کد خبر: ۱۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
پنتاگون مدعی پرواز جنگنده چین مقابل یک هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی شد.

تقابل تهاجمی جنگنده چین با هواپیمای نظامی آمریکا

مخاطب24:پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه شنبه شب به وقت تهران از رویارویی یک فروند جنگنده چین با یکی از هواپیما‌های ایالات متحده بر فراز «دریای چین جنوبی» خبر داد.

 


به گزارش منابع خبری، پنتاگون مدعی شده خلبان چینی مستقیماً مقابل دماغه هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده پرواز کرد. پنتاگون اعلام کرده که خلبان جنگنده چینی حین رهگیری هواپیمای ایالات متحده بر فراز دریای چین جنوبی در ۲۶ مه (جمعه پنج خرداد) حرکت غیر ضروری تهاجمی انجام داد.

چندی قبل، فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که چین در صنایع هوا و فضا پیشرفت سریعی کرده و توانایی رزمی آمریکا به خطر افتاده است.

خبرنگار نشریه «پولیتیکو» نیز در توییتی در این زمینه نوشت، یک فروند جنگنده «جی-۱۶» چین در ۲۶ مه یک هواپیمای «آر سی -۱۳۵» را رهگیری کرد. خلبان جت چینی مستقیماً مقابل دماغه این هواپیما پرواز کرد و هواپیمای ایالات متحده را مجبور کرد در حالت نامتعادلی پرواز کند.

ارتش آمریکا از ادامه پرواز هواپیما‌های خود در منطقه جهت اطمینان از تردد امن کشتی‌ها و هواپیما‌ها خبر داده است. وزارت دفاع چین واکنشی به ادعای تازه ارتش آمریکا نشان نداده است.

چین بار‌ها اعلام کرده که اعزام کشتی و هواپیمای نظامی از سوی آمریکا به دریای چین جنوبی برای صلح خوب نیست. هواپیما‌ها و کشتی‌های نظامی آمریکا به طور منظم در سراسر این منطقه عملیات‌های تجسسی انجام می‌دهند و این گونه ماموریت‌ها موجب اشتباهات محاسباتی می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

منبع: فارس

 
برچسب ها: چین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.